// شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۰

تهیه کننده بازی Mario Kart مسئول توسعه بخش بازی های موبایل نینتندو شد

در جریان گزارش مالی نینتندو، ساتورو ایواتا، رئیس و مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که تهیه‌کننده بازی Mario Kart سرپرستی بخش توسعه‌ی بازی‌های موبایل نینتندو را برعهده خواهد گرفت. در ادامه با زومجی همراه باشید.

البته ایواتا به صورت مشخص به نام این تهیه‌کننده اشاره نکرد، اما احتمالا منظور او، هیدکی کونو بوده است. او تاکنون چند نسخه از سری بازی‌های Mario Kart مانند آخرین نسخه‌ی عرضه‌ی شده‌ی آن به نام Mario Kart 8 را تولید کرده است. بازی Mario Kart 8 در تاریخ ۳۰ می ۲۰۱۴ (۹ خرداد ۱۳۹۳) به صورت انحصاری برای کنسول Wii U منتشر شد.

به گزارش منابع ژاپنی، ایواتا گفت که این خبر به مردم کمک می‌کند تا سطح تعهد نینتندو را پیرامون توسعه‌ی بازی‌های موبایل درک کنند.

اوایل امسال نینتندو اعلام کرد که با همکاری یک شرکت توسعه‌ی بازی‌های موبایل به نام DeNA قصد دارند تا با استفاده از IPهای نینتندو بازی‌های کاملا جدیدی مخصوص دستگاه‌های موبایل بسازند، یعنی که اینکه در آینده ما شاهد تبدیل بازی‌های 3DS یا Wii U برای اسمارت‌فون‌ها نخواهیم بود بلکه بازی‎های اشاره شده کاملا جدید و مختص دستگاه‌های مربوطه ساخته خواهند شد. جهت آشنایی بیشتر با شرکت DeNA می‌توانید به مطلبی که پیش از این در زومجی درباره شریک جدید نینتند نوشتیم، مراجعه کنید. 

نینتندو امیدوار است که این ریسک آن‌ها باعث دست‌یابی به نسل جدیدی از گیمر‌ها شود. این شرکت قصد دارد اولین بازی موبایل خود را تا پایان سال ۲۰۱۵ عرضه کند.

همچنین دیروز اعلام شد که در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۵، حدود ۳۵۰ میلیون دلار سود کسب کرده است که این موضوع باعث می‌شود تا برای اولین بار در چهار سال اخیر، این کمپانی به سوددهی سالانه برسد.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده