نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۵

فیلم‌های بعدی «انتقام‌جویان» تماماً توسط دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری خواهند شد

مارول قصد دارد قسمت‌ سوم از مجموعه‌ی انتقام‌جویان خود را که در دو بخش روی پرده‌های سینما می‌رود، تماماً توسط دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری کند. این اولین باری است که یک فیلم به طور کامل با این نوع دوربین‌ها ساخته می‌شود. با زومجی همراه باشید.

هر دو قسمت فیلم «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اکران خواهند شد، با دوربین‌های جدید آیمکس فیلمبرداری می‌شوند. این کار نه تنها نام این دو فیلم را به عنوان اولین فیلم‌هایی که به طور انحصاری از آیمکس استفاده کردند ثبت خواهد کرد، بلکه نقش بزرگ این شرکت را در سینما نشان می‌دهد.

قسمت سوم سه‌‌گانه‌ی انتقام‌جویان توسط تیم سازنده‌ی فیلم Captain America: The Winter Soldier ساخته خواهد شد و آن‌ها نحوه‌ی ساخت فیلم را بر اساس روش فیلمبرداری جدید مشخص کرده‌اند. گرِگ فاستر، مدیرعامل شرکت آیمکس می‌گوید:

برادران روسو [کارگردان‌های قسمت سوم انتقام‌جویان] ۱۵ ماه آینده را صرف طراحی و مشخص‌ کردن نحوه‌ی ساخت فیلم با در نظر داشتن استفاده از این نوع دوربین‌ها می‌کنند. آن‌ها این کار را یک هفته قبل از فیلمبرداری انجام نمی‌دهند و فقط روی قسمت‌های مهم فیلم نیز تمرکز نکرده‌اند. این کاری است که تا به حال انجام نشده است.

این چیزی است که فیلم را منحصر به فرد می‌کند. تا به امروز، کارگردان‌هایی مثل کریستوفر نولان تنها چند سکانس از فیلم خود را توسط دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری کرده‌اند. بیش از یک ساعت از فیلم Interstellar، جدیدترین اثر نولان توسط این دوربین‌ها تهیه شده است. قسمت سوم فیلم Captain America به نام «جنگ داخلی» شامل صحنه‌ای ۱۵ دقیقه‌ای است که با مدل جدیدی از دوربین‌های دو بعدی آیمکس و به کمک شرکت آری که در زمینه‌ی تجهیزات فیلمبرداری فعالیت می‌کند، ساخته شده است.

نقشه‌های مارول برای فیلم‌های آینده‌ی خود زمانی مشخص شدند که رقابت شرکت‌ها برای ترغیب مخاطبان به خرید بلیت برای دیدن فیلم‌های بزرگ، بالا گرفته است. شرکت آیمکس اکوسیستمی برای گرد هم آوردن فناوری‌های خود به وجود آورده است. علاوه بر دوربین‌های جدید، این شرکت همزمان با اکران فیلم Furious 7 در ماه گذشته، از سیستم پروژکتور لیزی خود نیز پرده برداشت.

آیمکس با در اختیار داشتن قدرت هم در زمینه‌ی دوربین‌های فیلمبرداری و هم در تعیین چگونگی اکران فیلم‌ها در سینما‌هایش، یک تجربه‌ی اصیل آیمکس به وجود آورده است. این تجربه می‌تواند به رقبایش مانند دالبی هم کمک کند تا خود را بالا بکشند، شرکتی که به تازگی با اِی‌اِم‌سی قرارداد بسته تا از پرده‌های سینمای ای‌ام‌سی با دراختیار گذاشتن فناوری‌های سینمایی خود استفاده کند. حالا که فیلم‌ها بزرگ‌‌تر و بیشتر جاه‌طلب‌ شده‌اند، این صنعت باید روی فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری کند تا طرفداران را به سالن‌های سینما بکشاند.

آیمکس، مخفف IMAGE MAXIMUM، نام شرکتی بزرگ با زمینه فعالیتی فیلم و سینما و ابداع کننده سالن‌های سینمایی آیمکس و نوعی قالب منحصر به فرد برای فیلم است. از ویژگی‌های این قالب می توان به اندازه بسیار بزرگ تصاویر و وضوح بالای انها اشاره کرد. -ویکیپدیا

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده