نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

درآمد کپکام در سال مالی اخیر بیش از ۳۷ درصد نسبت به قبل کاهش یافته است

شرکت کپکام، ناشر مجموعه‌های محبوب Resident Evil و Street Fighter، اعلام کرد که درآمد‌هایش در سال مالی اخیر نسبت به سال گذشته در حدود ۳۷.۱ درصد کاهش پیدا کرده است. برای اطلاع از جزییات گزارش مالی کپکام با زومجی همراه باشید.

در طول سال مالی اخیر منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۵، کپکام چیزی حدود ۵۳۸.۴ میلیون دلار (۶۴.۳ میلیارد ین ژاپن) درآمد داشت؛ پس از سال ۲۰۰۴ که این شرکت ۵۲.۷ میلیارد ین درآمد کسب کرد، این کمترین میزان سود برای کپکام در سالیان اخیر است.

کپکام در گزارش مالی‌اش از فروش بازی Monster Hunter 4 Ultimate (و نسخه‌ی ژاپنی آن با نام Monster Hunter 4G) به عنوان یک موفق بزرگ یاد می‌کند. در ماه فوریه‌ی امسال، کپکام اعلام کرده بود که میزان فروش جهانی Monster Hunter 4 Ultimate به بیش از ۳ میلیون نسخه رسیده است، در حالی که فروش کلی این مجموعه تا به امروز ۳۲ میلیون نسخه بوده است.

در بخش فروش دیجیتالی، Ultra Street Fighter 4 عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. Resident Evil Revelations 2 که در ماه فوریه منتشر شد نیز کارش را خیره‌کننده آغاز کرده است. از بازی Dead Rising 3 هم به عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های کپکام در این گزارش یاد شده، اما این بازی در سال مالی قبل کمپانی به انتشار رسیده است.

فروش دیجیتالی کپکام یکی از نقاط درخشان این شرکت در گزارش مالی‌اش است؛ ضمن اینکه کپکام اعلام کرده که قصد دارد در سال پیش‌رو نیز همین استراتژی را دنبال کند و فعالیتش را در حوزه‌ی ارائه‌ی محتواهای دیجیتالی گسترش دهد.

در بخش تجاری، کپکام اعلام کرده که درآمدهای عملیاتی‌اش ۲.۷ درصد نسبت به سال مالی قبل بیشتر شده که به نظر می‌رسد این مسئله مربوط به افزایش ارزش محصولات و کارایی کلی این شرکت باشد. کل درآمد خالص کپکام نیز معادل ۶.۶ میلیون ین است که نسبت به سال قبل ۹۲.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

از عناوین بزرگی که توسط کپکام در دست ساخت هستند می‌تواند به بازی مبارزه‌ای Street Fighter V اشاره کرد که قرار است سال آینده میلادی منتشر می‌شود و در بین کنسول‌ها فقط در انحصار پلی‌استیشن 4 خواهد بود. Deep Down هم دیگر بازی اختصاصی پلی‌استیشن 4 است که توسط کپکام ساخته می‌شود و برای عرضه در سال ۲۰۱۵ برنامه‌ریزی شده است، اما اطلاعات زیادی درباره‌ی گیم‌پلی و سایر بخش‌های آن در دست نیست.

اخیرا در خبرها داشتیم که کپکام قصد دارد یک شبکه‌ی اجتماعی مخصوص بازی‌های مبارزه‌ای به راه بیندازد که به نظر می‌رسد این بخشی از برنامه‌های این شرکت برای بازی مورد انتظار Street Fighter V، پیش از انتشار این بازی باشد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده