نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۹

تعداد بازیکنان World of Warcraft حدود ۳ میلیون نفر کاهش پیدا کرده‌ است

با انتشار محتوای اضافی Warlords of Draenor برای بازی World of Warcraft در سال گذشته، تعداد مشترکان (بازیکنان) این بازی برای اولین بار به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسید؛ اما به نظر می‌رسد که امسال روند محبوبیت World of Warcraft رو به کاهش است.

کمپانی اکتیویژن به تازگی گزارش مالی خود برای سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ را اعلام کرده که بر اساس آن تعداد مشترکان بازی World of Warcraft به ۷.۱ میلیون نفر رسیده است. البته این آمار نشان می‌دهد هنوز هم افراد زیادی هستند که حاضرند به طور ماهانه برای بازی کردن World of Warcraft پول خرج کنند؛ از سوی دیگر رکورد بیشترین تعداد مشترکان در بین عناوین چندنفره‌ی کلان‌آنلاین باز هم در اختیار این بازی است، اما به هر حال در مقایسه با زمان انتشار Warlords of Draenor، تعداد بازیکنان آن حدود ۳ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

اما اکتیویژن اصرار دارد که به این آمار با دید مثبت نگاه کند؛ طبق اعلام این کمپانی، چنین وضعیتی با توجه به تجربه‌‌ای که از انتشار محتواهای اضافی قبلی وجود دارد، کاملا قابل پیش‌بینی بود. اکتیویژن می‌گوید:

عملکرد درآمدی World of Warcraft در ثابت FX پایدارتر است؛ با جذب سرویس‌های ارزش افزوده و افزایش قیمت در برخی کشورها، کم شدن تعداد مشترکان به ویژه در شرق جبران شده است. World of Warcraft همچنان نقش‌آفرینی چندنفره‌ی کلان‌آنلاین شماره‌ی یک دنیا است.

قطعا World of Warcraft هنوز هم یکی از پول‌سازترین بازی‌های دنیا است. اما کاهش سریع تعداد بازیکن‌های این بازی پس از عرضه‌ی Warlords of Draenor می‌تواند مربوط به مشکلات متعدد این محتوای اضافی در روزهای اول انتشارش باشد؛ چنین مشکلاتی ممکن است باعث نارضایتی بازیکن‌ها و رها کردن بازی توسط آنان شده باشند. بلیزارد در ماه سپتامبر سال گذشته اعلام کرده بود که باید محتواهای اضافی بیشتری را در آینده برای World of Warcraft منتشر کند تا با چالش خستگی و فرسودگی بازیکن‌ها در این بازی مقابله نماید.

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده