نویسنده: فرشید معتمد
// پنجشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴

تصاویر کارت گرافیک AMD R9 390X با خنک کننده مایع فاش شد

تصاویری که به تازگی فاش شده‌اند رندرهای سه بعدی کامپیوتری از کارت گرافیکِ R9 390X به نظر می‌رسند، اما باز هم جالب هستند. برای اطلاعاتِ بیشتر و دیدن تصاویر با زومجی همراه باشید.

در اینجا دو طرح داریم که ممکن است کارت گرافیکی پرچمدارِ اِی‌اِم‌دی بر پایه‌ی معماری Fiji باشد. بنابراین اگر این طرح‌ها واقعی باشند، که البته طراحی آنها این‌طور تداعی می‌کند، این کارت همان Radeon R9 390X با حافظه‌ی گرافیکی HBM است که ابعادِ کوچک آنِ را در این طرح توجیه می‌کند، چرا که بهره گیری از حافظه‌های HBM باعث صرفه جویی زیادی در فضای مورد نیاز و کاهش ابعاد بُرد PCB می‌شود.

WccFtech سایتی است که توانسته به این تصاویر دسترسی پیدا کند، بنابراین اطلاعات دیگر منتشر شده از سوی آن را نیز برای شما به اشتراک می‌گذاریم. در ادامه، مشخصات احتمالی این کارت را در مقایسه با پرچمدار فعلی می‌بینید.

ption id="attachment_32649" align="aligncenter" width="713"]مقایسه‌ی پرچمدار فعلی ای‌ام‌دی با پرچمدار بعدی که R9 390X است مقایسه‌ی پرچمدار فعلی ای‌ام‌دی با پرچمدار بعدی که R9 390X است

کارت گرافیک Radeon R9 390X دارای ٤ خروجی است که ٣ خروجی DisplayPort و ١ خروجی HDMI را شامل می‌شود. در این کارت گرافیک خروجی DVI وجود ندارد. کارت طراحی دو اسلاته دارد و هیچ فنِ خنک کننده‌ای روی بدنه‌ی آن به چشم نمی‌خورد. آیا واقعا اتکای این کارت به خنک کننده‌ی مایعِ بیرونیِ آن است یا با یک طرح دروغین روبرو هستیم؟ باید منتظر بود و دید.

r9 390X Liquid Cooled

AMD Fiji GPU

در اینجا هم طراحی جدید HBM در کنار تراشه‌ی اصلی گرافیکی را شاهد هستید:

AMD HBM Design

منبع: Guru3D


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده