نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

خطای تبدیل واحد پول در استیم باعث شد تا قیمت یک اسلحه به ۳.۵ میلیون دلار برسد

چند روز پیش یک اتفاق جالب در شبکه‌ی استیم رخ داد؛ یک خطا در بخش تبدیل واحدهای پول منجر به این شد که یک سلاح معمولی از بازی Counter-Strike به قیمت باورنکردنی ۳.۵ میلیون دلار برسد! جالب‌تر اینکه این اتفاق در مورد سایر بازی‌ها و آیتم‌های استیم نیز رخ داد.

این اتفاق که اولین‌بار در وبسایت ردیت به آن اشاره شد، به خاطر یک اشتباه در تبدیل واحد پول دلار امریکا به روپیای اندونزی رخ داد. در شرایط طبیعی هر یک دلار برابر با ۱۳۰۱۴ روپیا است، اما در اثر خطای استیم، ارزش این دو واحد پول یکسان در نظر گرفته شده بود. به این ترتیب قیمت آیتم‌ها در این شبکه به بیش از ۱۳۰۰۰ برابر قیمت واقعی‌شان رسید.

143050592973

البته این اتفاق برای مردم اندونزی دقیقا به شکل برعکس رخ داد و آیتم‌ها برای آنها تقریبا رایگان شدند؛ مثلا اگر قیمت واقعی یک آیتم ۱۰ دلار بود، در کشور اندونزی به ارزش ۱۰ روپیا فروخته می‌شد، یعنی حدودا ۰.۰۰۰۸ یک دلار!

البته ولو خیلی زود دست به کار شد و این مشکل را به سرعت رفع کرد. این شرکت طی بیانیه‌ای که در شبکه‌ی استیم منتشر کرد گفت:

صبح امروز مشکلی در سیستم تبدیل واحد پول ما به وجود آمد که به کاربران این امکان را می‌داد تا با استفاده از روپیای اندونزی در حساب استیم خود، خرید‌هایی با قیمت بسیار پایین داشته باشند. ما تا جایی که ممکن بود این خریدها را بازگرداندیم. بخش خرید و فروش استیم و همچنین بازار اجتماعی این شبکه در حین انجام عملیات بازگردانی غیر فعال شده بودند، اما حالا مجددا فعال هستند. تعداد کمی از کاربران یک یا چند معامله انجام داده بودند که در این مورد آیتم مربوطه به فروشنده برگشت داده شد، اما هنوز مبلغ پرداختی خریداران به آنها بازگردانده نشده است. ما همچنان در حال رفع این مشکل هستیم و به خاطر شکیبایی شما سپاسگزاریم.

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده