نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

EA امیدوار به فروش ۵۰ میلیون نسخه از محصولاتش بر روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

کمپانی Electronic Arts در کنفرانسی که دیروز برگزار کرد از دید مثبت خود نسبت به آینده ی نسل کنونی کنسول ها و حوزه ی دیجیتال خبر داد و نظرات و پیش بینی های جالبی را در این خصوص مطرح کرد. در ادامه با جزئیات این خبرهمراه زومجی باشید.

کمپانی EA دید مثبتی را نسبت به آینده ی نسل کنونی کنسول ها و همچنین حوزه ی دیجیتال دارد. کنفرانسی که دیروز با حضور سرمایه گذاران در رابطه با گزارش مالی این کمپانی برگزار شد، مدیران EA نظرات و پیش بینی های جالبی را درباره ی آینده ی صنعت بازی‌های ویدیویی مطرح کردند.

این ناشر انتظار دارد که تا پایان سال مالی ۲۰۱۶، محصولات خود را بر روی نزدیک به ۱۰ میلیون دستگاه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بفروشد.

تا 11 فروردین، کنسول پلی استیشن 4 تعداد ۲۲.۳ میلیون دستگاه فروخته است. EA همچنین عنوان کرد که متاسفانه اعداد دقیقی از فروش ایکس باکس وان ندارد ولی می داند که این عدد باید بالای ۱۰ میلیون دستگاه باشد. بنابراین، EA انتظار فروش ۱۸ میلیون نسخه از محصولات خود را در طی این ۱۲ ماه، تا ۱۲ فروردین ۹۵ دارد.

کمپانی EA دستیابی به فروش محصولاتش بر روی ۵۰ میلیون کنسول را معنادار و شدنی توصیف کرد و تصریح کرد که فروش این نسل از کنسول‌ها در مقایسه با نسل پیش با رشدی ۵۱ درصدی مواجه بوده است.

EA اضافه کرد که سرعت اینترنتِ بهتر و هزینه های ذخیره سازی پایین تر در کنسول های نسل جدید به این معنی است که کاربران این نسل قطعا از خدمات دیجیتال استقبال خواهند کرد. به عنوان نمونه ای از گسترش حوزه ی دیجیتال، EA به سهم 20درصدی فروش دیجیتالی از کل فروش بازی Battlefield: Hardline اشاره کرد.

با وجود اینکه واضح است که اگر گیمر ها فروش دیجیتال را انتخاب کنند در هزینه های تولید و توزیع محصولات صرفه جویی می شود، اما EA در این کنفرانس عنوان کرد که قصد ندارد الزامی را برای پایان فروش فیزیکی محصولات ایجاد کند. مدیران این کمپانی همچنین اشاره کردند که البته این کمپانی خرده فروشی های طرف حساب قدرتمندی دارد و اجازه خواهد داد که مصرف کنندگان خودشان با خرید هایشان به نفع یک شیوه رای بدهند.

به هر حال، انتظار می رود که این نسل از کنسول ها آغازگر انقلابی مشابه آنچه در حوزه ی پی سی اتفاق افتاد باشند.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده