نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۳

تماشا کنید: کنترل گوشی بازی GTA 5 با استفاده از iPhone

تنها چند هفته از انتشار نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Grand Theft Auto V می‌گذرد؛ اما در همین مدت کوتاه مادساز‌ها دست به کار شده‌اند و مادهای عجیب و غریب زیادی را برای این بازی ارائه کرده‌اند. یکی از جدیدترین ماد‌های بازی نیز قابلیت جالبی را به نمایش می‌گذارد.

این ماد خلاقانه کاری می‌کند تا بتوان با استفاده از یک برنامه در آیفون، گوشی داخل بازی را کنترل کرد! این ماد که توسط یکی از کاربران وبسایت ردیت به نام planetleak ساخته شده است، گوشی بازی را با استفاده از ابزار برنامه‌نویسی Xcode در داخل آیفون بازسازی می‌کند. اگر بخواهیم نحوه‌ی عملکرد این ماد را کمی فنی‌تر توضیح دهیم باید بگوییم که ورودی‌های آیفون، یک نشانی اینترنتی را به وب‌سرور سایت Arduino می‌فرستند و پس از آن، ورودی‌ها از طریق ماکروهای کلیدی به بازی منتقل می‌شوند. البته زیاد به این توضیحات توجه نکنید. ویدئوی زیر گویای همه چیز هست.

همانطور که می‌دانید GTA V به طور رسمی از مادها پشتیبانی نمی‌کند، به همین دلیل بازیکن‌های زیادی در استفاده از مادهای مختلف بازی با مشکل مواجه شده‌اند. آخرین آپدیتی که برای این بازی منتشر شده است، ابزاری به نام Script Hook V را که از آن برای ساخت ماد استفاده می‌شود، غیرفعال می‌کند. بنابراین اگر این آپدیت را نصب کرده باشید دیگر نمی‌توانید از مادها‌ی GTA V استفاده کنید.

GTA V در تاریخ ۲۵ فروردین برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و در زمان کوتاهی لقب پرمخاطب‌ترین بازی شبکه استیم که توسط کمپانی ولو ساخته نشده است را به خود اختصاص داد؛ در روزهای ابتدایی انتشار بازی، بیش از ۳۰۰۰۰۰ بازیکن به طور همزمان مشغول بازی کردن ‌GTA V از طریق استیم بودند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده