نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵

شایعات، حکایت از عرضه بازی لغو شده Silent Hills برای ایکس باکس وان دارد

چند ساعتی است شایعات زیادی در اینترنت پیرامون بازی لغو شده Silent Hills پراکنده شده‌اند و حکایت از این دارند که مایکروسافت در حال مذاکره با کونامی برای خرید و عرضه این بازی به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان است.

طبق شایعات، یک منبع معتبر در تماس با کانال Rooster Teeth اعلام کرده که مایکروسافت هم‌اکنون در حال مذاکره با شرکت کونامی برای خرید امتیاز بازی لغو شده Silent Hills است تا این بازی مورد انتظار را به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه کند.

طبق گفته‌های وب‌سایت آی‌جی‌اِن، مقامات این سایت تماسی با مایکروسافت داشتند تا اظهارنظر این شرکت را در این‌باره بشنوند اما مایکروسافت اعلام کرده که هیچ نظری درباره شایعات و گمانه‌زنی‌ها ندارد.

بر اساس این منبع و شایعه‌، بازی Silent Hills از نظر ساخت و توسعه، ۸۰ درصد راه را پیموده است و مایکروسافت قصد دارد تا میلیاردها دلار برای خرید حق امتیاز این بازی تا E3 سال جاری خرج کند، جایی که به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد تا خبر انحصاری بودن این بازی را در آن و طی همایش E3 اعلام کند. در همین گزارش آمده است که بازی تا مارس ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. این در حالی است که نورمن ریدس، بازیگر سریال مردگان متحرک و کسی که قرار بود نقش شخصیت اصلی داستان این بازی با بازی کند، دسامبر سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود که مراحل سخت و سنگین ضبط موشن کوچر بازی هنوز شروع نشده است.p.t

کانال Rooster Teeth درباره همین شایعه گفت، حرکت چند وقت پیش کونامی در قبال حذف دمو این بازی از شبکه پلی‌استیشن که با نام .P.T شناخته می‌شد برای نشان دادن حسن نیت از طرف کونامی به مایکروسافت بوده است.

نکته‌ قابل توجهی که در این بین وجود دارد این است که میلیاردها دلار رقم بسیار بالایی برای خرید این بازی یا این مجموعه است، مجموعه بازی که چند سالی است از صف اول بازی‌های ویدیویی دور بوده است. برای مقایسه می‌توان نگاهی به خریدهای انجام شده چند وقت اخیر انداخت:

  • خرید توییچ توسط آمازون به مبلغ ۹۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴
  • خرید استودیو موجانگ سازنده بازی ماینکرفت توسط مایکروسافت به مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴
  • خرید استودیو لوکاس‌فیلم و سری جنگ ستارگان توسط دیزنی به مبلغ ۴.۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲

مایکروسافت در سال ۲۰۱۴، ۲.۵ میلیارد دلار را صرف خرید استودیو موجانگ، بازی ماینکرفت را از آنِ خود کرد، سری بازی که ۱۴ میلیون نسخه فروش روی کنسول‌ها را ثبت کرده است و چه کسی می‌داند رقم این فروش روی موبایل و کامپیوترهای شخصی چند میلیون نسخه بوده است. در مقام مقایسه، سری Silent Hill تا به حال ۸.۶۵ میلیون واحد فروش داشته‌ است.

ماینکرفت، تجارتی پر سود برای مایکروسافت بوده که در واقع به ماشین چاپ اسکناس برای این شرکت تبدیل شده است و خرید این بازی با رقمی معادل ۲.۵ میلیارد دلار منطقی به نظر می‌رسد اما هزینه میلیاردها دلار برای سایلنت هیل عاقلانه به نظر نمی‌رسد. به علاوه این‌که طبق همین شایعه، همه چیز درباره بازی لغو شده Silent Hills است نه کل مجموعه سایلنت هیل!

طبق گفته‌های شبکه Rooster Teeth که این منبع ناشناس با آن تماس داشته است، کونامی سعی دارد تا هر چه زودتر از تجارت بازی‌های کنسول خارج شود پس در حال فروش باز‌ی‌ها و اموالی است که نمی‌توان آن‌ها را روی موبایل‌ها آورد.

اگرچه فعلا همه چیز در حد شایعه است اما خرید این سری یا بازی با مبلغی معادل با میلیاردها دلار چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و اگرچه به زبان آوردن این موضوع ناراحت کننده است اما Silent Hills همچنان یک بازی مرده به نظر می‌رسد.

منابع: IGN - Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده