نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵

نمونه‌ فعلی HoloLens میدان دید کمتری نسبت به نسخه‌ی ماه ژانویه دارد

بر اساس اخبار مختلفی که از نمایشگاه Build 2015 به گوش می‌رسد، هدست واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت، HoloLens، هنوز در مرحله‌ی طراحی اولیه قرار دارد و شاید مشخصات و حتی ظاهر آن دچار تغییراتی شود. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

هنوز مایکروسافت جزییات فنی هدست HoloLens را تایید نکرده است، اما طبق تجربه‌ی کوتاهی که Ars Technica از کار کردن با این هدست در نمایشگاه Build داشت، اعلام کرد که یک پردازنده‌ی x86، رم ۲ گیگابایتی، Wi-Fi و نرخ تجدید ۶۰ هرتزی از مشخصات فنی HoloLens هستند. همچنین طبق اعلام این وبسایت، دموی منتشر شده از هدست مایکروسافت بر روی نسخه‌ای از ویندوز ۱۰ اجرا شده است.

این دومین باری است که وبسایت Ars Technica شانس استفاده از HoloLens را پیدا می‌کند. دفعه‌ی قبلی در ماه‌ ژانویه و در رویداد ویندوز ۱۰ که مایکروسافت از این هدست رونمایی کرد اتفاق افتاد. طبق اعلام این سایت، نسخه‌ی فعلی هدست مایکروسافت نسبت به قبل کمی تغییر کرده است؛ عینک این هدست اکنون قابل تنظیم است و افراد می‌توانند آن را با ویژگی‌های فیزیکی خود تطبیق دهند؛ همچنین با وجود اینکه ظاهر هدست کمی کوچکتر شده، اما وزن آن هنوز زیاد است. نسخه‌ی جدید HoloLens دارای کیفیت صدای عالی، ردیاب حرکاتی قدرتمند (در این بخش باگ هم گزارش شده است)، سرعت بالا در نقشه‌برداری از فضای محیط، کیفیت تصاویر و افکت‌های سه‌بعدی و بسیاری دیگر از ویژگی‌های ارتقا یافته است.

Ars Technica اعلام کرد که میدان دید نسخه‌ی جدید HoloLens نسبت به مدل ماه ژانویه کمتر شده است. این کاهش هم به صورت افقی و هم عمودی رخ داده و افراد را مجبور می‌کند تا برای داشتن بهترین تجربه با هدست، مستقیما به جلو نگاه کنند. این یک تغییر قابل ذکر نسبت به نسخه‌ی قبلی است که اگرچه دارای میدان دید کاملی نبود، اما کار کردن با آن حس بهتری را منتقل می‌کرد.

طبق اعلام Ars Technica، مایکروسافت هنوز ویژگی‌هایی مثل میدان دید HoloLens را تکمیل نکرده است و این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد تغییرات بیشتری در این هدست باشیم.

هنوز هیچ تاریخ انتشاری برای HoloLens اعلام نشده است و این موضوع دست مایکروسافت را باز می‌گذارد تا بتواند با خیال راحت‌تری به سنجش عملکرد هدست واقعیت افروده‌اش بپردازد و بازخوردهای مخاطبین نسبت به آن را مورد بررسی قرار دهد.

هدست HoloLens در ماه ژانویه‌ی امسال توسط مایکروسافت رونمایی شد. تاکنون به جز یک دموی فنی از Minecraft، بازی دیگری برای این هدست معرفی نشده است؛ اما فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، اوایل امسال اعلام کرد که تیمش به دنبال یافتن راه‌ها و احتمالات ممکن برای استفاده از HoloLens در بازی‌های ایکس‌باکس وان است.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده