نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

گوگل در حال بهبود اجرای بازی های موبایلی روی تلویزیون ها است

گوگل می‌خواهد ساخت بازی‌ها به منظور اجرای آن‌ها روی تلویزیون ساده‌تر شود و بازی‌های باکیفیت‌تری نیز تولید شوند. در همین راستا، این شرکت فناوری‌های تازه‌ی گوگل کَست خود را معرفی کرده که در ادامه با آن‌‌ها آشنا می‌شوید.

گوگل‌ APIهای (رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار) جدیدی برای برای پلتفرم گوگل کست معرفی کرده است،‌ پلتفرمی که در تمام سیستم‌عامل‌ها به کاربر اجازه‌ی انتقال محتوا از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به تلویزیون‌های سازگار با این فناوری و اسپیکرها می‌دهد. دستگاه‌های سازگار با گوگل کست شامل اندروید تی‌وی، کروم‌کست، تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌هایی ساخت دیگر شرکت‌ها مانند ریزر فورج تی‌وی می‌شوند. در اکوسیستم ابزارهای اپل این فناوری چیزی شبیه به قابلیت اِیرپلی دستگاه‌های اپلی است.

اولین بخش این فناوری‌ جدید، بخش «مدیریت بازی گوگل کست» است که برای ساده‌سازی روند توسعه‌ی بازی‌های چندنفره طراحی شده است. ناتان کاماریلو و دیوید الیسون، مدیران محصول گوگل کست در نوشته‌ای در وبلاگ رسمی توسعه‌دهندگان گوگل این خبر را اعلام کردند.

هم‌اکنون ما APIهای مدیریت بازی‌ای را معرفی می‌کنیم که روند ساخت بازی‌های چندنفره را برای توسعه‌دهندگان ساده‌تر می‌کند.

نسخه‌ی جدید برنامه‌ی سرویس‌های گوگل پلی، نر‌م‌افزاری در بستر سیستم‌عامل اندروید که وظایف بسیاری از جمله سازگار کردن اپ‌ها با قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل را بر عهده دارد، «مدیریت بازی کست» را به اندروید، کروم، iOS و دستگاه‌های دریافت‌کننده می‌آورد. توسعه‌دهندگان از این پس قادر خواهند بود پیام‌ها و گزارش تغییرات را به دستگاه‌های متصل‌شده بفرستند. به خاطر این که این پیام‌ها شامل نام بازیکن است، این امکان فراهم خواهد شد که چند بازیکن‌ مختلف تنها از یک دستگاه فرستنده استفاده کنند.

گوگل همچنین APIهای «ریموت دیسپلی را هم به صورت آزمایشی برای اندروید و iOS معرفی خواهد کرد. این فناوری برای ساخت اپ و بازی‌هایی با گرافیک بالا برای دستگاه‌های گیرنده‌ی گوگل کست طراحی شده است. دستگاه‌های اندرویدی و ابزارهای اپلی، به گیرنده صدا و تصویر ارسال می‌کنند و این API جدید هم که دارای پشتیبانی از رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار OpenGL ES و فناوری گرافیکی اپل به نام «متال» است، به ترکیب فناوری جدید ریموت دیسپلی با کدهای فعلی اپ‌ها کمک می‌کند.

به گفته‌ی گوگل، از زمان عرضه‌ی کروم‌کست در جولای ۲۰۱۳، کاربران بیش از ۱.۵ میلیارد بار دکمه‌ی کست را فشرده‌اند. همچنین کاربران این دستگاه هم‌اکنون از ۶۶ درصد محتوای بیشتری نسبت به زمان عرضه استفاده می‌کنند.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده