نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰

سونی صحبت‌ های مبهم مدیرش درباره‌ پلی‌ استیشن ویتا را شفاف‌ سازی کرد

دیروز اندرو هوس، مدیر اجرایی سونی اعلام کرد که برنامه‌های زیادی برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا در سال ۲۰۱۵ ندارد. او همچنین ویتا را یک پلتفرم خارج از رده نامید، اما امروز سونی صحبت‌های مدیر اجرایی‌اش را شفاف‌سازی کرد.

سخنگوی سونی اعلام کرد:

چیزی که اندی (اندرو هوس) از آن به عنوان یک پلتفرم خارج از رده نام برد، در واقع نسل اول کنسول پلی‌استیشن ویتا است که هم‌اکنون در بازار موجود نیست. منظور او مدل‌های فعلی پلی‌استیشن ویتا و پلی‌استیشن تی‌وی که اکنون در دسترس هستند نبود. تجارت ما در بخش کنسول‌های دستی همچنان ادامه خواهد یافت. اکثر کاربران ما از قابلیت بازی از راه دور کنسول پلی‌استیشن 4 و همچنین عناوین اصلی پلی‌استیشن ویتا که روی این کنسول و پلی‌استیشن تی‌وی قابل بازی هستند لذت می‌برند.

هوس دیروز در جمع سرمایه‌گذاران پلی‌استیشن اعلام کرده بود ویتا در آسیا طرفداران متعصب زیادی دارد، اما به برنامه‌های سونی برای گسترش دامنه‌ی مخاطبان و افزایش سوددهی این کنسول اشاره‌ای نکرد. هوس گفت که طی سال جاری باید روی این مسائل بحث و دقت نظر بیشتری صورت بگیرد و سرویس‌های جدیدی مثل PlayStation Now و PlayStation Vue نیز با قدرت ظاهر شوند.

با وجود شفاف‌سازی سونی، صحبت‌های هوس نشان می‌دهند که این شرکت هنوز به دنبال راهی است تا کنسول دستی‌اش را به جایگاهی که برایش در نظر دارد برساند. شاید در نمایشگاه E3 امسال که حدود ۲۰ روز دیگر در لس آنجلس امریکا برگزار می‌شود خبرهای بیشتری از پلی‌استیشن ویتا و بازی‌های آینده‌ی این کنسول بشنویم.

منبع: VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده