نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

سونی: اروپا بازار بزرگی برای پلی‌استیشن 4 است

درطول همایش سرمایه‌گذاران الکترونیک سال ۲۰۱۵، اَندرو هاوس، مدیرعامل بخش سرگرمی‌های سونی صحبت‌های جالبی را در رابطه با عملکرد کمپانی و استراتژی آن‌ها در اروپا و نقاط دیگر جهان ارائه داد. با زومجی همراه باشید.

در ابتدا هاوس اشاره کرد اروپا بزرگ‌ترین بازار پلی‌استیشن 4 است. در ادامه وی توضیح داد برخی از سرویس‌های آن‌ها مانند PlayStation Vue بازار بزرگ‌تری را در آمریکا نسبت به اروپا به خود اختصاص داده، اما این به این معنی نیست که سونی تمرکز خود را از ارائه این‌گونه از سرویس‌های در این نقطه از جهان رها کرده است.

هاوس در ادامه گفت فروش دیجیتالی و سرویس‌های استریم در آمریکا بیشتر از نقاط دیگر جهان مخاطب دارد. به‌عنوان مثال دلیل این‌که سونی سرویس PlayStation Vue را در آمریکا عرضه کرده این بوده که ناشران حق محصولات خود را در این منطقه دارند.

مدیر سونی «امیدوار است و انتظار دارد» که این مسئله در بازار نقاط دیگر جهان هم اتفاق بیفتد، اما انجام آن کمی پیچیده است و هنوز امکان آن وجود ندارد. با این حال سونی امیدوار است اگر روزی این اتفاق رخ داد، آن‌ها از موقعیت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند.

هاوس در ادامه در رابطه با بازار ژاپن صحبت کرد. وی اشاره کرد بازی Bloodborne یکی از مثال‌هایی است که تغییر سیاست و مدیریت بخش سرگرمی‌های سونی ژاپن را نشان می‌دهد. Bloodborne که با همکاری استودیو ژاپن سونی ساخته شده است، در بازار ژاپن به موفقیت بزرگی دست یافت و سونی امیدوار است که به همین روش ادامه دهد.

درحالی که بازی Dragon Quest Heroes و برخی بازی‌های دیگر توسط استودیوهای third party ساخته شده‌اند و برای پلی‌استیشن 4 در ژاپن عرضه می‌شود، سونی امیدوار است فروش کنسول خود در این منطقه افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مدیر سونی و عملکرد پلی‌استیشن 4 در این یک سال و نیم اخیر در سراسر نقاط جهان چیست؟

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده