نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

ولو بعد از سه سال، در حال اصلاح یکی از باگ‌های بازی Counter-Strike: Global Offensive است

سه سال از عرضه‌ی Counter-Strike: Global Offensive می‌گذرد و ولو حالا به فکر افتاده که یکی از مشکلات مهم مربوط به مدلسازی شخصیت‌های محبوب‌ترین بازی تیراندازی خود را برطرف کند. با زومجی همراه باشید.

یکی از کاربران وبسایت ردیت یک تصویر گیف به اشتراک گذاشته است که در مدت کوتاهی، توجه زیادی به خود جلب کرد. این کاربر در حال شلیک به بازیکن دیگری است و با اینکه نشانه‌گیری او ایرادی ندارد، تیر از بدن بازیکن دیگر رد می‌شود و در نهایت خود او است کشته می‌شود.

مناطق مشخص شده، جعبه‌های برخورد هر کاراکتر در CS:GO هستند مناطق مشخص شده، جعبه‌ها برخورد هر کاراکتر در CS:GO هستند

این مشکل به یکی از موارد فنی در مدلسازی شخصیت‌های بازی برمی‌گردد که به آن «جعبه‌های برخورد» می‌گویند. هر شخصیت‌ در CS:GO دارای چندین جعبه‌ی نامرئی در بدن خود است که نقاط حساس او به شمار می‌روند، به طوری که اگر گلوله با هرکدام از آن‌ها برخورد کند با توجه به موقعیت آن در بدن، بازیکن کشته می‌شود یا آسیب می‌بیند.

مت وود، یکی از توسعه‌دهندگان ولو به پست کاربر ردیت واکنش نشان داده و در ایمیلی به او اطلاع داده که در حال کار روی این باگ هستند ولی زمانی برای عرضه‌ی بسته‌ی بروزرسانی مشخص نکرده است.

قبل از عرضه‌ی بازی، ولو اعلام کرده بود که جعبه‌های برخورد این نسخه از آن‌هایی که در Counter-Strike: Source وجود داشتند، کوچکتر خواهند بود تا گلوله‌ای که به نظر می‌رسید به بدن او خورده، به بازیکن آسیبی وارد نکند.

این شرکت قبل از عرضه‌ی CS:GO در وبلاگ رسمی خود در سپتامبر ۲۰۱۲ نوشته بود:

در Counter-Strike: Source، جعبه‌های برخورد به طور سخاوتمندانه‌ای در سراسر بدن مدل شخصیت پراکنده شده بودند. در Global Offensive، این جعبه‌ها به طور دقیق‌تری در بدن شخصیت‌ها قرار گرفته‌اند. یک خطای نزدیک در هر صورت یک خطا است.

حال کاربران اعتراض می‌کنند که این جعبه‌ها بسیار کوچک هستند. به نظر می‌رسد نمی‌شود در یک زمان همه راضی باشند.

سه سال زمان زیادی است، اما این دست از مشکلات را قبلاً‌ هم دیده‌ایم. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Dark Souls 2 با یک باگ مربوط به کاهش قدرت سلاح عرضه شد که حدود یک سال در بازی باقی ماند.

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده