نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

فناوری جدید هولولنز انسان‌ های سه‌بعدی شبه‌ واقعی را به خانه‌ ها می‌آورد

مایکروسافت در صدد است تا تجربه‌ی واقعیت افزوده با هولولنز را یک قدم جلوتر ببرد. افزودن این قابلیت به هولولنز که بتواند آدم‌های سه‌بعدی خیالی را هم به محیط واقعی اضافه کند، کار راحتی نخواهد بود. با زومجی همراه باشید.

فناوری جدید هولولنز این اجازه را به شما خواهد داد که در میان گروهی از آدم‌های خیالی راه بروید یا یک بازی فوتبال را تماشا کنید، طوری که انگار در ورزشگاه نشسته‌اید. این اقدام جدید تفاوت زیادی با پروژه‌ی RoomAlive مایکروسافت ندارد، پروژه‌ای که هدف آن اضافه کردن عناصر خیالی به اتاق شما بود.

مایکروسافت برای بهبود و توسعه‌ی این فناوری، در حال کار در استودیوی هولوگرافیک خود ردموند واشنگتن است. جایی که حدود ۱۰۰ دوربین فعالیت‌های مختلفی مانند حرکات یک بازیکن فوتبال را به صورت ۳۶۰ درجه ثبت می‌کنند. مایکروسافت این نماهای مختلف را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا مدل‌های سه‌بعدی از بازیکنان فوتبال بسازد و به کاربران هولولنز تجربه‌ای مشابه واقعیت ارائه کند.

استیو سالیوان، یکی از مهندسان مایکروسافت که روی هولولنز کار می‌کند معتقد است روش‌های سنتی ساخت انیمیشن با رایانه، قابل مقایسه با شیوه‌ی عملکرد هولولنز نیست. سالیوان فناوری جدید این هدست واقعیت افزوده را مراسم LDV Vision نشان داد، رویدادی که به طور تخصصی به مباحت پردازش تصویر می‌پردازد و چند روز پیش در نیویورک برگزار شد. او توضیح می‌دهد:

چیزی جادویی در مورد این فناوری که افراد و حرکت‌هایشان را بازسازی می‌کند، وجود دارد. اگر با هولولنز کار کنید، احساس می‌کنید که همه‌ی این اتفاقات واقعاً در دنیای شما در حال رخ دادن هستند.

به نظر سالیوان این کار بسیار راحتی خواهد بود که به یک استودیوی سه‌بعدی در شهرتان بروید و یک کپی شبه‌واقعی سه‌بعدی از خودتان یا کل اعضای خانواده تهیه کنید تا بتوانید با نسخه‌ی هولوگرافیک خود ارتباط برقرار کنید. البته به نظر نمی‌رسد تجربه‌ی چندان خوشایندی باشد!

در مراسم LDV، مایکروسافت همچنین فناوری ویدیوهای هولوگرافیک از بازیگران یک تئاتر و حرکات آکروباتیک را به نمایش گذاشت. سالیوان می‌گوید فناوری جدید هولولنز می‌تواند در جاهای مختلفی استفاده شود. مانند آموزش ورزش‌های مختلف، به عنوان مثال طرز صحیح بازی کردن تنیس یا استراتژی‌های ورزشی برای تیم‌های بسکتبال که بهترین برنامه‌ی دفاعی را مقابل حریف خود پیاده کنند. یا حتی می‌توان به کمک مدلسازی سه‌بعدی هرچیزی را از زوایای مختلف نگاه کرد.

هولولنز از فناوری نمایش عناصر هولوگرافیک خاصی استفاده می‌کند که بهتر از هر هدست واقعیت مجازی دیگری، تجربه‌ی حضور در یک دنیای خیالی را به شما القا می‌کند. سنسورهای مخصوص این دستگاه شیوه‌ی تعامل اشیای مجازی با دنیای واقعیت را مشخص می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها دنبال استفاده از فناوری جدید هولولنز در ورزش‌ها و فیلم‌ها هستند. به احتمال زیاد اطلاعات بیشتری از این قابلیت جدید هولولنز در تابستان امسال خواهیم شنید.

منبع: Win Beta


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده