// دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۸

بازی نقش آفرینی جاه طلبانه Umbra به گرین‌لایت استیم راه پیدا کرد

Umbra بازی نقش آفرینی استودیوی سولِرفال گیمز مجوز حضور در سرویس گرین‌لایت استیم را دریافت کرد، این بازی اکنون بعد از ۱۰ روز توانسته مبلغ ۱۷۵ هزار دلار را در وب‌سایت کیک‌استارتر جمع آوری کند، بازی Umbra با موتور قدرتمند کرای‌انجین ۳ ساخته شده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

برای کسانی که هنوز با این بازی آشنا نیستند باید گفت که بازی Umbra در سبک اکشن نقش آفرینی  با مکانیزم هایی از سبک Hack & Slash مراحل تولید را سپری می‌کند. سازندگان در گذشته گفته بودند که قصد پیش بردن ساخت بازی با استفاده از کمک‌های مالی کیک‌استارتر و رای‌های بازیکنان در سرویس گرین‌لایت استیم را دارند. یکی از تمایزات Umbra نسبت به سایر اکشن نقش آفرینی‌ها را می‌توان گزینه سفارشی کردن این بازی بیان کرد.

بازیکنان در Umbra قادر خواهند بود تا منزلی را با دیوار‌ها و طبقات به همراه انواع مختلف مبلمان برای خود ایجاد کنند. برخی از این گزینه‌ها نیز به شما اجازه نمایش سلاح‌ و زره‌های ارزشمند بیشتری را می‌دهد که به همین شکل سلاح‌ها نیز قابلیت سفارشی‌سازی را دارند. در این بازی شما قابلیت تغییر و بهینه‌سازی شمشیر و همچنین استفاده از قطعات زره‌های مختلف برروی بازوهای چپ و راست شخصیت خو را خواهید داشت.

ویژگی‌ای با نام فرم آخرالزمانی نیز در این بازی وجود دارد، که به هر بازیکن یک هویت منحصر به فرد را اعطا می‌کند. در حالی که شما در سطحی پایین بازی‌ می‌کنید، تمامی تصمیمات مهم شما توسط بازی به یاد سپرده می‌شود. این تصمیمات در آینده می‌توانند به قدرتمند شدن شخصیت بازیکن‌ها کمک کنند. در سطوح بالاتر بازیکنان فرم آخرالزمانی را دریافت می‌کنند که تفاوت‌هایی با توجه به داستان و سبک بازی هر بازیکن با بازیکنی دیگر دارد.

در حالت چندنفره نیز بازیکنان قادر به بازدید از خانه‌های یکدیگر هستند. ویژگی‌های دیگری مانند Co-op، لیست لیدر‌ها و قابلیت ایجاد زندان‌های سفارشی نیز در بازی قرار داده شده است. زندان‌ها و سیاه‌چاله‌ها در این بازی جهان باز (Open-World) به صورت تصادفی ایجاد شده و حالت رقابتی بازیکنان در برابر بازیکنان در برابر هوش‌مصنوعی (چیزی مانند PVP در مقابل  AI یا PvPvAi) را فراهم می‌کند.

سازندگان به صورت خلاصه در رابطه کلیت این بازی به شرح زیر توضیحاتی را ارائه داده‌اند:

  • امکان ماجراجویی در نقشه‌ای بزرگ و جهان باز
  • وجود نیرو‌های مختلف در بازی برای اکتشاف و آزمایش ویژگی‌های مختلف
  • نبود محدودیت کلاسی  در بازی و استفاده از سه منبع قدرت اصلی خشم (Rage)، استقامت (Stamina) و مانا (Mana) که با یکدیگر در تعامل و تعادل هستند.
  • فرم ویژه آخرالزمانی که به شما امکان قدرتمند کردن شخصیت را براساس شیوه‌ بازی شما می‌دهد.
  • قابلیت سفارشی کردن سلاح‌های مختلف به شکلی که مورد نیاز شما باشد.
  • هزاران کالا، زره، سلاح، معجون و مهارت که به صورت تصادفی در جای جای بازی قرار گرفته‌ و منتظر جمع‌آوری توسط شما هستند.
  • استفاده از اسلحه‌های ثانویه مانند چاقو‌ و تجهیزات پوشیدنی مختلف برای قدرتمندترشدن در بازی
  • امکان ساخت سلاح و زره مخصوص به خود به واسطه وجود یک ماژول پیچیده و چالش برانگیز در بازی Umbra
  • وجود محیط‌هایی با تخریب‌پذیری بالا
  • سیستمی برای ساخت خانه مخصوص به خود
  • خط داستانی تاریخی، به همراه صدها محیط کشف نشده که منتظر بازیکنان هستند.
  • بخاطر وجود سیستم هوشمند Kythera در بازی محیط‌های پویا واقعی برای ایجاد هرگونه تغییر در فیزیک جهان بازی فراهم شده است. انیمیشن‌های زیبا و گیم‌پلی عالی به شکلی که هرگز در بازی‌های دیگر دیده‌ نشده است در Umbra جای دارد.
  • به وسیله‌ی سیستم چالش سیاه‌چال شما قادر خواهید بود تا بخشی از خانه خود را تبدیل به سیاه‌چال کرده و سایر بازیکنان را وارد چالشی برای زنده ماندن کنید.
  • به گفته‌ی سازندگان هدفی بلند پروازانه پشت حالت چندنفره Umbra قرار دارد که باید به درستی صورت پذیرد. در حالت چندنفره شما  وارد چالش‌های مختلفی برای رقابت با یکدیگر یا هوش‌مصنوعی بازی خواهید شد.

دانلود ویدیو

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده