نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۵

شرکت توتال ریکال، موسس کمپانی آکیولس وی‌آر را متهم به دزدی اطلاعات کرد

شرکت آکیولس وی‌آر، سازنده‌ی هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت، که تحت مالکیت کمپانی فیسبوک قرار دارد، بار دیگر با یک شکایت حقوقی مواجه شده است. این بار پالمر لاکی، رییس آکیولس وی‌آر مورد اتهام قرار گرفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، لاکی متهم است زمانی که در یک شرکت دیگر کار می‌کرده، اطلاعات محرمانه‌ی آن را مورد سوءاستفاده‌ی شخصی قرار داده است. این شرکت که Total Recall Technologies نام دارد و دفتر اصلی آن در ایالت هاوایی واقع شده است، ادعا می‌کند که لاکی را در سال ۲۰۱۱ استخدام کرده تا بر روی طرح اولیه‌ی یک هدست واقعیت مجازی مشغول به کار شود. حتی گفته می‌شود که لاکی یک توافقنامه‌ی محرمانه را نیز با این شرکت به امضا رسانده است.

2871513-palmer

طبق گزارش رویترز، لاکی در ابتدا با Total Recall Technologies همکاری می‌کند، اما پس از اینکه پروژه‌های ساخت هدست واقعیت مجازی خود را در کیک‌استارتر آغاز می‌نماید، از اطلاعاتی که در این شرکت فرا گرفته بود سوءاستفاده می‌کند.

در شکایت مطرح شده، Total Recall Technologies از لاکی به عنوان کلاهبردار نام می‌برد و او را به نقض توافقنامه‌ی رسمی متهم می‌کند. این شرکت از دادگاه درخواست کرده تا او را مجازات و وادار به پرداخت خسارت کند، اگرچه رقمی را برای میزان خسارت اعلام نکرده است.

هنوز هیچ یک از مسئولین آکیولس وی‌آر یا فیسبوک نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.

این اولین بار نیست که از آکیولس وی‌آر شکایت می‌شود. سال گذشته نیز کمپانی ZeniMax، مالک بستدا و صاحب امتیاز مجموعه‌های Fallout و The Elder Scrolls، به خاطر دزدیدن تکنولوژی واقعیت مجازی از آکیولس وی‌آر شکایت کرده بود.

چندی پیش اعلام شد که هدست آکیولس ریفت در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود، اما هنوز قیمت دقیق این دستگاه مشخص نشده است.

منبع: GameSpot