نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰

اپلیکیشن ایکس‌باکس برای ویندوز ۱۰ با قابلیت‌های جدید بروزرسانی شد

در جدیدترین بروزرسانی برنامه‌ی ایکس‌باکس ویندوز ۱۰، مایکروسافت ویژگی‌هایی جدیدی از جمله مجموعه‌ی بازی‌ها و تنظیمات بیشتر برای ضبط ویدیوی بازی به آن اضافه کرده است. همراه زومجی باشید.

برنامه‌ی ایکس‌باکس همچنان تنها در اختیار کسانی است که عضو برنامه‌ی ویندوز اینسایدر مایکروسافت هستند و در واقع تست‌کننده‌ی نسخه‌های اولیه‌‌ی ویندوز ۱۰ به شمار می‌روند. این برنامه به صورت رایگان امکاناتی مشابه قابلیت‌های ایکس‌باکس وان را روی دستگاه‌های اجرا کننده‌ی ویندوز ۱۰ ارائه می‌کند. یکی از ویژگی‌ها امکان ضبط ویدیو و تصویربرداری از محیط بازی است که ماه گذشته به برنامه اضافه شد. حال در بروزرسانی جدید، می‌توان برای یک کلید میانبر به دلخواه برای دسترسی به آن تعریف کرد. همچنین می‌توانید برای عکس گرفتن یا ضبط ویدیو، کلیدهای جداگانه تعریف کنید.

همچنین در راستای بروزرسانی گذشته، مجموعه‌های بازی (Game Hubs) که بسیار شبیه نسخه‌ی ایکس‌باکس وان هستند، دچار تغییراتی شده‌اند. در این مجموعه‌ها می‌توانید دستاوردهای هر بازی را ببینید، کاربرانی را که در حال انجام آن بازی هستند مشاهده کنید و اطلاعات دیگر مربوط به یک بازی خاص را ببینید.

بروزرسانی جدید همچنین دسترسی به اپلیکشن آواتار را مستقیماً از درون برمامه ایکس‌باکس فراهم می‌کند اما با این حال این برنامه را باید جداگانه دانلود کنید. از طریق این برنامه می‌توانید ظاهر آواتار خود را تغییر دهید و لباس و تجهیزات جدیدی در اختیار آن بگذارید.

از تغییرات کوچک دیگر این بروزرسانی می‌توان به امکان انتخاب بعضی از دوستان خود به عنوان «مورد علاقه» اشاره کرد. با اضافه کردن آن‌ها به لیست مورد علاقه، نام آن‌ها در بالاتر از بقیه در لیست دوستانتان ظاهر خواهد شد. همچنین حالا می‌توان کنسول را از طریق منوی «اتصال» خاموش یا روش کرد. برای این کار باید هر دو دستگاه به یک شبکه‌ی اینترنت متصل شده باشند.

آخرین مورد اضافه شده امکان ارسال اطلاعات مربوط به استریم بازی‌ها به مایکروسافت است. اپلیکشن اکس‌باکس به شما پیشنهاد می‌دهد اطلاعات مربوط به سخت‌افزار رایانه‌ی مورد استفاده و همچنین جزئیات اتصال اینترنت را برای آن‌ها بفرستید تا از آن‌ها برای بهبود قابلیت استریم بازی‌ها از ایکس‌باکس وان به رایانه‌های شخصی استفاده کند. مایکروسافت این اطمینان را به کاربران می‌دهد که تمام این اطلاعات محرمانه هستند و تنها به تیم توسعه‌دهنده کمک می‌کند تا این ویژگی مورد انتظار را که در ماه ژانویه معرفی شد، به بهترین شکل ممکن ارائه کنند.

تاریخ دقیق عرضه‌ی ویندوز ۱۰ هنوز مشخص نیست، اما انتظار می‌رود این سیستم‌عامل که برای مدتی محدود یک برورزسانی رایگان برای کاربران ویندوز ۷ و ۸ است، تابستان امسال عرضه شود.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده