نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۹

مارک زاکربرگ، موسس فیسبوک: بازی‌های ویدیویی به کودکان کمک می‌کنند تا برنامه‌نویس شوند

بنیان‌گذار فیسبوک همیشه از بازی‌های رایانه‌ای تقدیر کرده است چرا که او از این راه به یک برنامه‌نویس تبدیل شده است. او معتقد است همه‌ی کودکان می‌توانند از این طریق به دنیای برنامه‌نویسی وارد شوند.

مارک زاکربرگ در جلسه‌ی پرسش و پاسخی که در مقر فیسبوک در ملنو پارک کالیفرنیا برگزار شد، درباره‌ی موضوعاتی چون آکیولس ریفت، نحوه‌ی برخورد با مخالفان و جشن تولد خود صحبت کرد. زمانی که از او در مورد بازی مورد علاقه‌اش (Civilization) سوال شد، توضیح داد که چگونه علاقه‌ به بازی‌های رایانه‌ای در سنین کودکی مشوق او برای ورود به دنیای فناوری بوده است. زاکربرگ درباره‌ی تجربه‌ی خود با بازی‌ها می‌گوید:

من چندین بازی برای خودم ساختم و آن‌ها افتضاح بودند. اما همین باعث شد که من به دنیای برنامه‌نویسی وارد شوم.
من زیاد می‌شنوم که والدین در مورد بازی‌ کردن فرزندانشان نگران هستند. این نگرانی‌ها به جا هستند و من فکر می‌کنم بحث مهمی در این باره صورت خواهد گرفت. اما اما فکر می‌کنیم اگر شما پدر یا مادر هستید و به کودکان اجازه‌ی استفاده از فناوری را نمی‌دهید و در عین حال از‌ آن‌ها می‌خواهید شغلی مرتبط با برنامه‌نویسی داشته باشند، واقعاً معتقدم یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید بکنید این است که به آن‌ها این فرصت را بدهید تا چیزهای مختلف را امتحان کنند. من قطعاً هیچوقت برنامه‌نویس نمی‌شدم اگر در کودکی بازی نمی‌کردم.

دقایقی بعد از این صحبت‌ها وقتی بحث مشکل تنوع و خلاقیت در سیلیکون ولی (منطقه‌ای در کالیفرنیا که زادگاه بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ فناوری است) مطرح شد، زاکربرگ باز هم به موضوع بازی‌ها پرداخت. به عقیده‌ی او بازی‌ها می‌توانند مهندسان آینده را از جامعه‌های آماری کوچک‌تر خلق کنند.

ما به عنوان یک جامعه باید به جایی برسیم که در آن همه موقعیت و توانایی یکسان برای بازی با فناوری و تجربه‌ی چیزهای مختلف را داشته باشند، چرا که این راهی است که در نهایت شما را به یک مهندس تبدیل می‌کند. شما چیزهایی یاد می‌گیرید و آن‌ها را به روش‌های گوناگون امتحان می‌کنید و چیزهایی هم طراحی می‌کنید. بیشتر مهندسانی که می‌شناسم، که از بهترین مهندسان هستند، از طریق خودآموزی به جایگاه فعلی خود رسیدند نه به خاطر این که در چند کلاس درس شرکت کرده‌اند.

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده