نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

۱۵ بازی برتری که با حضور شخصیت بتمن ساخته شده‌ اند

حدود یک ماه دیگر به انتشار بازی Batman: Arkham Knight باقی مانده است. به همین بهانه ۱۵ بازی برتری را که شخصیت محبوب بتمن در آنها ظاهر شده فهرست کرده‌ایم. در ادامه با زومجی همراه باشید تا این بازی‌ها را به شما معرفی کنیم.

بتمن یا مرد خفاشی، ابرقهرمان داستان‌های مصور کمپانی دی‌سی کامیکس است. این شخصیت که توسط باب کین (نقاش) و بیل فینگر (نویسنده) خلق شده است، اولین بار در شماره‌ی ۲۷ کمیک‌های کارآگاهی حضور پیدا کرد. این شخصیت با القابی مانند «مبارز شنل‌پوش»، «شوالیه تاریکی» و «بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا» نیز شناخته می‌شود.

هویت مخفی‌شده‌ی پشت نقاب بتمن، بروس وین نام دارد. او یک میلیونر، تاجر و خیّر امریکایی است که والدینش در کودکی جلوی چشمان او به قتل رسیدند و از آن زمان، وی قسم خورد که از تبهکاران انتقام بگیرد و عدالت را به جامعه بازگرداند. وین تمرینات بدنی و فکری ویژه‌ای را پشت سر گذاشته و با لباسی ایده گرفته از خفاش، به نبرد با جنایت‌کاران می‌رود. بتمن در شهر خیالی گاتهام به فعالیت می‌پردازد و در مبارزه‌اش با جرم و جنایت افرادی چون رابین، خدمتکارش آلفرد پنی‌ورث، کمیسر پلیس جیم گوردون و بت‌گرل او را همراهی می‌کنند. از جمله دشمنان اصلی بتمن می‌توان به جوکر، پنگوئن، ریدلر، زن گربه‌ای، آقای فریز، دوچهره، راس‌الغول و مترسک اشاره کرد.

بر خلاف اغلب قهرمانان داستان‌های مصور، بتمن دارای ابرقدرت نیست و از هوش، مهارت‌های کارآگاهی، علم و فناوری، ثروت، شجاعت، هنرهای رزمی، اراده‌ای تسخیرناپذیر، ترس و ارعاب برای مبارزه با جنایت‌کاران استفاده می‌کند.

تا کنون فیلم‌ها و بازی‌های زیادی با حضور بتمن ساخته شده‌‌اند که ما در اینجا به ۱۵ بازی ویدئویی برتری که این قهرمان در آنها ظاهر شده اشاره می‌کنیم.

Batman-Arkham-Asylum

۱. Batman: Arkham Asylum

طی سال‌های طولانی پیدا کردن یک بازی خوب با حضور شخصیت بتمن کاری مشکل و نزدیک به غیرممکن بود، اما در سال‌های اخیر چند بازی عالی از این سری منتشر شده‌اند. زمانی که Batman: Arkham Asylum عرضه شد، هواداران این شخصیت نمی‌دانستند که با چه چیزی مواجه می‌شوند، اما وقتی بازیکن‌ها به دنیای تو در توی بازی قدم گذاشتند و با مکانیزم‌های بی‌نقص مخفی‌کاری و مبارزات تن‌به‌تن آن آشنا شدند، دریافتند که دوران جدیدی برای بازی‌های بتمن آغاز شده است.

 

Batman-Arkham-City

۲. Batman: Arkham City

پس از موفقیت شگفت‌انگیز Arkham Asylum، استودیوی راکستدی تصمیم گرفت تا این بار یک دنیای به مراتب بزرگ‌تر را در اختیار بتمن بگذارد. علاوه بر تمام نکات مثبت و پیشرفت‌هایی که این بازی نسبت به قسمت قبلی داشت، وجود شخصیت قابل بازی زن گربه‌ای را می‌توانیم یکی از بهترین ویژگی‌های آن بنامیم. کنترل این دزد حیله‌گر در Arkham City لذت‌بخش‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

 

Injustice-Gods-Among-Us

۳. Injustice: Gods Among Us

سازندگان Mortal Kombat با انتشار بازی Injustice: Gods Among Us نشان دادند که علاقه‌ی عجیبی به قهرمانان داستان‌های مصور دی‌سی کامیکس دارند. شخصیت بتمن جزء یکی از بهترین مبارزان این بازی بود. در Injustice سایر شخصیت‌های معروف مجموعه‌ی بتمن مثل جوکر، هارلی کویین، زن گربه‌ای و بین نیز حضور داشتند.

 

LEGO-Batman-The-Videogame

۴. LEGO Batman: The Videogame

سه بازی از سری LEGO Batman ساخته شده‌اند، اما بهترین و جذاب‌ترین‌شان قسمت اول مجموعه با نام LEGO Batman: The Videogame است. اگرچه محیط‌های بازی نسبت به دو دنباله‌اش کمی کوچک‌تر هستند، اما همین موضوع باعث می‌شود بازیکن‌ها حس بهتر و خودمانی‌تری نسبت به آن داشته باشند. شوخی‌های معروف مجموعه‌ی LEGO نیز در این بازی به اوج خود می‌رسند.

 

Batman-Returns

۵. Batman Returns

بسیاری بر این باورند که قبل از Arkham Asylum هیچ بازی درست و حسابی از بتمن وجود ندارد، اما Batman Returns یک بازی بسیار خوب و یکی از بهترین‌ها در زمان خودش بود. این بازی مبارزه‌ای بکش‌برو‌جلو که برای کنسول SNES منتشر شده‌ بود، گرافیک بی‌نظیری را به نمایش می‌گذاشت و به لحاظ سبک و جذابیت گیم‌پلی می‌شد آن را با عناوینی مثل Streets of Rage و Final Fight مقایسه کرد.

 

The Adventures of Batman & Robin

۶. The Adventures of Batman & Robin

کنسول سگا جنسیس نیز یک بازی خوب از سری بتمن به نام The Adventures of Batman & Robin دارد. این بازی در دو نسخه ساخته شد؛ یکی توسط کونامی و برای کنسول SNES و دیگری توسط سگا و برای جنسیس. نسخه‌ی جنسیس دارای یک داستان مستقل بود که بر روی شخصیت‌های آقای فریز، هارلی کویین و مد هتر تمرکز داشت. این نسخه از بازی به خاطر داشتن جلوه‌های گرافیکی زیبا و گیم‌پلی چالش‌برانگیزش معروف است.

 

Batman-The-Video-Game-nes

۷. Batman: The Video Game

توصیف موفقیتی که اولین فیلم بتمن ساخته شده توسط تیم برتون به دست آورد واقعا دشوار است. یک بازی ویدئویی برای کنسول NES نیز به طور همزمان با این فیلم منتشر شد که مورد استقبال طرفداران بتمن قرار گرفت. مکانیزم پرش‌های دیواری باعث شده بود تا گیم‌پلی بازی به عناوین مجموعه‌ی Ninja Gaiden شباهت پیدا کند؛ البته شخصیت نقاب‌دار بتمن که همیشه در سایه‌ها حرکت می‌کند نیز بی‌شباهت به نینجاها نیست.

 

Mortal-Kombat-vs-DC-Universe

۸. Mortal Kombat vs. DC Universe

قرار گرفتن شخصیت‌های Mortal Kombat در مقابل بتمن و سوپرمن باعث شد تا در Mortal Kombat vs. DC Universe شاهد مبارزات بسیار جذابی باشیم. با اینکه در این بازی حرکات تمام‌کننده تا حدودی بی‌روح به نظر می‌رسیدند، اما باز هم به صلابه کشیدن بتمن توسط نیزه‌های اسکورپیون لذت وصف ناپذیری دارد.

 

LEGO-Batman-2-DC-Super-Heroes

۹. LEGO Batman 2: DC Super Heroes

LEGO Batman 2 یکی از بهترین بازی‌های مجموعه‌ی LEGO است، اما به دلیل حضور سایر قهرمانان کمیک‌های دی‌سی، نقش بتمن در این بازی کم‌رنگ‌تر شده است. اگر این موضوع برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد، شک نکنید که با یکی از بهترین ماجراجویی‌های عمرتان مواجه خواهید شد.

 

Batman-Return-of-the-Joker

۱۰. Batman: Return of the Joker

Batman: Return of the Joker یکی از اولین بازی‌های کنسول NES است که اگر برای بار اول آن را ببینید، بدون تردید به شباهت‌هایش با Contra پی‌ خواهید برد. تصور اینکه بتمن در حال دویدن مدام تیر شلیک کند کمی دشوار است، اما اگر با این موضوع کنار بیایید، یک بازی کلاسیک جذاب انتظارتان را می‌کشد.

 

Gotham-City-Impostors

۱۱. Gotham City Impostors

با اینکه قیافه‌های مختلف بتمن در این بازی بیشتر شبیه دلقک‌ها است، اما Gotham City Impostors یک عنوان چندنفره‌ی جذاب به شمار می‌رود. در این بازی شخصیت‌های مختلف که خود را به شکل بتمن یا جوکر درآورده‌اند به جان یکدیگر می‌افتند و یک هرج و مرج واقعی را به وجود می‌آورند.

 

Batman-Arkham-Origins

۱۲. Batman: Arkham Origins

Arkham Origins هرگز نتوانست موفقیت دو بازی اول سری Arkham را تکرار کند. اگرچه این بازی یک پیش‌درآمد برای عناوین قبلی مجموعه بود، اما می‌شد آن را به یک محتوای دانلودی برای Arkham City تشبیه کرد. پس از انتشار Arkham Origins طرفداران مجموعه به این موضوع ایمان آوردند که این روزها فقط راکستدی است که می‌تواند یک بازی خوب با حضور مرد خفاشی بسازد.

 

DC-Universe-Online

۱۳. DC Universe Online

اگرچه این بازی یک عنوان چندنفره‌ی کلان‌آنلاین در حد و اندازه‌های World of Warcraft یا Final Fantasy XIV نبود، اما به عنوان یک بازی چندنفره‌ی آنلاین کنسولی ویژگی‌ها و مکانیزم‌های جدید زیادی را معرفی می‌کرد. تجربه‌ی این بازی حداقل برای قدم زدن در دنیای زنده‌ی گاتهام لذت‌بخش خواهد بود.

 

Batman-The-Brave-and-the-Bold---The-Videogame

۱۴. Batman: The Brave and the Bold - The Videogame

این بازی یک بکش‌برو‌جلوی دوبعدی دیگر از سری بتمن است که در سال ۲۰۱۰ برای کنسول‌های نینتندو منتشر شد. بازی پر از شوخی‌ها و کنایه‌های بامزه است و سختی متعادل آن باعث می‌شود تا حتی بازیکن‌های کم سن و سال‌تر نیز بتوانند از انجامش لذت ببرند.

 

Batman-The-Video-Game

۱۵. Batman: The Video Game

Batman: The Video Game یکی از اولین بازی‌هایی است که برای کنسول دستی گیم‌بوی نینتندو منتشر شد. شاید کمتر کسی نام این بازی را شنیده باشد، اما کنترل سخت و چالش‌های سنگین سکوبازی، Batman: The Video Game را به یک بازی فراموش نشدنی برای دارندگان گیم‌بوی تبدیل کرده بود. مراحل تیراندازی با بتوینگ در این بازی به شدت جذاب بودند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده