// پنجشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

مصاحبه کارگردان بازی F1 2015 درباره بازی و عرضه آن روی کنسول های نسل هشتم

نسخه‌ی جدید مجموعه‌ی فرمول یک که امسال عرضه خواهد شد نسبت به گذشتگان خود از چندین جهات مختلف دچار تغییر شده است. اول از همه اینکه F1 2015 اولین نسخه از این سری خواهد بود که بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. حال کارگردان بازی از چالش‌ها و برنامه‌های تیم خود می‌گوید.

کمپانی کد مسترز برای ورود به نسل هشتم موتور بازی سازی خود با نام اگو را کاملا بروزرسانی کرده است و با اینکه قطعا در شماره جدید شاهد گرافیکی بسیار بهتر خواهید بود اما تیم سازنده برنامه‌های دیگری را نیز در سر دارد. پاول جیل کارگردان بازی در این رابطه توضیح داد که:

شما همیشه در ساخت چنین بازی‌هایی نیاز به مقدار نسبتا زیادی قدرت سخت افزاری دارید که بتوانید با آن هم تجربه‌ی رانندگی خوبی به وجود آورید و هم نرخ فریم را به اندازه‌ی راضی کننده‌ای برسانید. جدا از آن نیز ما واقعا می‌خواستیم گرافیک بازی بر روی کنسول‌های نسل بعد خیره کننده باشد. تیم ما همچنین توانسته است در زمینه‌ی هندلینگ ماشین‌ها نیز پیشرفت قابل توجه‌ای داشته باشد و در کنار آن فیزیک بازی به شدت پیچیده و عمق دار شده است. به علاوه هوش مصنوعی بازی هم پیشرفت کرده و به شدت طبیعی عمل می‌کند. ما اصلا قصد نداشتیم که در طی مراحل ساخت فقط چیزهایی که پیش از این ساخته بودیم را بر روی کنسول‌های نسل جدید پورت کرده و تنها کمی گرافیکش را بهتر کنیم بلکه توانستیم همه چیز را از ابتدا ساخته و قدم بسیار بزرگی به سوی سخت افزارهای نسل جدید برداریم.

سال گذشته بازی F1 2014 تنها برای کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 عرضه شد لذا طرفداران این سبک به شدت از این تصمیم ناراحت شدند اما نسخه‌ی جدید بالاخره بعد از حدود 2 سال وارد نسل هشتم خواهد شد ولی با این وجود جیل اصلا از تصمیمی که تیم آن‌ها مبنی بر عرضه‌ی نسخه‌ی قبلی برای کنسول‌های نسل هفتم گرفته بود پشیمان نیست.

باید اعتراف کرد که سرعت تغییر نسل از سوی بازیکنان واقعا ما را شگفت زده کرد. هنگامی که ما قصد عرضه‌ی بازی را داشتیم نسل جدید تازه شروع شده بود لذا به نظرم در آن زمان تصمیمی که گرفتیم کاملا درست بوده است و خودم به شخصه هنوز هم شدیدا اعتقاد به درستی آن تصمیم دارم.

F1_2015_1

بازی F1 قرار است سال جاری میلادی عرضه شود و مهم تر از همه اینکه هنگام عرضه‌ی بازی، فصل جدید مسابقات فرمول یک نیز تازه شروع شده است. سال گذشته بازی F1 2014 در ماه اکتبر عرضه شد و مسابقات فرمول یک در دنیای واقعی نیز تقریبا به انتهای خود رسیده بود اما نسخه‌ی جدید در ماه ژوئن به بازار فرستاده خواهد شد. جیل در این باره توضیح داد که:

برهه‌‌ی زمانی انتخاب شده برای ما فرصت‌های بیشتری را به وجود خواهد آورد. فصل جدید مسابقات فرمول یک آنچنان که باید شروع نشده است، ما هنوز مسابقات بزرگی مانند Silverstone یا Monza  را در پیش داریم لذا این تاریخ کاملا به نفع ما خواهد بود. ما آمار کاملا واضحی داریم که نشان می‌دهد آخر هفته‌ها هنگام برگزاری مسابقات درصد استفاده از محصولات‌مان به شدت افزایش می‌یابد. معمولا در طی این زمان‌ها لابی‌های بخش چند نفره همیشه پر می‌شود از بازیکنان مختلف که همزمان با برگزاری مسابقات درحال انجام بازی هستند. این تاریخ عرضه‌ی زود هنگام قطعا باعث خواهد شد تا فروش و علاقه‌ی بازیکنان نسبت به بازی بالا رود.

جدا از این‌ها نیز قابل ذکر است که نسخه‌ی جدید این مجموعه نسبت به گذشتگان خود از زمان ساخت بیشتری بهره برده است. پیش از این معمولا بازی‌های مجموعه‌ی فرمول یک در طی دوره‌ای دوازده ماهه ساخته می‌شدند اما مراحل ساخت بازی F1 2015 از سال ۲۰۱۳ شروع شده بود لذا تیم سازنده زمان کافی برای عادت کردن به سخت افزارهای نسل جدید را داشته است. پاول جیل در ادامه اشاره کرد که دوست دارد در آینده نیز زمان ساخت بازی‌های این مجموعه بیشتر از دوازده ماه باشد.

ما نیاز به زمان بیشتر داشتیم تا بتوانیم بهتر با سخت افزارهای جدید آشنا شویم و بفهمیم که چه قابلیت‌هایی دارند.

ما اصلا قصد عجله کردن نداشتیم. در آینده نیز من واقعا دوست دارم که بتوانیم چرخه‌ی ساخت بازی را مشابه‌ی مجموعه‌ی Call of Duty به دست چند تیم مختلف بسپاریم. چنین چیزی قطعا به ما اجازه خواهد داد تا بیشتر از قبل محصول خود را بهتر و عمیق‌تر بسازیم اما فعلا و حال حاضر تنها دغدغه‌ی ما به دست آوردن زمان بیشتر برای ساخت نسخه‌ی جدید است چرا که وارد شدن به دنیای نسل جدید ما را با ناشناخته‌های زیادی رو به رو کرده است. ما اولین تیم موجود در کمپانی کد مسترز هستیم که قرار است وارد نسل هشتم شویم و به نظرم به خوبی توانسته‌ایم از سخت افزارهای تازه و خود بازی بهره ببریم. ما واقعا به چرخه‌ی دو ساله‌ی ساخت نیاز داریم.

F1_2015_2

سال آینده حق انحصار کمپانی کدمسترز برای مسابقات فرمول یک به پایان خواهد رسید اما جیل مطمئن است که مدیران شرکت بار دیگر قرارداد را تمدید خواهند کرد.

بدون شک هر قراردادی یک تاریخ انقضا دارد لذا ما همیشه درحال بحث با مسئولین مسابقات فرمول یک هستیم. ما همیشه تمرکز و توجه بسیار ویژه‌ای نسبت به این سری داشته‌ایم چرا که همیشه بخشی از شرکت ما بوده است.

ما درحال بحث راجع به سال آینده و فرای مسابقات فرمول یک هستیم و شاید حتی چیزهای جدیدی به رزومه‌ی کاریمان اضافه کنیم. همکاری ما با مسابقات فرمول یک همیشه مداوم بوده و خواستار ادامه‌ی آن هستیم.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: MCVUK


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده