نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

رییس ایکس باکس: ما کینکت را رها نکرده‌ ایم

اگرچه کیکنت از برخی از باندل‌های ایکس‌باکس وان حذف شده اما فیل‌ اسپنسر،  رییس بخش ایکس‌باکس اعتقاد دارد که آن‌ها کینکت را رها نکرده و این دستگاه هنوز هم یکی از مهم‌ترین اجزای اکوسیستم ایکس‌باکس محسوب می‌شود.

با وجود این‌که مایکروسافت چندی پیش اقدام به حذف کینکت از برخی باندل‌هایکنسول ایکس‌باکس وان کرد، اما بنا بر صحبت‌های فیل اسپنسر، این شرکت به این تکنولوژی وفادار خواهد ماند. او در یک مصاحبه جدید گفت که مایکروسافت هیچ برنامه‌ای برای رها کردن کینکت ندارد و عنوان کرد کینکت همچنان به عنوان یکی از اجزای بزرگ و مهم اکوسیستم ایکس‌باکس باقی خواهد ماند.

اسپنسر در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که مایکروسافت اخیرا اپلیکیشن ساخت فیلم Upload Studio را بروزرسانی کرده و قابلیت پرده سبز مجازی را به این اپلیکیشن افزوده است. او گفت که این پیشرفت‌ها در حوزه کینکت ادامه خواهد داشت:

کینکت

ما به کاربر پذیرتر کردن کینکت ادامه خواهیم داد تا آن را به یک عضو با ارزش در خانواده ایکس‌باکس تبدیل کنیم.

اما اینکه چرا مایکروسافت کینکت را از برخی باندل‌های ایکس‌باکس وان حذف کرد یکی از سوالاتی بود که از اسپنسر پرسیده شد و او در پاسخ گفت این تصمیم به دلیل خواست مایکروسافت برای داشتن بازه‌های قیمتی بیشتر بوده است:

قیمت، عامل مهمی برای کنسول‌های بازی محسوب می‌شود. همانطور که ما با کاهش قیمت در طول تعطیلات سال نو توانستیم عملکرد خود را در ایالات متحده آمریکا و انگلیستان بهبود ببخشیم.

من می‌خواهم مطمئن باشم که مشتریان این حق انتخاب را دارند که آن‌طور که دوست دارند به خرید کنسول بپردازند. اگر شما می‌خواهید یک کنسول به همراه کینکت تهیه کنید، این حق انتخاب هنوز هم موجود است و اگر قصد دارید کنسول را به صورت تکی تهیه و کینکت را زمانی دیگر خریداری کنید،‌ باز هم این انتخاب را دارید یا حتی ممکن است به کینکت و تجربه آن علاقه‌ای نداشته باشید، پس همیشه بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌ها پیش روی شما است.

کنسول‌های ایکس‌باکس وان بدون کینکت هم‌ اکنون برچسب قیمت ۳۵۰ دلاری دارند این در حالی است که اگر بخواهید ایکس‌باکس وان را با باندل کینکت تهیه کنید باید ۵۰۰ دلار بپردازید. وقتی ایکس‌باکس وان در نوامبر سال ۲۰۱۳ به بازار آمد، مشریان هیچ حق انتخابی نداشتند و باید کنسول خود را به همراه یک کینکت تهیه می‌کردند.

اگرچه کنسول رقیب یعنی پلی‌استیشن 4 ممکن است هنوز بهترین کنسول نسل هشتم از نقطه نظر فروش باشد اما این‌طور که پیدا است، حرکات مایکروسافت در قبال قیمت ایکس‌باکس وان توانسته است فروش این کنسول را زیاد کند. در ماه آپریل، ایکس‌وان توانست فروش بهتری نسبت به پلی‌استیشن 4 در ایالات متحده آمریکا داشته باشد.

اسپنسر با نگاهی به آینده اذعان داشت که تیم‌های داخلی مایکروسافت به آزمایش‌های خود برای یافتن راه‌های جدید تجربه کینکت ادامه خواهند داد و به این به بهبود کلی تجربه مخاطبان از برند ایکس‌باکس منجر خواهد شد البته او گفت انتظار نداشته باشید که به این زودی‌ها بازی‌هایی مانند Halo یا Call of Duty برای کینکت ببینید.

سبک‌هایی در بازی‌های ویدیویی وجود دارند که همخوانی بسیار خوبی با کینکت دارند اما اگر شما از بازیکنان بازی‌هایی مانند Halo و Call of Duty هستید،  فعلا سناریویی برای انجام این بازی‌ها با کینکت وجود ندارد.

در انتها، اسپنسر فاش کرد که هنوز چیزهای معرفی نشده‌ و جدیدی برای تجربه با کینکت وجود دارد. البته او اطلاعات بیشتری درباره این موارد جدید اعلام نکرد پس باید تا کنفرانس مایکروسافت تا E3 2015 صبر کنیم.

این در حالی است که فروردین ماه سال جاری اعلام شد که مایکروسافت خط تولید کینکت برای ویندوز را متوقف کرده و با عرضه یک آداپتور ۵۰ دلاری، نسخه ایکس‌باکس کینکت را برای ویندوز هماهنگ خواهد کرد. 

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده