نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۷

شمارش معکوس سایت Black Mesa و احتمال ارتباط آن به انتشار بازسازی Half-Life

Black Mesa نام یک نسخه‌ی بازسازی شده از بازی Half-Life است که با موتور سورس کمپانی ولو ساخته شده است. به تازگی وبسایت این بازی یک شمارش معکوس را به نمایش گذاشته که هنوز مشخص نیست در پایان آن از چه چیزی رونمایی می‌شود.

از ابتدا قرار بود تا Black Mesa در دو قسمت منتشر شود. بخش اول این بازی به صورت دانلودی و مستقل در سپتامبر ۲۰۱۲ عرضه شد؛ اما طبق سنت قدیمی مجموعه‌ی Half-Life، قسمت دوم Black Mesa هنوز هم انتشار نیافته است و در وضعیتی نامشخص به سر می‌برد. با این حال به نظر می‌آید که طی دو یا سه روز آینده خبرهایی از این بازی خواهیم شنید.

صفحه‌ی شمارش معکوسی که وبسایت Black Mesa به آن اشاره می‌کند، در تاریخ ۱۵ اردیبهشت به اتمام می‌رسد. انتظار می‌رود که در پایان این شمارش، حداقل تاریخ انتشار قسمت دوم Black Mesa اعلام شود. Black Mesa ابتدا در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و این یعنی انتظار برای این بازی حتی از اپیزود سوم Half-life 2 هم طولانی‌تر شده است.

در دفاع از تیم سازنده‌ی این بازی باید گفت که آنها گروهی از طرفداران Half-Life هستند که به طور داوطلبانه برای بازسازی این بازی تلاش می‌کنند. مطمئنا با گذشت زمان و بالاتر رفتن انتظارات بازیکن‌ها، امکانات و ابزار مورد استفاده‌ی سازندگان نیز تکامل و تغییر پیدا می‌کند و این مسئله می‌تواند تا حدودی تاخیر طولانی بازی را توجیه کند.

به هر حال امیدواریم در روز ۱۵ اردیبهشت بالاخره تاریخ انتشار قسمت دوم Black Mesa اعلام شود.

منبع: VG247