نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

اوباما از ژاپن به خاطر مانگا، انیمه و اموجی تشکر کرد

اخیرا شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای انجام یک ملاقات رسمی با رئیس جمهور امریکا به کاخ سفید رفت. باراک اوباما در مراسم استقبال از او صحبت‌هایی درباره‌ی تاثیرات فرهنگ ژاپن بر مردم دنیا داشت و از این کشور به خاطر معرفی سرگرمی‌هایی مثل انیمه، مانگا و اموجی تشکر کرد.

اوباما در طول این مراسم به راه‌های مختلفی که ژاپن از طریق آنها فرهنگش را با دنیا به اشتراک می‌گذارد اشاره کرد و خاطرات خانوادگی‌اش از این کشور را بازگو نمود؛ از نوازندگی میشل اوباما با درام‌های تایکو تا فوتبال بازی کردن خودش با روبات هوشمند آیسیمو.

هدف از این مراسم، بزرگداشت روابط و همبستگی دو کشور ژاپن و ایالات متحده، هم به لحاظ سیاسی و هم فرهنگی بود. این همبستگی را اوباما از زمان جوانی، وقتی که در هاوایی (جایی که خانواده‌های ژاپنی-امریکایی زیادی زندگی می‌کنند) بود احساس می‌کرد.

اوباما در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت:

امروز فرصتی مناسب برای امریکایی‌ها، به خصوص برای جوانان ما است که به خاطر تمام چیز‌های ژاپنی که دوست‌شان داریم تشکر کنیم؛ مثل کاراته و کارائوکه؛ مانگا و انیمه؛ و البته ایموجی.

این حقیقت وجود دارد که ایالات متحده بیش از اینکه واردکننده‌ی فرهنگ‌های خارجی باشد، صادرکننده‌ی فرهنگ خود به سایر کشور‌ها است. اما اینکه بالاترین مقام اجرایی این کشور به تاثیرات فرهنگ بیگانه اعتراف می‌کند در نوع خود قابل تامل است.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده