// سه شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

گزارش مالی سال ۲۰۱۵ شرکت تیک-تو: فروش ۵۲ میلیون نسخه از GTA V

شرکت تیک-تو گزارشی از سه ماهه‌ی چهارم و کل سال مالی خود منتشر کرده است و مشخص شده که بازی Grand Theft Auto V حدود ۵۲ میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

علاوه بر GTA V، این شرکت میزان فروش بازی‌های دیگر خود را مانندGrand Theft Auto Online ،Borderlands: The Handsome Collection،  Evolve و NBA 2K15 اعلام کرده است. تیک-تو گفت که بازی Evolve حدود ۲.۵ میلیون نسخه، بازی WWE 2K15  تقریبا ۳ میلیون نسخه، سری بازی NBA 2K در مجموع ۷ میلیون نسخه و Borderlands  به عنوان یک سری بازی در مجموع ۲۵ میلیون نسخه توانسته‌اند به فروش برسانند.

درآمد خالص از فروش محتویات دیجیتالی در سه ماه گذشته نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت ۶۶ درصدی داشته و به رقمی معادل ۲۰۲.۵ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که هزینه‌های دائمی مصرف‌کنندگان برای خرید محتویات قابل دانلود و ارز مجازی رشد ۴۷ درصدی داشته و ۵۴ درصد فروش‌ دیجیتالی را به خود اختصاص داده است.

درآمد کل سال شرکت در مقایسه با سال مالی ۲۰۱۴، کاهش قابل توجهی داشته ولی به لطف وجود بازی GTA V و عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی آن هنوز تیک-تو در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

استراوس زلنیک، رئیس و مدیرعامل شرکت تیک-تو می‌گوید:

درآمد خوب و سود فراتر از حد انتظارات ما در سه‌ماهه‌ی چهارم یکی از بهترین سال‌های شرکت را رقم زده است. در سال مالی ۲۰۱۵ ما به صورت یکپارچه ۵ بازی سطح بالا را در زمان تعطیلات سال نو میلادی عرضه کردیم که سر دسته‌ی آن‌ها Grand Theft Auto V و  NBA 2K15 بود.  بازی جدید و هیجان‌انگیز به نام Evolve که عرضه‌ی موفقی هم داشت را نیز اضافه کردیم و به رکورد درآمد دیجیتالی، شامل بیشترین درآمد حاصله از هزینه‌های مکرر مصرف‌کنندگان دست پیدا کردیم. تجارت ما پول خوبی را تولید کرده است و نتایج نشان می‌دهد که ما سال مالی را با کسب مبلغ ۱.۱ میلیاد دلار به صورت نقد و سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت به پایان رسانده‌ایم.

همچنین زیلنک از چشم‌انداز سال مالی کنونی شرکت بیان کرد:

سال مالی ۲۰۱۶ شروع فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. عرضه‌ی Grand Theft Auto V برای رایانه‌های شخصی یکی از نکات برجسته آن است که فراتر از حد انتظار ما بود. در تمام طول سال پیش رو ما به استراتژی‌های ثابت‌شده‌ی خود مبنی بر عرضه‌ی منظم بازی‌های با کیفیت ادامه خواهیم داد که شامل عرضه‌ی بازی‌های سالانه‌ی NBA 2K ، Battleborn، WWE 2K و یک بازی پیشرفته جدید از سوی گیرباکس و یک بازی با کیفیت ساخت AAA که به زودی توسط 2K معرفی خواهد شد.

ما همچنین به ارائه‌ی طراح‌های نوآورانه ادامه خواهیم داد تا تعاملات در حال انجام خود را با بازی‌هایمان و هزینه‌های مکرر مصرف‌کنندگان ترویج دهیم. پس از سال مالی ۲۰۱۶، یک مسیر مستحکم توسعه خواهیم داشت و به خوبی خود را برای ارائه‌ی رشد و گسترش طولانی مدت آماده کرده‌ایم.

تیک-تو درآمد خالص خود را برای سال مالی ۲۰۱۶ رقمی معادل ۱.۳ تا ۱.۴ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده که بیشتر از سال مالی ۲۰۱۵ آن را تخمین زده است.

منبع: mcvuk


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده