نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

برنامه ملی بازی های رایانه ای تصویب شد

معاون محتوا مرکز ملی فضای مجازی کشور از تصویب برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای در این مرکز خبر داد. در ادامه با زومجی همراه باشید تا صحبت‌های معاون محتوای مرکز فضای مجازی کشور در این‌باره را بخوانیم.  

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا کشاورزی- معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور- با اشاره به مصوبه جلسه هجدهم مورخ ۱۳۹۳/۰۳/۱۰ شورای عالی فضای مجازی در خصوص «مجموعه اقدامات دارای فوریت فضای مجازی کشور» گفت:

براساس این مصوبه ماموریت تدوین برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یکی از اقدامات دارای فوریت به کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی کشور واگذار شده است.

وی افزود:

مرکز ملی فضای مجازی کشور در راستای اجرای این ماموریت و تهیه برنامه مربوطه با استفاده از ظرفیت سازمان های مختلف و ایجاد هماهنگی میان آنها و با بررسی وضعیت موجود کشور، مشکلات پیش رو و اهداف تعیین شده در اسناد بالا دستی و با استفاده از بررسی تجربه دیگر کشورهای جهان نسبت به تدوین این برنامه اقدام کرده است.

کشاورزی تاکید کرد:

در تدوین این برنامه ضمن بررسی تجربیات از نظرات اساتید دانشگاه، نخبگان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان، اصحاب رسانه، کارشناسان مذهبی و فرهنگی و مسئولان و متولیان این حوزه نیز استفاده شده است.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی بیان کرد:

رشد و توسعه صنعت، تنها با فراهم کردن تمامی زیر ساخت‌های مورد نیاز حاصل می‌شود و در این برنامه سعی شده نگاه جامعی به مشکلات کشور شود و راهکارهای مناسب برای حل مشکلات اندیشیده شود تا تمامی شرایط لازم برای توسعه صنعت فراهم آید. برآورد می‌شود در صورت اجرای این طرح توسط دستگاه‌های متولی، ساختار صنعت بازی‌های رایانه‌ای دچار تحول عظیمی شود وشرایط برای تولید بازی بالاخص بازی های برخط فراهم می آید و زمینه تولید بازی در ایران بیشتر از گذشته فراهم شود.

دبیرکمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تدوین این برنامه نقش محوری داشته است و در کنار آن، دیگر نهادها مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای عالی اطلاع رسانی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در تدوین این برنامه ملی همکاری کردند.

وی با اشاره به نحوه بررسی موارد مختلف در حوزه محتوای فضای مجازی عنوان کرد:

قبل از هر اقدام یک کمیته ملی با عضویت تمامی دستگاه های مرتبط تشکیل می‌شود تا در مورد راهبردهای لازم تصمیم گیری کند؛ برای مثال در خصوص برنامه بازی‌های رایانه‌ای ابتدا کمیته «راهبری تدوین برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای» با حضور سازمان های مسئول در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد که ۲۲ جلسه در این خصوص برگزار کرده و در نهایت یک پیشنهاد جامع را به کمیسیون عالی ارتقای محتوای فضای مجازی کشور ارایه کرد که کمیسیون نیز برنامه پیشنهادی را در ۱۱ جلسه مورد بحث قرار داده و به تصویب رساند.

کشاورزی افزود:

با توجه به نقش محوری، راهبردی و مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این موضوع، برای پیاده سازی این برنامه و ایجاد هماهنگی های لازم با این وزارتخانه اقداماتی به عمل آمده است.

دبیر کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد:

هم اکنون برنامه های دانش نامه های برخط ، کتابخانه های دیجیتال و آینده پژوهی در حوزه محتوای فضای مجازی نیز در این کمیسیون در حال بررسی است.

منبع: خبرگزاری مهر


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده