نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۳

هفته نامه - قسمت ۱۶: از معرفی Assassin's Creed Syndicate تا جادوی The Witcher 3

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. با قسمتی دیگر از هفته‌نامه و مرور مهم ترین رویدادهای هفته‌ای که گذراندیم در خدمتتان هستیم.

همان‌طور که هفته پیش خدمتتان گفتیم، از این به بعد هفته نامه را شنبه شب‌ها روی سایت قرار می‌دهیم. پس تعجب نکنید. از این موضوع تعجب کنید که یک هفته گذشت و بالاخره به جای رونمایی از یک بازی بازسازی شده، یک بازی جدید معرفی شد! این موضوع اصلا بد نیست و یادآوری خاطرات گذشته روی کنسول‌های نسل جدید آن هم با کیفیت بهتر واقعا جذاب است. اما تا همین چند ماه پیش آن‌قدر شاهد معرفی این بازی‌ها بودیم که از خودم می‌پرسیدم پس بازی‌های جدید کجا هستند؟ چرا هنوز هیچ برنامه‌ی خوبی برای نسل هشتم در نظر گرفته نشده و بعد از دو سال تنها چند بازی مطرح و با کیفیت به بازار عرضه شده. از آن بدتر این‌که تا قبل از انتشار Bloodborne بازی The Last of Us که برای کنسول پلی استیشن 3 عرضه شده بود، بهترین بازی کنسول پلی استیشن 4 نیز بود! این تنها یک مثال بود. فرض را به این می‌گیریم که بسیاری از سازندگان وقت بیشتری روی بازی‌های خود صرف کرده‌اند تا ورود به نسل هشتم را با نتیجه‌ای خوب جشن بگیرند و بازی‌های در دست ساخت خود را فدای انتشار زود هنگام نکرده‌اند. اما نگران نباشید! بعد از حدود دو سال از شروع نسل هشتم کنسول‌ها، به نظر می‌رسد اولین بازی‌های واقعی این نسل به زودی به دست ما می‌رسند. The Witcher 3: Wild Hunt و Batman Arkham Knight به زودی منتشر می‌شوند و تجربه‌ای واقعی از نسل هشتم را در اختیار دوست‌داران بازی‌های ویدیویی قرار خواهند داد. هفته‌ای که گذشت با معرفی یک بازی بزرگ همراه بود و شمارش معکوس انتشار نسخه‌ی سوم The Witcher نیز آغاز شده و اخبار بسیار امیدوار کننده‌ای پیرامون این بازی شنیده می‌شود. با زومجی همراه باشید تا به مرور این اتفاقات بپردازیم.

 

1

در مجموع خبری از بازی‌های خوب در هفته‌ی گذشته نبود و فقط دارندگان کنسول‌های نسل هشتم نیز شاهد انتشار Project Cars بودند. این در حالی است که هفته‌ی گذشته نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی منتشر شده بود. Project Cars با امتیازات خوبی که به دست آورده می‌تواند دوست‌داران ریسینگ را تا حد زیادی راضی کند. متاسفانه ما هنوز موفق به تجربه‌ی این بازی نشدیم و امیدواریم در اولین فرصت و هر چه سریع‌تر آن را تجربه و اقدام به بررسی بازی در زومجی کنیم. یک سری حواشی نیز پیرامون این بازی شکل گرفت که بر طبق آن  عده ای توسعه دهنده ی این بازی را به همکاری با انویدیا بر علیه ای ام دی متهم کرده اند! اما در نهایت این شایعات توسط یان بِل یکی  از مسئولان Slightly Mad تکذیب شد. نکته‌ی منفی دیگری که دارندگان ایکس‌باکس وان را متوجه خود کرد، عدم وجود لابی در بخش چند نفره این بازی بود. این موضوع سبب می‌شود که تمام مسابقات چندنفره به صورت اتفاقی رخ می‌دهد و بازیکنان اغلب نمی‌توانند با دوستان خود در یک مسابقه آنلاین شرکت کنند. پس از بحث‌های انجام شده میان کاربران و اعضای استودیو، مشخص شد این مشکل بدلیل سیاست‌های first party مایکروسافت در شبکه ایکس‌باکس لایو بوجود آمده است.

 

از شایعات و حواشی Project Cars که بگذریم، موفقیت این بازی در زمینه فروش بسیار خوب بود. Project Cars در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفت و این در حالی است که پس از انتشارGRID 2 توسط کدمسترز در سال ۲۰۱۳، هیچ بازی ریسینگی نتوانسته بود رتبه‌ی اول جدول فروش را تصاحب کند.

انتشار Project CARS همچنین به سه هفته صدرنشینی بازی Mortal Kombat X پایان داد و باعث شد تا این بازی با ۳۵ درصد کاهش در میزان فروش، دو پله سقوط کند و در رده‌ی سوم جدول قرار بگیرد. Grand Theft Auto V که فروشش فقط ۳ درصد نسبت به هفته‌ی قبل کاهش داشته، با اقتدار مکان دوم جدول را حفظ کرده است. FIFA 15 نیز وضعیتی مشابه در رتبه‌ی چهارم دارد.

 

2

تنها سه روز تا انتشار بازی The Witcher 3: Wild Hunt باقی مانده است. در طی چند روز گذشته بسیاری از کارشناسان در سایت‌ها و مجلات معتبر به نقد و بررسی نسخه‌ی سوم و آخرThe Witcher  پرداخته‌اند که نتایج شگفت انگیزی به همراه داشته است. همین بس که سایت گیم‌اسپات علاوه بر دادن امتیاز کامل به این بازی، The Witcher 3 را یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده تاکنون نامیده است! از طرفی بسیاری از سایت‌های معتبر با اعطای امتیازات بالا به این بازی، به ستایش استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت پرداخته‌اند. پس هفته‌ی بزرگی پیش رو است. از طرفی هم سی‌دی پراجکت اعلام کرده که پیش‌فروش بازی The Witcher 3: Wild Hunt  از مرز یک میلیون نسخه گذشته است. اگر دوست دارید قبل از عرضه بازی روند گیم‌پلی آن را روی دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان تماشا کنید، می‌توانید گیم‌پلی نسخه ایکس‌باکس وان The Witcher 3: Wild Hunt و پلی‌استیشن 4 این بازی را از زومجی مشاهده کنید.

مهمترین اخبار

حتما از دو سال پیش تاکنون و بعد از نمایش‌های بسیار خیره‌کننده‌ی بازی The Division منتظر اخبار تکمیلی در مورد زمان انتشار و همچنین روند ساخت این بازی هستید. کمپانی یوبی‌سافت، استودیوی سازنده‌ی بخش چند‌نفره‌ی بازی‌های Assassin’s Creed و Splinter Cell را به جمع سازندگان عنوان Tom Clancy’s The Division اضافه کرد. حالا چهار استودیوی مختلف به طور مشترک بر روی این بازی مشغول به کار هستند. بهتر است بدانید که قبلا استودیوهای مسیو اینترتینمنت در سوئد، رد استورم در امریکا و یوبی‌سافت رفلکشنز در انگلستان بر روی The Division کار می‌کردند که اکنون استودیوی فرانسوی یوبی‌سافت اننسی نیز به جمع آنان پیوسته است.

3

این فقط بخشی از اخبار مرتبط با The Division بود و مشخص شد که امسال نیز نباید منتظر انتشار این بازی باشیم. براساس صحبت‌های مدیرعامل کمپانی یوبی‌سافت، علاقه‌مندان باید اوایل سال ۲۰۱۶ منتظر عرضه این بازی باشند. The Division ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۴ عرضه شود، اما عرضه آن به سال ۲۰۱۵ موکول شد و با این خبر، این دومین باری است که عرضه بازی به تعویق افتاده است. در عین حال احتمال انتشار نسخه آزمایشی بازی The Division بسیار زیاد است. اما سوال اینجا است که این نسخه‌ی آزمایشی به چه شکلی و در چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد. این را از سخنان  مدیر عامل یوبی‌سافت می‌توان فهمید.

4

براساس شواهد موجود، تقریبا همه حدس می‌زدند که بازی Street Fighter 5 در نمایشگاه E3 2015 حضور خواهد داشت و حال یوشینوری اُنو، تهیه‌کننده کپ‌کام خبر حضور این بازی در این نمایشگاه را تایید کرده است. تهیه‌کننده کپ‌کام در توئیتی دیگر با تعریف و تمجید از بازی خود، اعلام کرد Street Fighter 5 در حال حاضر فوق‌العاده زیبا به نظر می‌رسد.

5

تلاش‌های استودیوی دایس برای ایجاد تفاوت میان Battlefield، ساخته‌ی قبلی خود و جدیدترین ساخته‌ی آن‌ها، Star Wars: Battlefront تمامی ندارد. این بازی از داشتن یکی از رایج‌ترین بخش‌های بازی‌های تیراندازی مدرن اجتناب کرده است.  این طور که از شواهد پیدا است، هیچ گونه کلاس یا گروه در بازی Star Wars: Battlefront وجود ندارد. طی مصاحبه‌ای که توسط سایت OXM منتشر شده است، نیکلاس فِگریس، کارگردان بخش طراحی گفت بازیکنان به جای این که در میان کلاس‌های بخصوصی محدود شوند، آزادانه می‌توانند هرگونه تجهیزاتی که نیاز دارند را انتخاب کنند. به نظر می‌رسد که Star Wars: Battlefront تغییرات تازه‌ای را در سبک بازی‌های چندنفره‌ی تیراندازی ایجاد کرده است. پیش از این نیز اعلام شده بود که هیچ‌گونه هدف گیری با مگسک ( Iron Sights) در این بازی تیراندازی وجود ندارد. همچنین ما می‌دانیم که این بازی هیچ شباهتی با سری Battlefield نیز ندارد. بازی Star Wars: Battlefront در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵ (۲۶ آبان ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی منتشر خواهد شد.

مایکروسافت در هفته‌ای که گذشت بروزرسانی ماه می کنسول ایکس‌باکس وان را منتشر کرد که ویژگی‌های جدیدی از جمله پیام‌های صوتی، کاربردهای بیشتر SmartGlass و تنظیمات اضافی ذخیره‌ی انرژی را برای این کنسول به ارمغان می‌آورد. اول و مهمتر از همه اینکه کاربران ایکس‌باکس وان اکنون می‌توانند از طریق برنامه‌ی پیام‌رسان کنسول‌شان پیام‌های صوتی بفرستند و دریافت کنند. همچنین امکان تبادل پیام‌ها بین کاربران ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 نیز وجود دارد. همچنین  امکان خاموش و روشن کردن کنسول با استفاده از برنامه‌ی رایگان SmartGlass، امکان ذخیره انرژی و تغییرات مثبت در چت‌های گروهی کاربران از دیگر ویژگی‌های این بروزرسانی بود.

6

بی‌صبرانه منتظر قسمت دوم  انیمیشن The Incredibles هستید؟ برد بیرد کارگردان و نویسنده‌ی معروف اخیرا در طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که ممکن است فیلم بعدی او دنباله‌ی انیمیشن The Incredibles باشد. این انیمیشن در سال ۲۰۰۴ توسط کمپانی پیکسار عرضه شد که داستان آن درمورد خانواده‌ای متشکل شده از ابرقهرمانان بود. با اینکه به طور مشخص در پایان انیمیشن اول به دنباله اشاره می‌شد اما در این ده سال خبری از آن نبود تا اینکه چندی پیش باب ایگر مدیر ارشد اجرایی کمپانی دیزنی به طور رسمی وجود آن را تایید کرد و کمی بعد نیز برد بیرد در مصاحبه‌ای اعلام کرد که وظیفه‌ی نویسندگی انیمیشن را بر عهده دارد.

7

مهمترین اتفاق این هفته را باید معرفی بازی Assassin’s Creed: Syndicate دانست. Assassin’s Creed: Syndicate داستان جیکوب و ایوی فِرای، خواهر و برادر دوقلویی که در دوران ویکتوریا لندن زندگی می‌کنند را بیان می‌کند. براساس اطلاعات منتشر شده، Assassin’s Creed: Syndicate در تاریخ ۲۳ اکتبر (یکم آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد و اواخر پاییز برای کاربران رایانه‌های شخصی هم در دسترس قرار خواهد گرفت. در این نسخه سلاح‌های کاملا جدید هم دراختیار شما قرار خواهد گرفت. برای اولین بار در این سری می‌توانید از اسلحه کمری revolver استفاده کنید و با طناب خود، از هر نقطه ممکن آویزان شوید و بالا بروید.

یوبی‌سافت بدون هیچ معطلی اولین ویدیو گیم‌پلی بازی را هم منتشر کرد:

سازندگان اصلی Assassin’s Creed: Syndicate که از استودیو کِبِک یوبی‌سافت هستند، در صحبت‌های خود گفتند از نظرات طرفداران در نسخه قبلی استفاده کردند و امیدوارند از این برتری برای عرضه نسخه بعدی سری بازی‌های Assassin’s Creed با نام Syndicate بهره ببرند. همچنین اعلام شده که این بازی فاقد بخش چند نفره خواهد بود. این خبر می‌تواند امیدها را برای موفقیت بخش تک نفره‌ی بازی بالا ببرد. چرا که تمام تمرکز سازندگان برای بهبود این بخش و بازگشت به ریشه‌ها است.

اخبار یوبی‌سافت در هفته‌ی گذشته تمامی نداشت و خبری مبنی بر معرفی یک عنوان جدید  با کیفیت ساخت AAA درپاییز امسال از این کمپانی به گوش می‌رسد. اگرچه کمپانی یوبی‌سافت هنوز اطلاعات مشخصی از این بازی منتشر نکرده‌، اما این شرکت درصدد است که بازی مذکور را تا پایان سال مالی جاری، منتهی به یازدهم فرودین ماه سال آینده، عرضه کند. اگر این بازی یک دنباله باشد به احتمال خیلی زیاد «Watch Dogs 2» خواهد بود چرا که پیش از این نیز سازندگان آن به صراحت اعلام کرده بودند که در آینده با ریسک بیشتر به ساخت این مجموعه ادامه خواهند داد. جدا از آن هم اخیرا نام این بازی در رزومه‌ی یکی از کارکنان این کمپانی به چشم خورده است.

8

بعد از اخبار بسیار ناامیدکننده از کونامی در طی هفته‌های گذشته، این هفته با انتشار تصویری جدید از  Metal Gear Solid V: The Phantom Pain از سوی این کمپانی ژاپنی مواجه شدیم. در این تصویر شاهد Mecha‌ سواری اسنیک‌ هستیم. بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain آخرین ساخته‌ی کوجیما در شرکت کونامی محسوب  می‌شود. به زودی و در تاریخ ۹ ژوئن اطلاعات و تصاویر بیشتری از این بازی منتشر خواهد شد.

یک رکوردشکنی دیگر در رابطه با شبکه استیم رخ داد و آخر هفته‌ی گذشته بیش ۹.۵ میلیون کاربر به صورت همزمان وارد‌ حساب‌‌های کاربری خود در استیم شدند. براساس صفحه‌ی آمار استیم رقم دقیق حداکثر تعداد کاربران، ۹۵۰۲۶۶۱ در تاریخ ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴) ثبت شده است. همچنان بازی‌‌های Dota 2 و Counter-strike: Global Offensive، در کنار Grand Theft Auto 5 و Team Fortress 2 محبوب‌ترین بازی‌های استیم به حساب می‌آیند.

9

استودیوی ناتی داگ قصد دارد تا با بازی جدیدش Uncharted 4: A Thief’s End، مرزها‌ی انیمیشن و موشن کپچر را درهم بشکند و اثری باکیفیت، حتی بهتر از ساخته‌های قبلی‌اش را ارائه دهد. جاش شر، نویسنده‌ی بازی در این رابطه توضیح داد:

ما سیستم انیمیشن‌های صورت را به طور کلی بازسازی کردیم. در بازی‌های قبلی Uncharted و همچنین در The Last of Us، شخصیت‌ها حدود ۹۰ تا ۱۰۰ استخوان (تکه) روی صورت‌شان داشتند که ما از آنها برای حرکت دادن بافت‌ها استفاده می‌کردیم. درباره‌اش فکر کنید؛ درباره‌ی اینکه چقدر حالات چهره‌ی دردکشیده‌ی جوئل و الی پرجزییات بود؛ چقدر ایفای نقش مبتکرانه‌ی بازیگران (تروی بیکر و اشلی جانسون) به خوبی در بازی پیاده شده بود. تمام این‌ها روی تکنولوژی قدیمی حاصل شدند. حالا چهره‌ها بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تکه دارند.

انتظار می‌رود که بازی Uncharted 4 در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ منتشر شود. این بازی یکی از مهمترین عناوین اختصاصی پلی‌استیشن 4 است، بنابراین احتمالا سونی در نمایشگاه E3 اطلاعات و جزییات بیشتری از آن منتشر می‌کند.

10

شایعه‌ای عجیب این هفته از برزیل به گوش رسید که بر طبق آن  فروشگاه‌های این کشور به طور کاملا آزادانه اقدام به فروش بازی‌های کپی برای پلی‌استیشن 4 می‌کنند! به گزارش وبسایت پرتغالی زبان UOL Jogos، بازیکن‌های برزیلی می‌توانند پلی‌استیشن 4 خود را به یک خرده‌فروشی تحویل دهند تا بازی‌های مختلف را درون هارد کنسول‌شان کپی کنند. این سایت برای تایید ادعای فروشندگان، حتی تعدادی از بازی‌های کپی پلی‌استیشن 4 را نیز خریداری کرده و مورد امتحان قرار داده است. تا این لحظه سونی هیچ واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده است.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

 

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده