// شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

دل تورو: جدایی کوجیما از کونامی کاملا غیر منتظره بود

گیلرمو دل تورو درباره‌ی لغو ساخت بازی Silent Hills صحبت کرده است و گفت که این بازی مرده است و جدایی راه هیدئو کوجیما و کونامی کاملا غیر منتظره بود. در ادامه با زومجی همراه باشید.

طی  مصاحبه‌ای که سایت IGN  با دل تورو، دستیار کارگردان هیدئو کوجیما انجام داده است، گفت که این تیم خلاق قصد داشت تا تکنولوژی را یک قدم به جلو پیش ببرند تا مزر‌ها را کنار بزنند و یک تجربه بسیار فوق‌العاده را خلق کنند.

در اوایل ماه اردیبهشت شایعاتی مطرح شد که از لغو ساخت بازی Silent Hills خبر می‌داد. کونامی در ابتدا بیانیه‌ای منتشر کرد که بازی دست‌خوش تغییرات عمده‌ای خواهد شد و سپس تایید که این بازی به طور کامل مراحل ساخت و توسعه‌ی آن متوقف شده است.

از دل تورو پرسیده شد که آیا دوباره‌ به صنعت‌ بازی‌ها‌ی ویدئویی بازخواهد گشت یا خیر. این کارگردان هالیوودی در پاسخ گفت با توجه به تجربه‌ای که تاکنون داشته، مطمئن نیست. در ادامه‌ی صحبت‌های خود به همکاری ناموفق‌اش با شرکت THQ ورشکسته و جدایی غیر منتظره‌ی کوجیما از کونامی اشاره کرد.

او می‌گوید:

خب شما می‌دانید که من دو بار تلاش کردم و نمی‌دانم که آیا دوباره می‌توانم به همان فرم سابق برگردم. در مورد اول، کمپانی THQ ورشکست شد و در مورد دوم، اتفاقی کاملا غیرمنتظره رخ داد که جدایی کوجیما از شرکت کونامی بود. این اتفاقات وضعیت وخیمی را برای من به جا‌ی گذاشته است.

قبل از همکاری در ساخت Silent Hills، دل تورو بر روی یک بازی ترسناک با همکاری THQ کار می‌کرد. این بازی InSANE نام داشت که بعد‌ها با ورشکستگی این شرکت، ساخت آن متوقف شد.

اتفاقی کاملا غیرمنتظره رخ داد که جدایی کوجیما از شرکت کونامی بود. این اتفاقات وضعیت وخیمی را برای من به جا‌ی گذاشته است

اگرچه کونامی به صورت صریح تایید نکرده است که کوجیما این شرکت را ترک کرده است. اما هیدئو کوجیما بعد از تکمیل ساخت Metal Gear Solid 5: Phantom Pain در اواخر سال جاری میلادی، این شرکت را ترک خواهد کرد.

داستان از آن جایی آغاز می‌شود که اخبار شوکه کننده‌ای مبنی بر مشکلاتی داخلی بین کونامی و کوجیما منتشر شد و کونامی بدون هیچ اعلام قبلی، اسم استودیو کوجیما پروداکشنز و هیدیو کوجیما را از بازی‌های سری Metal Gear و پس از مدتی دموی قابل بازی Silent Hills حذف کرد. کلیه حساب‌های کاربری مرتب و سایت‌های این بازی‌ها نیز به کونامی تغییر نام دادند و حتی شعبه‌ی آمریکا کوجیما پروداکشنز به کونامی لس آنجلس تغییر نام داد.

همچنین دموی قابل بازی Silent Hills به طور کامل از سرورهای پلی‌استیشن حذف شده است. یعنی شما دیگر نمی‌توانید این بازی را برای پلی‌استیشن 4 دانلود کنید.

منبع: gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده