// جمعه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

ابراز علاقه کد مسترز نسبت به ساخت بازی Dirt Rally برای کنسول ها

اواخر ماه پیش کمپانی کد مسترز که در ساخت بازی‌های ریسینگ توانایی بسیار بالایی دارد به طور ناگهانی بازی Dirt Rally را در سیستم Steam Early Access عرضه کرد، لذا می‌توان گفت این بازی فعلا در انحصار رایانه‌های شخصی قرار دارد. اما آیا امکانش هست که دارندگان کنسول‌ها نیز از بازی لذت ببرند؟ تیم سازنده جواب می‌دهد.

پاول کولمن کارگردان بخش طراحی بازی اخیرا در طی مصاحبه‌ای توضیح داد که آن‌ها اگر شرایطش فراهم شود قصد دارند هنگامی که مراحل ساخت بازی بر روی رایانه‌های شخصی به پایان رسید، بازی را برای کنسول‌ها نیز عرضه کنند و از طرفی دیگر خود او به شدت علاقه دارد که دارندگان کنسول‌ها نیز بتوانند بازی Dirt Rally را تجربه کنند.

من دوست دارم که بتوانیم بازی را به دست تمامی بازیکنان برسانیم و همچنین اطلاع دارم که بازار بازی‌های رایانه‌های شخصی تنها بخشی از یک بازار بسیار وسیع‌تر است. لذا با توجه به تمامی این مسائل من می‌خواهم کسانی که به جای رایانه‌های شخصی پول خود را برای کنسول‌ها خرج کرده‌اند هم بتوانند بازی را همان روز اول تجربه کنند. سیستم Early access برای ما مانند یک گذرگاه یا جاده می‌ماند که به عنوان کمک قصد استفاده از آن را داریم. من باور دارم هنگامی که بتوانیم به پایان این جاده برسیم قادر خواهیم بود با اطمینان محتواهایی که ساخته‌ایم را به منظور یک تجربه‌ی کنسولی بسته بندی کنیم و همچنین از طرفی دیگر قطعا تجربه‌هایی که ما در طی مراحل ساخت بازی بر روی رایانه‌های شخصی به دست آورده‌ایم را در ساخت تجربه‌ی کنسولی نیز به کار خواهیم برد. من عقیده دارم که ساخت این بازی برای کنسول‌ها چیزی است که تیممان باید به صورت فعالانه دنبالش باشد.

Dirt Rally

کولمن همچنین در ادامه راجع به فلسفه‌ی بازی Dirt Rally توضیحاتی ارائه داد چرا که این بازی برخلاف بازی‌های قبلی مجموعه‌ی Dirt به نوعی یک شبیه ساز جدیِ مسابقات کوهستانی است.

من فکر می‌کنم که تعداد زیادی از بازیکنان درمورد بازی‌های ورزشی‌ای که دوستشان داشتند یک نوع سبک اصیل، عمیق و حرفه‌ای‌تری را خواستار هستند. ما در ابتدا این حس را داشتیم که نوعی که برای معرفی و ارائه‌ی بازی‌‌های قبلی این مجموعه انتخاب کرده بودیم به نوعی ارزش بازی‌های مسابقه‌ای را پایین آورده است.

البته منظورم را اشتباه نگیرید آن بازی‌ها در زمان خودشان بهترین بازی‌هایی بودند که می‌توانستیم بسازیم و فکر می‌کنم که آمار فروش و نمرات منتقدان هم حرفم را تایید کنند اما اگر به بازار فروش بازی‌ها در طی چهار سال گذشته نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که امروزه بازیکنان تجربه‌های عمیق‌تر و با جزئیات‌تری را خواستار هستند.

بازیکنان می‌خواهند یک تجربه را خریده و با آن انس بگیرند. آن‌ها دیگر مانند گذشته خواستار این تجربه‌های گذرا نیستند لذا ساخت این بازی به نوعی واکنش ما نسبت به این درخواست بود.

شما می‌توانید هم اکنون بازی Dirt Rally را در سیستم Steam Early Access بدست آورید. محتویات بازی شامل سه کشور به همراه ۳۶ پیست منحصر به فرد و طولانی در آن‌ها، افکت‌ها و تاثیرات زمان و آب و هوا و ۱۷ ماشین مسابقه‌ایِ بیاد ماندنی از گذشته و حال می‌شود. در رابطه با خود بازی هم باید بگوییم واقعا تجربه‌ی خوبی است.

تیم سازنده قول داده است که در طول زمان با کامل شدن مراحل ساخت بازی محتواهای بیشتری را به بازی اضافه کند مانند مناطق معروف در دنیای واقعی، مسابقات مختلف، جاده‌های بیشتر از کشورهایی مانند آلمان، فنلاند و سوئد و البته ماشین‌های بیشتر. شما همچنین می‌توانید چهار دقیقه از گیم‌پلی این بازی را از زومجی مشاهده کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده