نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

شاید غول آهنی دوباره به سینماها بازگردد

بر اساس اعلام برَد بِرد، کارگردان انیمیشن سینمایی The Iron Giant، احتمال دارد این فیلم که در سال ۱۹۹۹ اکران شده، دوباره در سالن‌های سینما به نمایش گذاشته شود. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

بِرد در مراسمی که برای فیلم جدیدش Tomorrowland ترتیب داده شده بود، از تلاش‌های قبلی‌ خود برای بازگرداندن The Iron Giant و صحبت‌هایش با کمپانی برادران وارنر گفت، و اینکه احتمال دارد این بار بتواند غول آهنی را به سینماها بازگرداند. او گفت:

این موضوع حدود ۵ سال است که دنبال می‌شود. در یک مقطع صحبت‌هایی درباره‌ی نسخه‌ی سه‌بعدی وجود داشت؛ پس از آن درباره‌ی تغییر فرمت به IMAX یا هر چیز دیگر صحبت شد. بحث‌ها همچنان ادامه دارند، اما من فکر می‌کنم که به زودی اتفاقی خواهد افتاد. آنها می‌دانند که مردم به آن علاقه دارند. آنها نمی‌دانند که چطور با آن برخورد کنند؛ شاید یک بلو-ری یا چیزی شبیه به آن؛ و من همچنان به آنها می‌گویم «شما می‌توانید؛ قبلا برای Wizard of Oz و Blade Runner این کار را انجام داده‌اید؛ من واقعا فکر می‌کنم که شما می‌توانید انجامش دهید». من معتقدم آنها در حال رسیدن به این ایده هستند. تلاش می‌کنم که بهترین راه را برای حمایت از چیزی شبیه به آن پیدا کنم.

The Iron Giant بر اساس رمان The Iron Man نوشته‌ی تد هیوز ساخته شده است. داستان فیلم درباره‌ی یک پسربچه‌ی تنها به نام هوگارت هیوز است که پدر خلبانش را از دست داده و با مادرش زندگی می‌کند. او یک روز با رباتی غول‌پیکر که از فضا سقوط کرده است مواجه می‌شود و پس از مدتی همراهی، با او انس می‌گیرد. از سوی دیگر ارتش ایالات متحده به فرماندهی ژنرال کنت منزلی که از سقوط این ربات فضایی مطلع شده‌اند برای پیدا و متلاشی کردنش تلاش می‌کنند. هوگارت با کمک فردی به نام دین مک‌کوپن می‌خواهد مانع از این اتفاق شود و غول آهنی را که تبدیل به بهترین دوستش شده است، از نابودی نجات دهد. داستان فیلم در سال ۱۹۵۷ و دوران جنگ سرد، در ایالت مین امریکا جریان دارد.

جدیدترین فیلم برَد بِرد Tomorrowland است که تا چند روز دیگر اکران خواهد شد. این اثر یک ماجراجویی علمی-تخیلی است که جورج کلونی به عنوان شخصیت اصلی در آن ایفای نقش می‌کند. بِرد همچنین کارگردانی فیلم‌های بزرگی چون The Incredibles و Mission: Impossible – Ghost Protocol و انیمیشن زیبا و تحسین شده‌ی Ratatouille را در کارنامه دارد.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده