نویسنده: فرشید معتمد
// جمعه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

انویدیا: ای‌ام‌دی یک رقیب قدرتمند باقی خواهد ماند

مدیرعامل شرکت انویدیا هفته‌ی پیش گفت که شرکت اِی‌اِم‌دی همیشه یک رقیب جدی برای کمپانی مطبوعش بوده و یک رقیبِ نزدیک نیز باقی خواهد ماند. برای خواندن ادامه‌ی خبر با ما همراه باشید.

فارق از این موضوع، انویدیا فکر می‌کند که راهکارِ کسب و کار جدیدی که در پیش گرفته، تا حد زیادی به این شرکت برای احتراز از رقابتِ مستقیم با اِی‌اِم‌دی و تولیدکنندگان دیگر کمک خواهد کرد.

Jen-Hsun Huang، همچنین در کنفرانسِ خود در جمع تحلیلگران مالی و سرمایه گذاران گفت:

تا آنجایی که به یاد می‌آورم اِی‌اِم‌دی یک رقیب قدرتمند برای ما بوده است. ما اکنون استراتژی بسیار متفاوتی را در پیش گرفته‌ایم. ما همیشه بیشتر از یک تامین کننده‌ی قطعاتِ محض بوده‌ایم که با دیگر تامین کنندگانِ قطعات رقابت مستقیم داشته باشیم، چرا که در واقع  به طور روز افزونی یک تامین کننده‌ی پلاتفرمِ متمایز بوده‌ایم. سرمایه گذاری ما در بخش نرم افزار در طول سالیان متمادی همان چیزی است که واقعا بیش از پیش محصولات ما را از بقیه متمایز می‌کند.

nvidia_geforce_gtx_titan_z_huang

محصولاتی مانند Quadro ، محصول رده بالای Tesla و همین‌طور  Grid همگی بر اساس تراشه‌های گرافیکی مشابه‌ی آنهایی که کارت‌های گرافیک سری GeForce را قدرت می‌دهند تولید شده‌اند. هر چند که به یُمن داشتن آخرین فن‌آوری‌های نرم افزاری، آنها توانایی‌های ویژه‌ای بدست آورده‌اند و می‌توانند با حاشیه‌ی سود بالایی به فروش رسند. در حالی که اِی‌اِم‌دی در بازار کارت‌های گرافیکی پی‌سی و ایستگاه‌های کاری در حال رقابت با انویدیا است اما موقعیت آن در بازار دیتاسنترها و ابزارهای پردازشی خیلی ضعیف‌تر است.

آقای Huang در ادامه گفت:

وقتی که ما در مورد محصولات و پلاتفرمی که داریم فکر می‌کنیم، در واقع در مورد ارزشِ متمایزی است که بر اساس تراشه‌های گرافیکی خود بنا کرده‌ایم، این مورد اول است و اما مورد دوم: من فکر می‌کنم که یکپارچه‌سازی عمیقِ ما با اکوسیستم‌های بزرگ در سراسر دنیا تا نقطه‌‌ای است که توانایی شرکت‌های دیگر در این پلاتفرم دچار کاستی است و این چیزی است که این پلاتفرم را برای مشتریان ما ارزشمندتر می‌کند.

وقتی که بحث سخت افزار در میان باشد، اِی‌اِم‌دی حقیقتا می‌تواند با کارت‌های گرافیک قدرتمند دسکتاپش رقیبی واقعی برای انویدیا باشد اما متاسفانه وقتی سخن از  نرم افزار و اکوسیستم‌ها پیش می‌آید، انویدیا به میزان قابل توجهی پیشتاز است و به نظر هم نمی‌رسد که اِی‌اِم‌دی بتواند به این زودی‌ها به انویدیا برسد.

منبع: kitguru


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده