نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

بازی Guitar Hero Live از دوربین دو تنی فیلم هابیت برای فیلمبرداری صحنه‌های واقعی استفاده می‌کند

یک دوربین روباتی دو تُنی، فیلمبرداری از صحنه‌های واقعی کنسرت بازی Guitar Hero Live را انجام می‌دهد. این همان دوربینی است که پیتر جکسون برای فیلمبرداری هابیت از آن استفاده کرده بود.

استودیوی فری استایل گیمز به تازگی اعلام کرد که در بازی Guitar Hero Live، برای فیلمبرداری صحنه‌های واقعی جمعیت حاضر در سالن کنسرت، از دوربین‌ پیشرفته‌ای کمک می‌گیرد که در فیلم هابیت نیز از آن استفاده شده است. دوربین روباتی بولت قادر است تا با حرکات بسیار دقیق، یک برداشت را دو بار و به صورت کاملا مشابه انجام دهد؛ سپس این امکان وجود دارد تا با ترکیب این دو برداشت و تبدیل آنها به یک فیلم، به نتیجه‌ی دلخواه رسید. مثلا پیتر جکسون برای بزرگتر نشان دادن شخصیت گندالف نسبت به هابیت‌ها، از این قابلیت استفاده کرده بود.

818ae3f43f5ef0ecef5293ada7dc2641cd2f533a

فری استایل گیمز با قرار دادن افراد در مقابل پرده‌ی سبز و استفاده از دوربین روباتی، قصد دارد تا واکنش‌های مثبت و منفی آنها را به طور مشابه ضبط کند و سپس با ترکیب این دو حالت، یک جو کاملا طبیعی را در کنسرت‌های Guitar Hero Live به وجود آورد. به این ترتیب اگر شما نوازنده‌ی ماهری باشید، تماشاگران را خوشحال می‌کنید و اگر بی‌دقت عمل کنید، آنها را ناراحت می‌بینید. این موضوع علاوه بر واقعی‌تر شدن بازی، به بالا رفتن هیجان آن نیز کمک زیادی می‌کند.

فری استایل گیمز همچنین اعلام کرد که این دوربین‌های گران‌قیمت نمی‌توانند به طور همزمان از جمعیت و گروه نوازندگان فیلمبرداری کنند، به همین دلیل آنها مجبور شده‌اند تا تصویر مربوط به نوازندگان را به طور جداگانه ضبط کنند و در بازی قرار دهند.

برای شبیه‌سازی یک سالن کنسرت ۵۰۰۰ نفره، حدود ۴۰۰ نفر مقابل پرده‌ی سبز قرار گرفتند. از واکنش‌های مثبت و منفی این افراد با چهار یا پنج ترتیب مختلف و همچنین با لباس‌های متفاوت فیلمبرداری صورت گرفت تا یک کنسرت شلوغ و کاملا طبیعی بازسازی شود.

Guitar Hero Live اواخر سال ۲۰۱۵ برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، Wii U و iOS منتشر خواهد شد.

منبع: GamesRadar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده