نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

چهره‌ی شخصیت‌های Uncharted 4 از حدود ۵۰۰ تکه تشکیل شده است

استودیوی ناتی داگ قصد دارد تا با بازی جدیدش Uncharted 4: A Thief's End، مرزها‌ی انیمیشن و موشن کپچر را درهم بشکند و اثری باکیفیت، حتی بهتر از ساخته‌های قبلی‌اش را ارائه دهد.

Uncharted-4-34643

Uncharted 4: A Thief's End اولین بازی اختصاصی ناتی داگ برای کنسول پلی‌استیشن 4 است، چون The Last of Us: Remastered در واقع نسخه‌ی بازسازی شده از بازی پلی‌استیشن 3 بود. بنابراین یکی از اهداف اصلی ناتی داگ نشان دادن قدرت‌های پلی‌استیشن 4 و کیفیتی است که بازی‌های اختصاصی این کنسول می‌توانند ارائه کنند.

جاش شر، نویسنده‌ی بازی و ریکی کمبیر، طراح ارشد، در گفتگو با GamesTM عنوان کردند یکی از قابلیت‌هایی که پلی‌استیشن 4 در اختیار آنان گذاشته است، انیمیشن‌های نرم و پرجزییات‌تر صورت شخصیت‌ها است. برای مثال شما می‌توانید در هنگامی که نیت در حال بالا رفتن از صخره‌ها است، دوربین بازی را بچرخانید و سختی و رنج را در قیافه‌اش مشاهده کنید. شر توضیح داد:

ما سیستم انیمیشن‌های صورت را به طور کلی بازسازی کردیم. در بازی‌های قبلی Uncharted و همچنین در The Last of Us، شخصیت‌ها حدود ۹۰ تا ۱۰۰ استخوان (تکه) روی صورت‌شان داشتند که ما از آنها برای حرکت دادن بافت‌ها استفاده می‌کردیم. درباره‌اش فکر کنید؛ درباره‌ی اینکه چقدر حالات چهره‌ی دردکشیده‌ی جوئل و الی پرجزییات بود؛ چقدر ایفای نقش مبتکرانه‌ی بازیگران (تروی بیکر و اشلی جانسون) به خوبی در بازی پیاده شده بود. تمام این‌ها روی تکنولوژی قدیمی حاصل شدند. حالا چهره‌ها بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تکه دارند.

ناتی داگ امیدوار است تا با افزایش کیفیت و جزییات انیمیشن‌های صورت شخصیت‌ها، کاری کند تا بازیکن‌ها بتوانند با آنها ارتباط بهتری برقرار کنند. تیم سازنده‌ی بازی بیش از اینکه به طبیعی‌تر شدن گرافیک آن توجه کنند، تمرکزشان را روی خلق حالات مختلف شخصیت‌ها گذاشته‌اند و قدرت فوق‌العاده‌ی پلی‌استیشن 4، هرچه را که برای دستیابی به این سطح از کیفیت نیاز دارند در اختیارشان می‌گذارد. شر ادامه داد:

در بازی‌های قدیمی، برخی از انیمیشن‌ها باید روی ۱۰ یا ۱۵ فریم بر ثانیه نمونه‌برداری می‌شدند تا در حافظه صرفه‌جویی شود؛ سپس آنها باید توسط کدهای ما افزایش پیدا می‌کردند تا در بازی به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا شوند. اگرچه آن هم خوب به نظر می‌رسید، ولی ما حالا می‌توانیم انیمیشن‌ها را به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنیم که باعث می‌شود آنها بسیار نرم‌تر به نظر برسند.

در ادامه کمبیر توضیح داد:

ما هنوز در تلاش هستیم تا ببینیم با پلی‌استیشن 4 چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم. این کنسول به ما امکان می‌دهد تا مقیاس محیط را افزایش دهیم؛ بنابراین شما انتخاب‌های بسیار گسترده‌ای در نحوه‌ی مبارزه کردن خواهید داشت.

انتظار می‌رود که بازی Uncharted 4 در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ منتشر شود. این بازی یکی از مهمترین عناوین اختصاصی پلی‌استیشن 4 است، بنابراین احتمالا سونی در نمایشگاه E3 اطلاعات و جزییات بیشتری از آن منتشر می‌کند.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده