// چهار شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

استیم از نظر تعداد کاربران همزمان باز هم رکوردشکنی کرد

فراگیر بودن جامعه‌ی مجازی استیم بر کسی پوشیده‌ی نیست. آخر هفته‌ی گذشته بیش ۹.۵ میلیون کاربر به صورت همزمان وارد‌ حساب‌‌های کاربری خود در استیم شدند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

براساس صفحه‌ی آمار استیم رقم دقیق حداکثر تعداد کاربران، ۹۵۰۲۶۶۱ در تاریخ ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴) ثبت شده است. همچنان بازی‌‌های Dota 2 و Counter-strike: Global Offensive، در کنار Grand Theft Auto 5 و Team Fortress 2 محبوب‌ترین بازی‌های استیم به حساب می‌آیند.

استیم در اواسط ماه مارس رکورد ۹ میلیون کاربر همزمان را ثبت کرده بود که اکنون این رکورد شکسته شده است. اگر کمی به گذشته نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که مخاطبان فعال استیم روز به روز بیشتر می‌شوند. در اوایل ماه ژانویه ۸.۵ میلیون کاربر همزمان و در تعطیلات سال نو میلادی ۲۰۱۳ به رقم ۷ میلیون کاربر همزمان دست پیدا کرده بود.

استیم در سال ۲۰۰۲ توسط شرکت وَلو با هدف ایجاد یک فروشگاه دیجیتال شروع به ساخت و درنمایشگاه GDC سال ۲۰۰۳ به صورت رسمی رونمایی شد. در ابتدا استیم یک نرم‌افزار جهت خرید‌های دیجیتالی بازی ها و دسترسی داشتن بازیکنان از هر کجا به بازی‌هایشان بود. ولی اکنون این نرم‌افزار قابلیت‌های دیگری مثل اچیومنت، شبکه دوستان آنلاین، دریافت رسانه‌های مخلتف و ده‌ها سرویس دیگر را در خود جای داده و یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده بازیکنان در سراسر جهان لقب گرفته است.

آیا شما هم یکی از کاربران فعال استیم هستید؟ چه چیزی باعث شده تا به سمت این جامعه‌ی مجازی کشیده شوید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده