نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

توسعه‌ فروش دیجیتالی باعث افزایش درآمد‌های یوبی‌سافت شده است

یوبی‌سافت، ناشر مجموعه‌ی Assassin's Creed، گزارش مالی خود برای سه‌ماهه‌ی چهارم و سال مالی منتهی به ۳۱ مارس را اعلام کرد. در حالی که میزان فروش یوبی‌سافت در سه‌ماهه‌ی چهارم کاهش یافته، اما برای کل سال مالی افزایش را نشان می‌دهد.

در سه‌ماهه‌ی چهارم و پایانی سال مالی اخیر، کل درآمد این کمپانی ۱۹۰.۹ میلیون دلار (معادل ۱۶۹.۹ میلیون یورو) بود که در مقایسه با ۲۱۸.۲ میلیون دلار (معادل ۱۹۴.۱ میلیون یورو) مدت مشابه سال قبل، حدود ۱۲.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. با این حال یوبی‌سافت تاکید کرده که ابن میزان از درآمد نیز بیش از انتظاراتش بوده است.

در کل سال مالی، مجموع درآمد این شرکت ۴۵.۳ درصد افزایش یافت و به ۱.۵۸ میلیارد دلار (معادل ۱.۴ میلیارد یورو) رسید. میزان سود عایدی یوبی‌سافت نیز ۹۷.۸ میلیون دلار (معادل ۸۷ میلیون یورو) است، در حالی که این کمپانی سال گذشته ۷۳.۶ میلیون دلار (معادل ۶۵.۵ میلیون یورو) سود کسب کرده بود.

far_cry_4_dlc_hurk_deluxe_3اگرچه یوبی‌سافت آمار و ارقام فروش بازی‌هایش را منتشر نکرد، اما این شرکت فرانسوی اعلام کرد که سه بازی Assassin's Creed Unity و Far Cry 4 و Watch Dogs در جمع ۱۰ بازی پرفروش سال ۲۰۱۴ قرار دارند.

یکی از نقاط درخشانی که در گزارش مالی یوبی‌سافت دیده می‌شود مربوط به فروش‌های دیجیتالی است. این شرکت تجارت دیجیتالی خود را به میزان خیره‌کننده‌ی ۹۶.۸ درصد گسترش داد و درآمدی برابر با ۴۳۰.۲ میلیون دلار (معادل ۳۸۲.۷ میلیون یورو) را از این بخش به دست آورد. این آمار نشان می‌دهد که فروش‌های دیجیتالی ۲۶.۱ درصد از در‌آمدهای یوبی‌سافت در سال مالی اخیر را تشکیل می‌دهند که این مقدار در سال قبلی حدود ۱۹.۳ درصد بود.

یوبی‌سافت همچنین تاکید کرد که بازی‌های موبایلی و محتواهای دانلودی، رشد قابل توجهی در سال مالی گذشته داشتند. این شرکت از فروش بازی‌های مربوط به سال‌های قبل نیز به عنوان یک نکته‌ی مثبت در گزارشش یاد کرد؛ بازی‌های قدیمی‌تر یوبی‌سافت در سال مالی گذشته ۲۶۰.۹ میلیون دلار (معادل ۲۳۳ میلیون یورو) درآمد برای این کمپانی ایجاد کرده‌اند. در نهایت یوبی‌سافت اعلام کرد که سهمش از بازار فروش بازی‌های ویدئویی ۳ درصد افزایش یافته و به ۱۲.۸ درصد رسیده است.

قرار است یوبی‌سافت به زودی اطلاعات کامل و جزیی‌تری از عملکرد تجاری‌اش در سال مالی اخیر را منتشر کند.

این شرکت به تازگی بازی جدید مجموعه‌ی Assassin's Creed با نام Syndicate را معرفی کرد. یوبی‌سافت همچنین اعلام کرد که زمان عرضه‌ی بازی موردانتظار The Division با تاخیر مواجه شده و این عنوان سال آینده‌ی میلادی منتشر خواهد شد. چندی پیش یوبی‌سافت یک استودیوی جدید را به جمع سازندگان The Division اضافه کرده بود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده