نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵

بروزرسانی جدید ایکس‌باکس وان منتشر شد؛ حالا می‌توانید پیام صوتی ارسال کنید

مایکروسافت دیروز بروزرسانی ماه می کنسول ایکس‌باکس وان را منتشر کرد که ویژگی‌های جدیدی از جمله پیام‌های صوتی، کاربردهای بیشتر SmartGlass و تنظیمات اضافی ذخیره‌ی انرژی را برای این کنسول به ارمغان می‌آورد.

اول و مهمتر از همه اینکه کاربران ایکس‌باکس وان اکنون می‌توانند از طریق برنامه‌ی پیام‌رسان کنسول‌شان پیام‌های صوتی بفرستند و دریافت کنند. همچنین امکان تبادل پیام‌ها بین کاربران ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 نیز وجود دارد.

این بروزرسانی همچنین امکان خاموش و روشن کردن کنسول را با استفاده از برنامه‌ی رایگان SmartGlass فراهم می‌کند. به این ترتیب اکنون می‌توانید با موبایل یا تبلت خود کنسول‌تان را خاموش یا روشن کنید، البته با این شرط که کنسول و گوشی هوشمند شما روی یک شبکه باشند.

علاوه برای این، بروزرسانی ماه می تغییرات جزیی را در تنظیمات ابتدایی ایکس‌باکس وان به وجود آورده و به کاربران جدید این امکان را می‌دهد تا از بین دو گزینه‌ی «روشن کردن سریع» و «ذخیره‌ی انرژی» یکی را انتخاب کنند. مایکروسافت خبر اضافه شدن این گزینه را ماه گذشته و در پی انتقاد انجمن دفاع از منابع طبیعی اعلام کرده بود؛ این انجمن با اشاره به قابلیت روشن شدن فوری ایکس‌باکس وان، طراحی این بخش را ضعیف عنوان کرد و از مصرف زیاد انرژی توسط آن ایراد گرفت.

بالاخره آخرین ویژگی این بروزرسانی ارائه سرورهای اختصاصی برای چت‌های گروهی کاربران است. مایکروسافت اجرای این بروزرسانی را آغاز کرده و دسترسی به آن را طی روزهای آینده گسترش می‌دهد.

شما درباره‌ی تغییرات جدید ایکس‌باکس وان چه نظری دارید؟ آیا بروزرسانی جدید را کارآمد می‌دانید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده