نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

مقصر اصلی نبود لابی در نسخه ایکس باکس وان بازی Project CARS مایکروسافت است

بازی Project CARS هفته گذشته عرضه شد و بسیاری از طرفداران سبک شبیه‌ساز رانندگی را شگفت‌زده کرد. با این حال یکی از خصوصیات لذت‌بخش بازی بخش چندنفره و لابی‌های آن است که کنسول ایکس‌باکس وان از آن محروم است. با زومجی همراه باشید تا دلیل عدم وجود این قابلیت در کنسول مایکروسافت را به اطلاع شما برسانیم.

به دلیل عدم وجود لابی در نسخه ایکس‌باکس وان، تمام مسابقات چندنفره به صورت اتفاقی رخ می‌دهد و بازیکنان اغلب نمی‌توانند با دوستان خود در یک مسابقه آنلاین شرکت کنند.

این مسئله در انجمن استودیو اِسلایتی مَد، سازنده این بازی مطرح شد و پس از بحث‌های انجام شده میان کاربران و اعضای استودیو، مشخص شد این مشکل بدلیل سیاست‌های first party مایکروسافت در شبکه ایکس‌باکس لایو بوجود آمده است:

ما این مسئله را بررسی کردیم و بدلیل سیاست‌های first party مایکروسافت نسخه ایکس‌باکس وان از این قابلیت محروم است. با این حال در حال یافتن راه‌های لازم برای بهبودسازی یافتن مسابقات در نسخه‌ ایکس‌باکس وان Project CARS هستیم.

در خبری دیگر و براساس اطلاعات منتشرشده در انجمن نئوگف، ظاهرا بروز رسانی جدید Project CARS کارهای زیادی را در نسخه ایکس‌باکس وان انجام خواهد داد. ظاهرا با انتشار این بروز رسانی، عملکرد نسخه ایکس‌باکس وان Project CARS چهار الی هفت درصد بهتر خواهد شد و برخی از مشکلات کنترل بازی هم رفع خواهد شد.

Project Cars

بازی Project CARS درمیان طرفداران سبک ریسینگ طرفداران زیادی دارد و همان‌طور که ساعاتی پیش مشاهده کردید، پس از سال ۲۰۱۳ و بازی Grid 2، این دومین بازی‌ سبک مسابقه‌ای است که در صدر جدول فروش هفتگی بریتانیا قرار گرفته است.

در گذشته و بدلیل همین سیاست‌های مایکروسافت، دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان نتوانستند بازی Final Fantasy XIV: A Realm Reborn را روی کنسول خود تجربه کنند. قانون کلی مایکروسافت در شبکه ایکس‌باکس لایو این است که کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس نمی‌توانند با کاربران پلتفرم‌های دیگر مانند پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی در مسابقات آنلاین شرکت کنند. به همین دلیل کاربران پلی‌استیشن 4 توانستند Final Fantasy XIV: A Realm Reborn را روی کنسول خود بازی کنند و همین مسئله این بار با بازی Project CARS تکرار شده است.

نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: Segmentnext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده