نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

قیمت آکیولوس ریفت بیش از ۲۰۰ دلار خواهد بود

اگرچه کمپانی آکیولوس وی‌آر هفته‌ی گذشته اعلام کرد که هدست واقعیت مجازی آکیولوس ریفت را اوایل سال ۲۰۱۶ عرضه می‌کند، اما درباره‌ی قیمت این محصول هیچ صحبتی نکرد. حالا اعلام شده که آکیولوس ریفت با قیمت حداقل ۲۰۰ دلار به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.

نیت میشل، نایب رییس کمپانی آکیولوس وی‌آر، در مصاحبه با وبسایت Techcrunch گفت که قیمت هدست‌‌های مجازی از ۲۰۰ دلار شروع می‌شود. طبق اعلام میشل، قیمت هدست گیر وی‌آر که با همکاری سامسونگ ساخته می‌شود ۲۰۰ دلار خواهد بود، اما این هدست به یک گوشی هوشمند نیز نیازمند است. قیمت آکیولوس ریفت برای رایانه‌های شخصی بیش از اینها خواهد بود، اما وقتی از میشل درباره‌ی اینکه آیا قیمت این هدست به ۱۰۰۰ دلار می‌رسد سوال شد، او در جواب فقط خندید!

نه تنها آکیولوس ریفت قیمت بالایی دارد، بلکه استفاده از آن روی یک رایانه‌ی شخصی قدرتمند هم حسابی گران تمام می‌شود؛ البته سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرا و پشتیبانی این هدست مجازی هنوز اعلام نشده است.

میشل همچنین در این مصاحبه پیش‌بینی کرد که با گذشت زمان و کاهش قیمت قطعات مختلف آکیولوس ریفت، قیمت نهایی این هدست نیز کمتر شود. او گفت:

واقعیت مجازی هنوز جدید است؛ مثل آغاز هر پلتفرم یا فناوری جدید دیگری. اکنون به خاطر وجود سخت‌افزار سفارشی، قیمت نسبتا بالا و مقیاس تولید نسبتا پایین است. اما من فکر می‌کنم با ورود بیشتر و بیشتر شرکت‌ها به این عرصه، شما خواهید دید که قیمت کاهش میابد و مقیاس و کیفیت افزایش پیدا می‌کند.

میشل در ادامه تاکید کرد که اگر قرار باشد آکیولوس ریفت در اختیار میلیون‌ها و حتی میلیاردها نفر از مردم دنیا قرار بگیرد باید مقرون به صرفه ساخته شود. او توضیح داد:

یکی از مهمترین نکات برای ما این است که آن را مقرون به صرفه بسازیم. ما می‌خواهیم به حالتی برسیم که در آن صدها میلیون و شاید میلیاردها نفر از مردم جهان از واقعیت مجازی استفاده کنند. رسیدن به این درجه از مقرون به صرفه بودن هدف اصلی محصولی است که ما در حال ساختش هستیم. ما به واقعیت مجازی به عنوان محصولی با بازار انبود نگاه می‌کنیم و قصد داریم تا به آنجا برسیم.

آخرین نسخه‌ی هدست واقعیت مجازی آکیولوس ریفت که برای توسعه‌دهندگان منتشر شد ۳۵۰ دلار قیمت داشت.

شما حاضرید برای خرید این محصول چقدر هزینه کنید؟ آیا اصلا به خرید هدست‌های واقعیت مجازی فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده