نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰

جان کارمک یکی از بازی‌های هدست واقعیت مجازی Gear VR را نقد کرد

ماه گذشته جان کارمک، رییس بخش فناوری کمپانی آکیولوس، در توییتر شخصی‌اش از سازندگان بازی‌های واقعیت مجازی پرسید که آیا مایلند تا نظر او را درباره‌ی بازی‌هایشان بدانند؛ تقریبا همه‌ی سازندگان درباره‌ی این موضوع نظر مثبتی داشتند.

Nighttime-Terror

کارمک به تازگی در صفحه‌ی شخصی فیسبوکش به نقد بازی Nighttime Terror از شرکت وی‌آر بیتس پرداخته است. او تاکید کرد که هدفش از این کار راهنمایی و ارائه راهکار به بازیسازها جهت پیشرفت بازی‌های واقعیت مجازی است و با توجه به استقبال سازندگان این بازی، تصمیم گرفته تا نظرش را درباره‌ی عملکرد آنها اعلام کند.

نظر کارمک می‌تواند برای بازیسازها بسیار باارزش و سودمند باشد، چون او علاوه بر اینکه از نظر فنی آشنایی کامل با تکنولوژی واقعیت مجازی دارد، یکی از بهترین و باسابقه‌ترین بازیسازان تاریخ بازی‌های ویدئویی نیز هست و اصول طراحی و ساخت یک بازی را کاملا می‌شناسد.

کارمک با اشاره به استفاده‌ی زیاد از رنگ‌ها در Nighttime Terror گفت:

در حالی که استفاده از نور کم خوب است، اما تیرگی زیاد باعث به وجود آمدن مشکل سایه‌اندازی در صفحه‌ی نمایش می‌شود. گوشه‌های صفحات بارگذاری باید تیره شوند تا تاثیر بروزرسانی متلاطم کاهش پیدا کند (ما نیاز داریم یک نمونه از صفحه‌ی بارگذاری بسازیم که فقط یک بار رندر می‌شود تا بتوانیم از مشکل تکه تکه شدن صفحه‌ی بارگذاری که در فریم‌های پایین به نمایش درمی‌آید جلوگیری کنیم)؛ اما صحنه‌های بازی مانند آشپزخانه باید از تیرگی زیاد اجتناب کنند.

کارمک در ادامه‌ی نقد کوتاه خود از این بازی به تجربه‌هایش در ساخت تعدادی از بزرگترین عناوین سبک تیراندازی اول‌شخص مثل Quake اشاره کرد. او توضیح داد:

هیولاها خیلی ساکت هستند. هیولاهای بزرگتر باید گهگاه انیمیشن غرش و فریاد داشته باشند. صدای سه‌بعدی کمک خواهد کرد؛ اما شما باید به منظور حفظ عملکرد، مراقب محدودیت تعداد کانال برای آتش سریع باشید.

البته Nighttime Terror یک بازی اول‌شخص نیست؛ به همین دلیل کارمک سازندگان این بازی را به Herobound ارجاع می‌دهد؛ یک اکشن سوم‌شخص رایگان که توسط آکیولوس و به طور تجربی ساخته شده است. کارمک می‌گوید:

من چندبار وقتی به اطراف نگاه می‌کردم مسیر شخصیت خود را گم کردم؛ Herobound با اضافه کردن یک نشانگر پویا این مشکل را حل کرده است. به طور کلی همیشه آرزو می‌کنم که کمی به فعل و انفعالات نزدیک‌تر باشم. سخت است که با شخصیت خود همزادپنداری کنید در حالی که فقط یک کلاه کوچک را می‌بینید.

برای خواندن نقد کامل کارمک از Nighttime Terror می‌توانید به صفحه‌ی فیسبوک او مراجعه کنید. مطمئن باشید که متن او ارزش خواندن را دارد. حتی مارک زاکربرگ نیز پست او را لایک کرده است!

منبع: Gamasutra


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده