// چهار شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

موزه هنر کالیفرنیا از اثری نمایشی تحت عنوان زنان در صنعت بازی سازی رونمایی کرد

موزه‌ی هنر و سرگرمی‌های دیجیتالی در اوکلند واقع در کالیفرنیا از جدیدترین اثر نمایشی خود با نام «زنان در صنعت بازی سازی» رونمایی کرد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
این اثر نمایشی قصد دارد تا آگاهی مردم از حضور و سهم زنان در صنعت بازی سازی را با تجلیل از کارهای‌شان افزایش دهد. شما اگر در آمریکا زندگی می‌کنید می‌توانید در تاریخ یک شنبه ۲۳ فروردین به این موزه مراجعه کنید. وبسایت مربوطه درباره این اثر نمایشی این گونه توضیح می‌دهد:
از زمان روزهای آتاری، زنان برخی از مهم‌ترین و با نفوذترین بازی‌های این صنعت را ساخته‌اند، حتی با وجود این تفکر که فقط مردان بازی‌های ویدئویی می‌سازند.
این اثر نمایشی طبق گفته‌های مسئولین موزه قابل بازی خواهد بود، یعنی در آن می‌توانید طیفی از بازی‌های مهم تاریخ که توسط سازندگان مونث مانند روبرتا ویلیامز، امی هنینگ و دیگر سازندگان ساخته شده‌ است را تجربه کنید. لیست کامل زنانی که به همراه بازی‌هایشان در این اثر نمایشی حضور دارند به این شرح است:
  • روبرتا ویلیامز - King's Quest
  • کارول شاو - River Raid
  • ریکو کوداما - Phantasy Star
  • یوکو شینومورا - Street Fighter II
  • دنیل بانتن بری - Seven Cities of Gold
  • امی هنینگ - Legacy of Kain: Soul Reaver
  • کارین یو - Anachronox
  • کیم سویفت - Portal
از لیست بالا برای طرفداران سونی احتمالا امی هنینگ از همه بیشتر به چشم آید، او مسبب خلق مجموعه‌ی Uncharted بود که برای سونی و کنسولش جایگاه بسیار مهمی دارد. البته امی هنینگ چندی پیش از ناتی داگ جدا شده و به ویسرال گیمز برای کار بر روی نسخه جدید سری Star Wars پیوست اما سونی پس از این جدایی دست روی دست نذاشت و کارین یو که اتفاقا در لیست بالا هم حضور دارد و در زمینه برنامه نویسی بسیار خبره است را به استخدام درآورد. کارین یو سابق بر این در مایکروسافت بر روی دایرکت ایکس و این اواخر بر روی نسخه چهارم مجموعه Halo مشغول به کار بود. موزه‌ی هنر و سرگرمی‌های دیجیتالی در ابتدا از طریق وبسایت کیک استارتر با مبلغ ۲۰ هزار دلار سرمایه خود را بدست آورد که توسط داوطلبان راه افتاده بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این موزه و همینطور اثر نمایشی جدید آن‌ها می‌توانید به وبسایت رسمی‌شان از طریق این لینک مراجعه کنید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده