یک هفته تا Mortal Kombat X: همه چیز درباره خونین ترین بازی نسل هشتم

یک هفته تا Mortal Kombat X: همه چیز درباره خونین ترین بازی نسل هشتم

سه شنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

فقط یک هفته تا عرضه بازی Mortal Kombat X باقی مانده، بازی که خون و وحشت را به نسل هشتم می‌آورد و خون تازه‌ای را وارد رگ‌های سبک مبارزه‌ای تزریق می‌کند. در این مقاله می‌توانید همه اطلاعات منتشر شده از این بازی در زومجی را مشاهده کنید.

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که طی ۲۳ سال گذشته نامی از مبارزات مرگ‌بار یا همان مورتال کامبت معروف نشنیده باشد. بازیی با سبک مبارزه‌ی تن به تن که در سال ۱۹۹۲ برای اولین‌بار روی کنسول آن زمان سگا منتشر شد و توانست محبوبیت بی‌نظیری را در میان طرفداران بازی‌های ویدیویی پیدا کند. نسخه‌های زیادی در این سال‌ها برای کنسول‌های مختلف منتشر شدند که بیشتر آن‌ها هم جزو عناوین موفق بودند. شاید قسمت نهم از این سری را که می‌توان شروعی دوباره برای دنیای Mortal Kombat در نظر گرفت که در کنسول‌های نسل هفتمی حسابی غوغا به پا کرد، بهترین نسخه‌ی سری از ابتدا تاکنون دانست. حال اد بون، خالق این مجموعه، قصد دارد بعد از چند سال دروازه‌های این دنیای خونین را باز کرده و بازیی به نام Mortal Kombat X را به مقصد کنسول‌های نسل هشتمی و البته باز هم کنسول‌های نسل هفتمی باز کند. یکی از نکاتی که درباره این بازی وجود دارد، معرفی مویرگی و یک‌ به‌ یک شخصیت‌های قابل مبارزه بازی است، شخصیت‌هایی که هر کدام خاطرات و البته ویژگی‌های ترسناک مربوط‌به خود را دارند. به بهمن ماه سال گذشته برمی‌گردیم، جایی که شرکت برادران با انتشار تریلری، از رِپتایل، یکی از شخصیت‌های معروف بازی رونمایی کرد. این معرفی ویدیویی که روز ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ صورت گرفت، سروصدای زیادی به پا کرد و حتی جز ۱۰ مبحث پربازدید شبکه اجتماعی توییتر نیز قرار گرفت.

'

اما لذت تجربه بازی مانند مورتال کامبت، بدون شک با کنترلری نوستالژی و با سبک کنترلر‌های سگا دلچسب‌تر است. خوشبختانه، چندی پیش، نمایشگاه فروشگا‌های زنجیره‌ای Gamestop نسخه مخصوص این بازی برای هر دو پلتفرم پلی‌استیشن و ایکس‌باکس معرفی کرد. اگرچه هنوز قیمت نهایی این محصول مشخص نشده، اما می‌توان انتظار قیمت ۳۵ تا ۵۰ دلاری را داشت. در ادامه می‌توانید ویدیو کنترلر مخصوص این بازی را مشاده کنید تا یک هفته باقی‌مانده به عرضه بازی، شب‌‌ها خواب این کنترلر را ببینید.

| دانلود ویدئو با کیفیت 720p

بعد از معرفی رِپتایل، نوبت به اِرمک رسید تا خود را به صف مبارزان این بازی برساند. در ویدیو معرفی این مبارزه کننده می‌توانید مبارزه‌ی اِرمَک و ساب-زیرو را با یکدیگر مشاهده کنید. ساب-زیرو که در اکثر ویدیوهای بازی به یک حریف تمرینی برای شخصیت‌های دیگر تبدیل شده (تمام‌کننده‌های اسکورپیون در تریلر رونمایی بازی روی ساب-زیرو را به خاطر دارید؟) در این ویدیو در مقابل اِرمَک قرار می‌گیرد. از قدرت‌های اِرمَک می‌توان به بلند‌کردن اجسام، تلپورت و استفاده از روح‌های تسخیر شده در راه‌های مختلف اشاره کرد. در انتهای این ویدیو هم می‌توانید حرکت تمام‌کننده‌ی اِرمَک که بسیار بی‌رحمانه است را مشاهده و نظرات خود را در رابطه با آن به ما بگویید.

 

نسخه‌های ویژه

بازی‌های محبوب و پرطرفدار، همیشه یک نسخه ویژه و محدود نیز دارند. مورتال‌کامبت ایکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهمن ماه سال گذشته، شرکت برادران وارنر، اقدام به معرفی نسخه‌های محدود و ویژه این بازی کرد.

خریداران می‌توانند یکی از نسخه‌های  کالکتور، ویژه (premium) و محدود بازی Mortal Kombat X را انتخاب کنند. تمامی بسته‌ها شامل بازی اصلی هستند و ازطریق خرده‌ فروشی‌های آمریکای شمالی قابل پیش خرید است. کسانی که بازی را پیش خرید کنند، شخصیت قابل بازی به نام گورو را دریافت خواهند کرد. تمامی بسته‌ها، پک کمبت را شامل می‌شوند. این پک شامل چهار شخصیت اضافی است که هنوز نام‌ آن‌ها مشخص نیست. نسخه‌ کالکتور ادیشن، مدل کورس – ۱۵۰ دلار:

  • یک مجسمه‌ی اختصاصی از شخصیت اسکورپیون که توسط کورس طراحی شده است (کورس به‌عنوان یک طراح و کلکسیونر مجسمه‌ها شناخته می‌شود)
  • یک لباس طلایی برای شخصیت اسکورپیون که از مجسمه‌ی کورس الهام گرفته شده است.
  • پک کمبت: شامل چهار شخصیت اضافی که هنوز نام‌های مشخصی نیست. در این پک شخصیت‌های کلاسیک و جدید بازی قرار دارد.
  • این ادیشن تنها برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در دسترس است.

نسخه‌ی کالکتور – ۱۸۰ دلار: (این پک فقط در اروپا منتشر می‌شود و به‌صورت اختصاصی ازطریق آمازون قابل پیش خرید است)

  • مجسمه‌ی اسکورپیون
  • استیل پک و استیل کارت اختصاصی
  • قسمت اول کتاب کمیک Mortal Kombat X: Blood Ties
  • لباس طلایی برای شخصیت اسکورپیون
  • پک کمبت
  • این نسخه تنها برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در دسترس است

نسخه محدود بازی – ۹۵ دلار: (به‌صورت اختصاصی از فروشگاه گیم‌استاپ قابل پیش خرید است)

  • لباس اختصاصی اسکورپیون: این لباس با همکاری استودیوی نِدِرلییَم و یکی از طرفداران هنرمند از سایت MKKollective (سایتی که در آن علاقه‌مندان می‌توانند بهترین لحظات خود در بازی Mortal Kombat را به‌صورت تصویر و ویدئو بارگذاری کرده و به اشتراک بگذارند) طراحی شده است.
  • پک کمبت
  • این ادیشن تنها برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در دسترس است

نسخه‌ی ویژه (premium) بازی – ۹۰ دلار:

  • تنها به‌صورت دیجیتالی به فروش می‌رسد و شامل پک کمبت است. این نسخه‌ی برای رایانه‌های شخصی ویندوزی،ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در دسترس است.

بازی Mortal Kombat X در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۵ (۲۵ فروردین ۱۳۹۴) برای برای رایانه‌های شخصی ویندوزی،ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4  عرضه می‌شود. این شرکت همجچنین اقدام به انتشار تریلری زیبا در رابطه با نسخه‌های محدود این بازی کرد که دیدن آن خالی از لطف نیست:

دانلود با رزولوشن 720p  |  دانلود با رزولوشن 360p

سیستم پیشنهادی برای PC

اما برای مخاطبان کامپیوترهای شخصی، سیستم مورد نیاز برای بازی‌ها یکی از مهم‌ترین خبری است که می‌توانند راجع به یک بازی بشنوند.

استودیو نِدِر‌ریِلم سیستم مورد نیاز بازی را چنین اعلام کرد:

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم‌عامل ویندوز ویستا، ویندوز ۷ و ویندوز ۸ شصت و چهار بیت
  • پردازنده اینتل Core i5-750, 2.67 GHz و Phenom II X4 965 AMD با فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز
  • ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم
  • کارت گرافیک انویدیا مدل GTX 460 جی‌فورس و Radeon HD 5850 AMD
  • دایرکت‌ایکس ۱۱
  • ۲۵ گیگابایت فضای دیسک سخت

حداکثر سیستم مورد نیاز:

  • سیستم‌عامل ویندوز ۷ و ویندوز ۸ شصت و چهار بیت
  • پردازنده اینتل Core i7-3770 با فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز و FX-8350 AMD با فرکانس ۴ گیگاهرتز
  • ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم
  • کارت گرافیک انویدیا مدل GTX 660 جی‌فورس و Radeon HD 7950 AMD
  • دایرکت‌ایکس ۱۱
  • ۴۰ گیگابایت فضای دیسک سخت

سیستم شما توانایی اجرای Mortal Kombat X روی کدام یک از مشخصات بالا را دارد؟

نسخه‌های نسل هفتمی

اما یکی از مهم‌ترین اخبار پیرامون بازی، روز ۱۸ بهمن منتشر شد. شرکت برادران وارنر در این روز اعلام کرد که استودیو های‌ولتاژ (High Voltage) مسئول ساخت نسخه‌ی های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 بازی Mortal Kombat X است. البته این خبر، مصداق این موضوع است که شرکت برادران وارنر به هیچ وجه حاضر به پذیرش رسیک روی کیفیت بازی نیست و با این کار،‌ تمرکز استودیو سازنده نسخه نسل هشتم را کاملا به کار خود معطوف کرد. استودیو های‌ولتاژ در گذشته مسئول پورت Injustice: Gods Among Us – Ultimate Edition برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی، Saints Row IV: Re-Elected و Gat Out of Hell برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و بازی های بیشتر بوده است. کارکردن روی بازی Injustice: Gods Among Us – Ultimate Edition  این اطمینان خاطر را به طرفداران می‌دهد که پورت نسخه‌های نسل قبلی بازی به دستان توانایی سپرده شده است. اما در انتهای اعلام این خبر، یکی از نمایندگان شرکت برادران وارنر اعلام کردکه نسخه کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 همزمان با نسخه نسل هشتمی بازی عرضه نخواهد شد و عرضه آن به تابستان ۲۰۱۵ موکول شده است. همین خبر باعث شد تا تمامی نظرها به نسخه نسل هشتمی بازی معطوف شود و همه اخبار پیرامون این بازی باشند.

پرداخت درون برنامه‌ای و ویژگی‌های آنلاین

یکی از اخبار قابل‌توجه، امکان استفاده استودیو سازنده بازی از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای بود. وب‌سایت IGN در گزارشی آورد که پس از طرح این سؤال از برایان گودمَن، مدیر بازاریابی استودیو سازنده نسخه نسل هشتمی Mortal Kombat X، او اعلام کرده است که این شرکت هنوز آمادگی صحبت دراین‌باره را ندارد. اگرچه پاسخ گودمن نمی‌تواند وجود این سیستم را توجیه کند اما لزوما آن را کتمان هم نمی‌کند. بنابراین این امکان پدید می‌آید که این استودیو در آینده از این قابلیت در بازی جدید خود استفاده کند. اگرچه هنوز نمی‌توان نحوه استفاده از این سیستم را  در بازی پیش‌بینی کرد اما در بازی قبلی این سری بازیکنان می‌توانستند از Krypt، پول رایج بازی برای خرید لباس، فاتالیتی، آرت‌وُرک و مبارزین استفاده کنند. با این وجود این امکان وجود دارد که استودیو سازنده بازی این ایده را گسترش دهد و این امکان جانبی را نیز در اختیار بازیکنان قرار دهد تا بتوانند از پول واقعی برای خرید و قابل بازی کردن امکانات بازی استفاده کنند. اما یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین قابلیت‌های مورتال کامبت ایکس، برج‌ چالش‌های داینامین است که هیجان و زیبایی بازی را دوچندان کرده است.

باتوجه به برج چالش‌ها در نسخه‌های قبلی این سری ساخته شده، اما در این بازی بازیکنان با چالش‌های داینامیک بیشتری روبه‌رو خواهند شد. در این بخش سه نوع چالش متفاوت با نام‌های سریع، روزانه و برترین‌ها وجود دارد و برخی از چالش‌ها هرساعت یک بار تغییر پیدا می‌کنند. بخش آنلاین Mortal Kombat X  نسبت به گذشته بسیار خشن‌تر شده است. بازیکنان باید از میان پنج گروه Black Dragon, Brother of Shadow, Lin Kuei, Special Forces و White Lotus یکی را انتخاب و با امتیازات خود گروهشان را به رده‌های بالاتر برسانند. در این بخش بازیکنان با کسب امتیازات بیشتر، می‌توانند جوایز بیشتری را دریافت کنند. هرکاری که در بخش داستانی، رقابتی یا برج چالش‌ها انجام دهید، تاثیر مستقیم روی امتیازات شما در بخش Factions (گروه‌ها) دارد و به شما برای بردن جوایزهفتگی کمک شایانی می‌کند. در یک اقدام جالب دیگر، استودیوی نِدِر‌ریِلم اعلام کرد هر ۲۴ ساعت یک بار  افراد دیگری از دنیای بیگانگان می‌توانند به گروه شما حمله کنند. اِد بون، خالق سری Mortal Kombat توضیحات بیشتری را در رابطه با این خصوصیت در بازی نداد، اما در صحبت‌های خود گفت هر روز اتفاقات جدیدی در بازی رخ می‌دهد که بازیکنان در گذشته آن‌ها را مشاهده نکرده‌اند.

تصویر شخصیت جیسون ورهیز در بازی مورتال کامبت X

شایعات در مورد شخصیت‌های مهمان

اما شایعات پیرامون شخصیت‌های بازی تمامی ندارد. یکی از جالب‌ترین توییت‌های اد بون، خالق سری مورتال‌کمبت ایکس، عکسی از کیکی است که در حساب کاربری خود گذاشت و البته جملات مرموزی است که راجع به آن بیان کرد. او در صفحه شخصی خود گفت:

به‌صورت اتفاقی زنگ خطر در خانه‌ی من به صدا در آمد. در راه آمدن به دفتر این مشکل را حل و پس از آن با این جعبه روی میزم روبه‌رو شدم. خدای من … این کیک پنیری برای دندان‌های دوست‌داشتنی (Sweet Tooth) من لذت‌بخش است.

اگرچه بون در جملات خود با کلمات بازی کرد، اما به‌راحتی می‌توان متوجه شد منظور وی از این جملات شخصیت سوئیت توث در سری Twisted Metal است. بون همچنین در سال ۲۰۱۴ تصویری را منتشر کرد که نشانگر این شخصیت دوست‌داشتنی روی یک دستگاه پلی‌استیشن 4 بود: بون در نسخه‌ی قبلی سری Mortal Kombat هم شخصیت کریتوس از سری God Of War را به‌صورت انحصاری در نسخه‌ی پلی‌استیشن 3 این بازی قرار داده بود و حال به نظر با Mortal Kombat X هم قصد دارد یک شخصیت انحصاری دیگر را در اختیار خریداران نسخه‌ی پلی‌استیشن این بازی قرار دهد. اما شایعه بعدی، شخصیت فیلم Predator یعنی دیلون را هدقرار داده بود. براساس شایعاتی که ازطریق منبعی نزدیک به وبسایت ویدیوگیمر منتشر شد، بسته‌ی الحاقی بازی Mortal Kombat X که در ماه ژوئن منتشر خواهد شد، شخصیت دیلون از سری فیلم‌های پرداتور را به‌عنوان یکی از شخصیت‌های قابل‌بازی به Mortal Kombat X افزوده می‌کند. این شایعات همچنین خبر می‌دهند کارل وِدِرز، بازیگر نقش دیلون در فیلم Predator اجازه‌ی استفاده از حرکات خود به استودیو نِدِر‌ریِلمرا در بازی Mortal Kombat X داده است. شایعه حضور شخصیت‌های مختلف در فهرست مبارزان قابل بازی در Mortal Kombat X یکی از جذاب‌ترین شایعات پیرامون این بازی بوده‌اند. در یکی دیگر از شایعات بازی در زومجی خواندید که براساس این قرارداد همکاری، اگر نِدِر‌ریِلم مایل به انجام این کار باشد، می‌تواند طی مدت‌زمان مشخصی شخصیت اِسپان را به Mortal Kombat X اضافه کند. مَک‌فارلِن خالق شخصیت اِسپان در این رابطه گفت:

اگر برادران وارنر علاقه‌مند باشند، می‌توانند از اِسپان در چندبازی خود استفاده کنند. باری دیگر تاکید می‌کنم این مسئله بستگی به تصمیم آن‌ها دارد. من برای آن‌ها مدت‌زمان مشخصی را برای انجام این کار تعیین کردم، بنابراین تصمیم‌گیری را به خودشان واگذار می‌کنم. درنهایت، آن‌ها (سازندگان) با من تماس می‌گیرند و تقاضای اضافه‌کردن اسپان به بازی Mortal Kombat X را می‌کنند. درست است که من قبلا اجازه‌ی انجام این کار را به آن‌ها دادم، اما سازندگان بازهم من را از تصمیم خود باخبر خواهند کرد. در حال‌حاضر نمی‌دانم آیا آن‌ها از اِسپان در بازی خود استفاده می‌کنند یا خیر.

با تمکام این اوصاف، بخش داستانی بازی چطور خواهد بود؟ برایان گودمن، مدیر بازاریابی Mortal Kombat X اخیرا در طی یک مصاحبه اطلاعات جالبی از بازی منتشر کرد و طبق گفته‌های او باید منتظر بخش داستانی بزرگی باشیم. پس اینکه تایید شد کاراکتر جانیکیج در بازی  Mortal Kombat X حضور خواهد داشت و  طبق تریلر داستانی بازی، شخصیت شینوک نیز بازخواهد گشت و احتمال زیادی مبنی بر حضور «بلایند کنشی» و «جکس» در بازی وجود دارد. برایان گودمن، مدیر بازاریابی Mortal Kombat X اخیرا در طی مصاحبه‌ای در رابطه با بخش داستانی بازی و چیزی که تیم سازنده قصد ارائه آن را دارد صحبت‌های جالبی کرده است. او حتی اشاراتی هم به نحوه گیم‌پلی بازی Injustice داشت (مکانیک‌های مبارزه و …) و در ادامه توضیح داد که سازنده قصد دارد تا طوری بخش داستانی را طراحی کند که احساس بازی کردن یک فیلم سینمایی به بازیکن دست دهد. گودمن در پایان نیز نسبت به بخش داستانی بازی افتخار بسیاری کرد که از نظر او در طی چند شماره قبلی تبدیل به یکی از بخش‌های بزرگ و معروفِ این مجموعه شده است. بنا بر این به نظر می‌رسد که در این شماره می‌توانیم انتظار بخش داستانی بزرگی را داشته باشیم که سازنده توجه زیادی به آن کرده باشد.  باتوجه‌به تمام شایعات و اخبار پیرامون تعداد شخصیت‌ها، چند روز پیش استودیو نِدِررِلم، از فهرست کامل مبارزان آن در زمان عرضه را رونمایی کرد.

محتویات بسته‌های الحاقی و فهرست مبارزان

Mortal Kombat X دارای چهار بسته‌ی الحاقی خواهد بود و این چهار بسته چهار مبارز جدید را به بازی اضافه خواهند کرد. محتویات بسته‌های الحاقی Mortal Kombat X شامل: The Ultimate Horror Pack: اضافه شدن شخصیت جیسون وورهیس، لباس خون‌آشام برای شخصیت میلِنا، کِراکن برای رِپتایل و فرعون برای اِرمَک The Klassic Pack #1: اضافه شدن شخصیت تانیا، لباس کلاسیک برای کِینو، سونیا و لیو کِنگ The Predator / Prey Pack: اضافه شدن شخصیت غارتگر، لباس جدید برای اسکورپیون، جَکس و غارتگر The Klassic Pack #2: اضافه شدن شخصیت قابل بازی تِرِمور، لباس کلاسیک برای کوآن چی، جَکس و کونگ لائو فهرست ۲۴ مبارز اصلی قابل بازی در هنگام عرضه:

  • کَسی کیج (Cassie Cage)
  • دِوورا (D’Vorah)
  • اِرمَک (Ermac)
  • اِرون بِلَک (Erron Black)
  • فِرا (Ferra)
  • بریگز (Briggs)
  • جَکس (Jax)
  • جانی کیج (Johnny Cage)
  • کِینو (Kano)
  • کِنشی (Kenshi)
  • کیتانا (Kitana)
  • کوتال کان (Kotal Kahn)
  • کونگ جین (Kung Jin)
  • کونگ لائو (Kung Lao)
  • لیو کِنگ (Liu Kang)
  • میلِنا (Mileena)
  • کوآن چی (Quan Chi)
  • رِیدِن (Raiden)
  • رِپتایل (Reptile)
  • اسکورپیون (Scorpion)
  • شینوک (Shinnok)
  • سونیا بِلِید (Sonya Blade)
  • ساب-زیرو (Sub-Zero)
  • تاکِدا (Takeda)

مبارزانی که ازطریق بسته الحاقی و مزایای پیش خرید قابل بازی هستند:

  • تانیا (Tanya)- (بسته الحاقی)
  • تِرِمور (Tremor)- ( بسته الحاقی)
  • غارتگر (Predator)- (بسته الحاقی)
  • جیسون وورهیس (Jason Voorhees)- (بسته الحاقی)
  • گورو (Goro)- (مزایای پیش خرید)

پیش از اینکه از مبحث شخصیت‌های بازی خارج شویم، خالی از لطف نیست این نکته را اذعان گنیم کهبدون شک اکثر ما از پرداخت پول اضافه برای خرید بسته‌های الحاقی بیزاریم، در بازی Mortal Kombat X به رسم اکثر بازی‌های گذشته تعدادی از کاراکترها به‌صورت بسته الحاقی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت، اما به نظر می‌رسد راهی برای امتحان آن‌ها به‌صورت رایگان وجود داشته باشد. در طی چندین سال گذشته بسته‌های الحاقی به‌نوعی برای ناشران بجای اینکه بازی خود را گسترش دهند، به روشی برای دریافت پول بیشتر از بازیکنان تبدیل شده است، اما وقتی که زمان عرضه بازی فایتینگ Mortal Kombat X فرا برسد، استودیوی سازنده به طریقی اجازه دسترسی رایگان به یکی از بسته‌های الحاقی بازی را که شامل کاراکترهای اضافه می‌شود خواهد داد. همان‌طور که اشاره کردیم دسترسی به این محتوای اضافه به‌طور کلی رایگان نخواهد بود اما بااین‌حال اجازه تجربه‌اش را خواهید داشت. همان‌طور که در اخبار پیشین اشاره کردیم این بازی در هنگام عرضه شامل بسته الحاقی‌ با محتوای چهار شخصیت جدید مانند غارتگر یاجیسون وورهیس خواهد بود که باید برایش پول پرداخت کنید، اما استودیوی ندررلم به‌نوعی این چهار کاراکتر را در بازی به‌صورت رایگان قرار داده است. در بازی Mortal Kombat X بخشی به نام برج (Tower) وجود خواهد داشت که شامل سه برج مختلف می‌شود و این چهار کاراکتر در آن قابل استفاده خواهند بود. براساس چرخش این برج‌ها شخصیت‌های بازی به‌صورت اتفاقی و خودکار وارد یا خارج می‌شوند و انتخاب آن‌ها دست شما نیست. حال اگر بخواهید از آن‌ها در بخش «Ranked Play» استفاده کنید مجبور به پرداخت مبلغ مورد نیاز خواهید شد.

نسخه‌ی موبایلی

اما پیش ازاین‌که به تماشای تریلرهای خونین حرکات فاتالیتی، بروتالیتی و ایکس‌ری بنشینیم از این نکته غافل نشویم که Mortal Kombat X برای پلتفرم‌های اندروید و iOS نیز منتشر خواهد شد. نسخه‌ی موبایلی Mortal Kombat X، یک بازی رایگان و در سبک مبارزه‌ای و  کارتی است که طبق ادعای سازندگان، نسل جدیدی از بازی‌های مبارزه‌ای را به دستگاه‌های آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و اندرویدی می‌آورد. این بازی توسط استودیو ندررلیم، سازنده‌ی اصلی سری توسعه پیدا می‌کند. از ویژگی‌های خوب بازی، گرافیک عالی به همراه گیم‌پلی درگیرکننده در حد و اندازه‌ی نسخه‌های کنسولی است که می‌تواند شما را در هر جا و هر زمان سرگرم کند. استودیو ندررلیم با ساخت این نسخه برای پلتفرم‌های موبایلی، قصد دارد دامنه‌ی بیشتری از گیمرها را به این بازی مبارزه‌ای دعوت کند. اد بون، خالق سری کامبت درباره‌ی نسخه‌ی موبایلی بازی می‌گوید:

ما به این وسیله توانستیم طیف وسیع‌تری از ارتباطات ویژه‌ی خود را که شامل نسخه‌های موبایلی و کنسولی بازی مورتال کامبت ایکس‌ است، ایجاد کنیم و همچنین پاداش خاصی را هم برای همه‌ی بازیکنان فقط به خاطر اجرای نسخه‌ی موبایلی در نظر گرفتیم.

نسخه‌ی موبایلی Mortal Kombat X شامل مبارزاتی پویا، کسب کارت، بخش مبارزه چندنفره‌ی تیمی و حالت‌های دیگر می‌شود. همچنین همانند نسخه‌ی کنسولی، ویژگی‌هایی مانند ضربات مهلک ایکس‌-ری و فیتالاتی‌های مرگبار در این نسخه هم وجود خواهد داشت.

دانلود ویدیو

چند روز بعد از خبر معرفی این بازی برای پلفترم‌های اندروید و iOS، اولین دمو گیم‌پلی از بازی منتشر شد که در آن شاهد انتقال امکانات موجود در کنسول‌های خانگی به دستگاه‌های موبایل هستیم . با انیمیشن‌های زیبای X-Ray، شاهد فاتلیتی ‌های خون آلود و هیجانی هستیم. این دقیقا همان چیزی است که از یک بازی مورتال کامبت توقع داریم. در ویدیوی منتشر شده شاهد حضور اسکورپیون، ساب-زیرو، کیتانا، رپتیل و بعضی قهرمانان جدید هستیم. به شما پیشنهاد می‌کنم حتما این ویدیوی زیبا را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو

ضربات نهایی فاتالیتی

اما می‌رسیم به خونین‌ترین و خشن‌ترین قسمت ماجرا یعنی آن چیزی که مورتال‌کامبت را به یک مورتال‌کامبت تبدیل کرده است! فاتالیتی‌ها! برای بسیاری از بازیکنان، مجموعه Mortal Kombat به‌خاطر فاتالیتی‌هایش بسیار محبوب است اما اجرای این نوع تمام کننده‌ها ممکن است نیازمند کمی مهارت باشد. در پایان هر بازی به شما مقدار زمانی محدود داده می‌شود تا روی مکان مناسب قرار گرفته و یک سری دکمه‌های مخصوص را پشت سر هم فشار دهید تا فاتالیتی اجرا شود، حال اگر نتوانید در طی زمان مشخص شده این کار را انجام دهید بازی با برنده شدن شما به اتمام می‌رسد، اما حسرت آن تمام کننده لذت بخش بر دلتان می‌ماند، یا حتی اگر دکمه‌ها را اشتباه وارد کنید بازی با یک مشت یا لگد ساده به اتمام می‌رسد. برای بسیاری مورد دوم محتمل‌تر است. «گورو» که فقط در صورت پیش خرید بازی قابل دسترس خواهد بود، مدتی پس از عرضه بازی به‌صورت محتوای اضافه برای خرید منتشر خواهد شد.

حال در نسخه جدید این مجموعه می‌توانید از قابلیت جدیدی با نام فاتالیتی‌های آسان استفاده کنید. در طی چند نمایش اخیر هنگام اجرایفاتالیتی‌ها علامت جمجمه کوچکی در پایین صفحه دیده می‌شد که طرفداران حدس‌های مختلفی درباره آن زده بودند، حال تایلر لندزداون مدیر روابط عمومی استودیوی نثررلم در طی جدیدترین پادکست تیم سازنده تایید کرده که این علامت نشان‌دهنده استفاده از قابلیت فاتالیتی‌های آسان است. لندزداون در این‌باره گفت که:

ما در طی سال‌ها و سال‌ها تحقیق و مطالعه متوجه شدیم که بسیاری از افراد نمی‌توانند به درستی فاتالیتی‌ها را اجرا کنند، یا بیشتر مواقع به‌خاطر محدودیت زمانی دست پاچه می‌شوند. لذا وقتی که بازی عرضه شد در روز اول به چندین عدد از فاتالیتی‌ها دسترسی خواهید داشت و قادر خواهید بود با استفاده از قابلیت مخصوص خیلی ساده‌تر از گذشته آن‌ها را اجرا کنید. برای آزاد کردن فاتالیتی‌های بیشتر مکان‌های مخصوصی در بازی وجود دارد که می‌توانید به چنین چیزهایی دسترسی داشته باشید و مانند قبلی‌ها توانایی اجرای ساده و راحت آن‌ها را هم خواهید داشت.

در آخرین روزهای باقی‌مانده به عرضه بازی، وب‌سایت IGN تریلری منتشر کرد که شامل تمام حرکات فاتالیتی و ایکس‌ری بازی می‌شد. این ویدیو که بسیار خشن هم بود توانست توجه همه علاقه‌مندان به این سری را به خود جلب کند. البته این تریلر اعتمادی دوباره درون آن‌ها به وجود آورد که با یک مورتال کامبت اصیل رو‌به‌رو خواهند بود.

دانلود ویدیو

حواشی پیرامون سازندگان بازی

البته این آخرین اخبار پیرامون بازی نبود. ۱۲ فروردین ماه سال جاری، شان همریک، تولید‌کننده‌ی کهنه‌‌کار Mortal Kombat در پی تهدیدات خشونت‌آمیز و نگران‌کننده‌‌ای که علیه خانواده‌اش شده، از رسانه‌ی اجتماعی توئیتر کناره‌گیری کرد.

پس توئیت‌های فراوانی که پشت سر هم می‌شد، همریک ادامه داد و گفت که چرا به کناره‌گیری کردن از توئیتر فکر می‌کند. به این خاطر نبود که طرفداران از او درباره‌ی شخصیت‌های جدید Mortal Kombat X یا دیگر جزئیات بازی می‌پرسیدند. او گفت که این شور و اشتیاق را درک می‌کند و این عاملی است که او را به کار وا می‌دارد. او می‌گوید که به این خاطر از توئیتر کناره‌گیری می‌کند که تهدید علیه همسر و دخترش را تحمل نمی‌کند. توئیت‌ او را در زیر مشاهده می‌کنید:

بگذارید صادق باشم. دلیلی که من نمی‌خواهم در این توئیتر باشم، سؤال‌های طرفداران درباره‌ی شخصیت‌ها، نکات یا هر چیز دیگر مربوط‌به بازی نیست. من این شور و اشتیاق را نسبت به Mortal Kombat درک می‌کنم و آن‌ را دوست دارم و حتی خودم هم همین احساس را دارم. بنابراین برای من قابل درک است. مشکلی نیست. من خوشحالم که مردم نسبت به مسائل مورد علاقه‌‌شان اهمیت می‌دهند. من نسبت به حملاتی که به شخص بنده می‌شود، به اندازه ی کافی سر سخت هستم. من یک مرد بالغم و می‌توانم از پس از این موضوع برآیم. اما نمی‌‌توانم با تهدیدات خشونت‌آمیز علیه همسر و دخترم کنار بیایم. این تهدیدات، آزار‌های جنسی و حتی مزاحمت‌های بیشتر را شامل می‌شد. شما می‌خواهید به هر دلیلی با من مبارزه کنید. حتی شاید مایل باشید به‌صورت لفظی و فیزیکی این کار را انجام دهید. من از پس خود بر می‌آیم ولی تهدید علیه خانواده‌ام را نه. ما در کنترل فحاشی به میلیون‌ها کاربر عملکرد افتضاحی داشته‌ایم. من واقعا شرمنده‌ام که  در دروان مدیرعاملی من، چنین عملکرد ضعیفی را در برخورد با این مشکل داشته‌ایم. این واقعا مضحک است. هیچ بهانه‌ای برای این موضوع وجود ندارد. من مسئولیت کامل عدم سخت‌گیری بیشتر در این حوزه را بر عهده می‌گیرم. مقصر کسی نیست جز من و این واقعا شرم‌آور است.

پس از اینکه توئیتر مورد انتقاد شدید قرار گرفت، یک سیستم گزارش آزار و اذیت جدید را معرفی کرد و این شرکت گفت که امیدوار است این کار، توئیتر را به جایی امن‌تری تبدیل کند. اما وقتی پیتر مور از شرکت الکترونیک آرتز گزارش داد که در توئیتر، خودش و خانواده‌اش تهدید به مرگ شده‌اند، گفت که توئیت‌های آزار دهنده، قوانین شرکت را نقض نمی‌کند. مور گفت که به‌صورت روزانه تهدیدات مشابه‌ای را دریافت می‌کند و او تنها کسی نیست که در صنعت بازی‌سازی ازطریق توئیتر مورد تهدید و فحاشی قرار می‌گیرد. دیوید وُندرهار، سازنده‌ی بازی Call of Duty نیز از طرف کسانی که به خاطر پیچاندن گیم‌پلی بازی ناراحت بودند، تهدید به مرگ شد. آنیتا سارکیسیان، پایه‌گذار طرز فکر فمنیستی، حساب کاربری توئیتری را حاوی فحاشی‌هایی که از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ ژانویه به او می‌شد، منتشر کرد. تهدید به مرگ و غیره درکنار دیگر تهدیدات، از مسائلی بود که در این حساب کاربری دیده می‌شد. در انتها، شما را به تماشا مبارزات مرگبار و خونین ویدیو هنگام عرضه بازی جلب می‌کنم.

دانلود ویدیو

یک هفته بیشتر تا عرضه Mortal Kombat X نمانده است. بازی که می‌تواند پرچم‌دار بازی‌های سبک مبارزه‌ای در نسل هشتم باشد و باز هم خون و خشونت را در بازی‌های ویدیویی جاری کند. وب‌سایت زومجی نیز سعی کرد رسالت خود یعنی پوشش به موقع و صحیح اخبار مرتبط به این بازی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. فقط ۷ روز صبر تا خونین‌ترین و خشن‌ترین بازی نسل هشتم!

با تشکر از: دانیال نوروزی- امیررضا محمدخواه- میثم خلیل‌زاده- سعید نیکبخت- محمدرضا کاشفی

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده