نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

گزارش فروش هفتگی خرده‌ فروشی ژاپن Tsutaya: یکه‌ تازی Super Robot Wars و سقوط Bloodborne

مانند هر هفته، Tsutaya یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشان کشور ژاپن، اقدام به معرفی پرفروش‌ترین بازی‌های بازار ژاپن کرده است. این آمار مربوط به بازه‌ زمانی بین ۱۰ تا ۱۶ فروردین (۳۰ مارس تا ۵ آپریل ۲۰۱۵) می باشد. در ادامه با زومجی همراه باشید.
لیست فروش هفتگی ژاپن بر اساس تعداد نسخه‌های فروخته شده به شرح زیر است:
  1. Super Robot Wars Z3: Tengoku Hen – PS3
  2. Super Robot Wars Z3: Tengoku Hen – PS Vita
  3. One Piece: Pirate Warriors 3 – PS3
  4. Xenoblade Chronicles 3D – 3DS
  5. Sword Art Online: Lost Song – PS Vita
  6. Earth Defense Force 4.1 – PS4
  7. One Piece: Pirate Warriors 3 – PS Vita
  8. Minecraft: PS Vita Editions
  9. Pro Baseball Spirits 2015 – PS3
  10. Sword Art Online: Lost Song – PS3
  11. Bloodborne – PS4
  12. Theatrhythm: Dragon Quest – 3DS
  13. One Piece: Pirate Warriors 3 – PS4
  14. Yakuza Zero – PS3
  15. Resident Evil: Revelations 2 – PS3
  16. Pro Baseball Spirits 2015 – PS Vita
  17. Battlefield: Hardline – PS4
  18. Digimon Story: Cyber Sleuth – PS Vita
  19. Senran Kagura: Estival Versus – PS Vita
  20. Battlefield: Hardline – PS3
قرار گرفتن بازی Super Robot Wars در صدر جدول فروش کشور ژاپن اصلا موضوع شگفت‌انگیزی نیست زیرا این بازی هرگز به صورت عمده وارد بازار غرب نشد و البته بین چشم‌بادامی‌های سرزمینی آفتاب تابان دارای محبوبیت بسیار بالایی نیز هست. بازی‌های One Piece: Pirate Warriors 3 و Sword Art Online: Lost Song نیز فروش خوبی را تجربه کردند و در رتبه دوم و سوم فروش هفتگی ژاپن جای گرفتند. بازی Xenoblade Chronicles 3D نیز در رده چهارم قرار گرفت. نکته جالب این جدول سقوط بازی انحصاری تازه منتشر شده Bloodborne است. این بازی در گزارش فروش هفته گذشته در رده سوم قرار داشت و اکنون با هشت پله سقوط به رده ۱۱ جدول فروش هفتگی تنزل پیدا کرده است. علت سقوط یک‌باره بازی‌ Bloodborne این است که بازی‌های طراز اول که تبلیغات زیادی دارند معمولا بازیکنان و خریداران را مجاب به خرید بازی در روز اول می‌کنند و اگر تبلیغات پس از عرضه بازی تداوم نداشته باشد، محصول سریعا با افت فروش مواجه می‌شود. نکته دیگر این است که Tsutaya محیطی عام‌پسند است که بیشتر محصولات خانوادگی را پوشش می‌دهد و مانند فروشگاه‌های مطرح دیگر ژاپن مانند Sofmap و Yodobashi نیست. همین موضوع می‌تواند علت دیگر سقوط این بازی در جدول اعلامی توسط خرده‌فروشی Tsutaya باشد. مانند هفته گذشته، بازی‌های پلتفرم پلی‌استیشن توانستند جدول فروش هفتگی اعلامی توسط این خرده‌فروشی را با ۱۸ بازی از ۲۰ بازی در اختیار بگیرند. دو بازی دیگر نیز مربوط به کنسول دستی نینتندو یعنی 3DS است. منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده