نویسنده: فرشید معتمد
// یکشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

انویدیا روی کارت TITAN X Ultra کار می کند؟

اگر داشتن کارتِ گرافیکِ تایتان ایکس نهایت آرزوی شما برای بهترین تجربه در بازی‌ ها است، در اشتباهید! برای دانستن چرایی آن با زومجی همراه باشید.
کارت جدید تایتان ایکس از انویدیا یک موجود غول پیکر است، چرا که تراشه‌ی GM200 و ١٢ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 را درکنار هم روی یک کارت واحد قرار داده است تا تجربه‌ی بازی در رزولوشن‌های سنگین 4K را هم امکان‌پذیر سازد. اما اکنون به نظر می‌رسد که ممکن است نسخه‌ی جدیدی به نام "تایتان ایکس اولترا" هم در راه باشد، زیرا چنین مدلی با خنک کننده‌ی مایع مشاهده شده است. انویدیا معمولا اجازه‌ی دستکاری برد مرجع سری تایتان به شرکای سازنده‌اش نمی‌دهد، اما این طور که برمی‌آید این‌بار خود انویدیا این کار را انجام داده است تا مدل قوی‌تری را روانه‌ی بازار کند.
ption id="attachment_25879" align="aligncenter" width="635"]کارت گرافیک منسوب به تایتان ایکس اولترا خنک کننده‌ی مایع دارد. کارت گرافیک منسوب به تایتان ایکس اولترا خنک کننده‌ی مایع دارد.
مدل تایتان ایکس اولترا، اگر در نهایت همین نام را داشته باشد، خنک کننده‌ی مایعی دارد که هسته‌ی GM200 آن را خنک می کند، در کنار فنی که با گردش هوا حرارت را از تراشه‌های حافظه دور می‌کند. این خنک کننده‌ی مایع احتمالا توانایی بالاتر بردن فرکانس تراشه‌ی اصلی تا ٢٥٠ مگاهرتز بیشتر را فرآهم می‌کند، فرکانسی که در مدل کنونی ١٠٠٠ مگاهرتز تعیین شده است. با این اوصاف فرکانس توربو به محدوده‌ی ١٣٢٥ تا ١٣٧٥ مگاهرتز پرش خواهد کرد که بی‌شک برای یک کارت مرجع فرکانسی شگفت انگیز است و یک رکورد محسوب می‌شود. هر چند که فعلا  این اخبار را باید در دسته‌ی شایعات طبقه بندی کرد اما احتمالا تلاشی در جهت داشتن برگ برنده‌ای زود هنگام برای پاسخ‌گویی به عرضه‌ی محصول پرچمدار رقیبش اِی‌اِم‌دی در تابستان امسال خواهد بود. منبع: overclockersclub


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده