نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

موشکافی صحنه به صحنه جدیدترین تریلر بازی Batman: Arkham Knight

«تمام کسانی که دنبال می‌کنی» نام جدیدترین تریلر Arkham Knight است که نکات نهفته‌ی بسیاری درون خود دارد. در ادامه با زومجی همراه باشید تا جزئیات ریز اما با اهمیت این تریلر را بازگو کنیم.

اگر هنوز تریلر را ندیدید، در زیر نگاهی به آن بیاندازید و سعی کنید نکات مخفی آن را کشف کنید. این ویدیوی ۲ دقیقه‌ای شامل چهره‌های آشنایی از دنیای آرکام است و تغییرات گسترده‌ای را هم در گیم‌پلی بازی به نمایش می‌گذاشت.

 

دانلود ویدیو با کیفیت 480p | دانلود ویدیو با کیفیت 720p

موارد نیز نکاتی هستند که شاید از قلم انداخته باشید.

۰۰:۱۴ - ایده‌های سوخته

AK_Satorico

بازی‌های آرکام همواره پر از ارجاعات مختلف به دنیای دی‌سی بوده‌اند و Arkham Knight هم از این قاعده مستنثنی نیست. سمت راست تصویر علامت شرکت با نام ستوریکو دیده می‌شود که احتمالاً ارجاعی به یکی از شروران دی‌سی به نام دکتر الکس ستوریوس یا همان دکتر فسفر است. به دلیل حجم عظیم تشعشعاتی که به او اصابت کرده، پوست بدنش همواره در حال سوختن و شعله‌ور شدن است. در حالی که این نشانه به این معنی نیست که دشمن شعله‌ور بتمن را در خیابان‌های گاتهام خواهیم دید، ارجاع جذابی است که اتفاقات دنیای آرکام را به یکدیگر ربط می‌دهد.

۰۰:۲۹ - سلاح شیمیایی

AK_Sionis-

به نظر می‌رسد که اسکِیرکرو در یکی از کارخانه‌های قدیمی بلک مَسک اقامت می‌کند. در بازی Arkham Origins دیدیم که رومن سیونیس، وسایل کارخانه‌ی مواد مخدر خود را در استیل میل پنهان کرده بود که بعدها در طی اتفاقات Arkham City توسط جوکر تسخیر شد. اینکه آیا اسکیرکرو با بلک مسک همکاری می‌کند یا نه هنوز مشخص نیست.

۰۰:۳۱ - از مرگ بترس

AK_Scarecrow-

حال که صحبت از اسکیرکرو شد، در این تریلر می‌توانیم نمای کاملی از او با تمام وسایلش ببینیم. او هنوز دستکش‌های خود را که سر هرانگشتش یه سرنگ دارد به دست دارد، اما این ظاهر کمتر شباهتی به لباسی داشت که در Arkham Asylum به تن داشت. او همچنین بدنش را با چندین مخزن از ماده‌ی ترس خود پوشانده تا منبع کاملی از سلاحش حتی وقتی که در حال مبارزه است داشته باشد.

۰۰:۳۲ - ورود به دوجو

AK_Dojo-

در صحنه‌ای کوتاه بتمن را می‌بینیم که در حال فرود روی زانوهایش است و از محیط اطرفش برمی‌آید که درون یک دوجو یا همان سالن‌های تمرین ژاپنی باشد. اما هدف او چیست؟ آیا این کارِ زهر ترس است یا کسی از نزدیکان بتمن درگیر یک مبارزه شده است؟ تمام چیزی که می‌دانیم این است که پوستر سمت چپ تصویر ارجاعی احتمالی به کایری تاناگا است، استاد هنرهای رزمی در سریال کارتونی بتمن که به گاتهام مهاجرات کرده تا سالن تمرین خود را بر پا کند. آیا این همان تاناگا است؟

۰۰:۳۷ - مرد دست‌راستی

AK_Cash-

اولین چهره‌ی آشنا: اَرون کش به نیروی پلیس گاتهام بازگشته تا در کنار کمسیر جیم گوردون برای عدالت بجنگد. او یکی از مورد احترام‌ترین محافظ‌های تیمارستان آرکام بوده و به همراه تیمی به شهر آرکام فرستاده شد تا به کسانی که محتاج کمک هستند رسیدگی کند. حال او به پلیس گاتهام ملحق شده و به نظر کاملاً متعهد می‌رسد تا خیابان‌های گاتهام را خلافکاران پاک کند.

۰۰:۴۲ - فناوری‌های وین

AK_Fox-

برای اولین بار، یکی از بزرگ‌ترین پشتیبان‌های بتمن را می‌بینیم: لوشِس فاکس. ما در بازی‌های گذشته‌ چیزهای کمی از او شنیدیم، از جمله کارهای او روی پرتاب‌کننده‌ی قلاب بتمن و درمانی برای ویروس تایتان. در دستان او وسیله‌ای ناشناسی را می‌بینیم که در اواخر همین تریلر بتمن آن را در دست دارد.

۰۰:۴۴ - رابین سوم (اولین رمز مخفی)

Robin_code-

تیم دریک، سومین رابین از خانواده‌ی بتمن را اولین بار در Arkham Knight می‌بینیم. با اینکه او نقش کمی در مراحل داستانی Arkham City داشت، (و نقشی بیشتر در محتوای دانلودی «انتقام هارلی کویین») در مراحل چالشی قابل بازی بود و استایل متفاوتی از بتمن در مبارزه داشت. حال ما می‌دانیم که به واسطه‌ی ویژگی جدید «بازی دونفره»، می‌توانیم با هر دو شخصیت بازی کنیم. رابین و دیگران در صحنه‌های مختلفی از این تریلر حضور دارند اما هنوز نمی‌دانیم به چه مقدار در داستان اصلی بازی تأثیر دارند و آیا باز هم در مراحل چالشی هستند یا خیر. همچنین اولین رمز مخفی تریلر هم در این صحنه دیده می‌شود. این رمز که فقط در یک فریم قابل مشاهده است، به صورت عمودی روی ستون چوبی سمت چپ تصویر دیده می‌شود. این رمز به صورت r R Y t K a نوشته شده است و برای وارد کردنش در سایت رسمی بازی، باید اول آن را رمزگشایی کنید.

۰۰:۴۶ - میوی گربه (دومین رمز مخفی)

Catwoman_code-

 

زن گربه‌ای هم به میدان مبارزه بازگشته است و همچنان هم آن زخم نمادین را روی صورتش دارد. به نظر می‌رسد او و بتمن به سراغ لشکری از روبات‌ها رفته‌اند که توسط ریدلر ساخته شده است. (چرا که آنان پهلوهایی سبزرنگ و علامت سوال روی بدنه‌ی خود دارند.) البته با توجه به روحیه‌ی هم‌نوع‌دوستانه‌ی زن‌گربه‌ای، باید دید او چه دلیلی برای مبارزه با ریدلر دارد. همچنین در تصویر بسته‌ی او می‌توان دومین رمز مخفی را سمت راست صورت او و بالای آن نوار نوری دید. این رمز به صورت L n12 y N N نوشته شده است و مانند قبلی برای وارد کردن در سایت بازی‌، باید ابتدا آن را رمزگشایی کنید.

۰۰:۴۸ - رابین اول (سومین رمز مخفی)

Nightwing_code-

دیک گریسن، رابین اصلی به عنوان نایت‌وینگ به Arkham Knight باز می‌گردد. این اولین باری است که او در یکی از بازی‌های آرکام جزو شخصیت‌های اصلی و نه یکی از شخصیت‌های محتوای دانلودی است. باید اشاره کرد که تا اینجای تریلر هر کدام از این سه شخصیت با گروه‌های مختلفی مبارزه می‌کردند: رابین در مقابل مزدوران هارلی کویین، زن گربه‌ای در برابر ربات‌های ریدلر و نایت‌وینگ جلوی خلافکاران پنگوئن. در این نمای بسته از نایت‌وینگ رمز دیگری ظاهر می‌شود که روی شانه‌ی راست او قابل مشاهده است. رمز به شکل O r r s Y است و باز هم نیاز به رمزگشایی آن دارید.

۰۰:۵۳ - ماجراجویی‌های هوایی

AK_Grayson-

با مشاهده‌ی اولین حرکت تیمی، متوجه می‌شویم که هیچکدام از قهرمان‌های ما نمی‌توانند به تنهایی از پس این سربازهای زره‌پوش با آن سلاح‌های سنگینشان بربیایند. بتمن سرباز را از پشت می‌گیرد تا رابین روی آن فرود آید، که اگر خود بتمن به تنهایی می‌توانست دخل این دشمن سنگین‌وزن را بیاورد نیازی به کمک رابین نداشت. این حرکت به این معنی است که نوع خاصی از دشمنان در بازی هستند که حتماً نیازمند دو نفر یا بیشتر برای شکست آن‌ها هستند. همچنین، به پوستر «گریسن پرنده» هم دقت کنید که تجلیلی از رابین است. گرچه رابین فعلی یک گریسن نیست، اما او در زمان کشته شدن پدر و مادر دیک گریسن در سیرک حضور داشت.

۰۱:۰۱ - بروزرسانی کامل شد

AK_Batmobile-

در این تصویر، به نظر می‌رسد بت‌موبیل به کمک بت‌وینگ تبدیل به وسیله‌ی دیگری می‌شود. در Arkham Origins، از بت‌وینگ به عنوان وسیله‌ای برای جابه‌جا شدن سریع در نقشه استفاده می‌شد اما اینجا با وجود بت‌موبیل روی زمین، بعید است که با آن ماشین پرنده در آسمان‌های گاتهام پرواز کنیم. در عوض، بت‌وینگ ظاهراً بروزرسانی‌هایی را برای بت‌موبیل ارسال می‌کند، بسیار شبیه مکانسیمی که بتمن در بازی‌های قبلی وسایل خود را دریافت می‌کرد. با همه‌ی این‌ها بت‌موبیل قرار است یکی وسایل جانبی بتمن باشد و او احتمالاً برای شکست ماشین‌های سنگین شوالیه‌ی آرکام، بتمن  به اتومبیل قوی‌تری نیاز دارد.

AK_Royalflush-

در این صحنه وقتی بت‌وینگ پرواز می‌کند، نشانه‌ی عمودی‌ای را می‌بینیم که عبارت Royal Flush Gang را نشان می‌دهد، گروهی از شروران که بارها در جاهای مختلفی از دنیای دی‌سی حضور داشتند.

۰۱:۱۳ - لباس مصیبت (چهارمین رمز مخفی)

Azreal_Code-

آزریل شخصیتی دیگری است که به بازی بازگشته است. قهرمان محفل سنت دوماس حضور کوتاهی در Arkham City داشت تا هشداری به بتمن بدهد، هشداری که به نظر می‌رسد دیگر به حقیقت پیوسته چرا که او بار دیگر همان جملات را تکرار می‌کند. اینکه آیا او دوست یا دشمن - یا هیچکدام - است هنوز مشخص نیست. این تصویر شامل آخرین رمز مخفی و البته سخت‌ترین آن‌ها است. این رمز سمت چپ و پایین تصویر روی پل به حالتی بسیار ناخوانا وجود دارد و به این صورت است: a2a3o2.

اگر شما هم نکته‌ای دیگری از این تریلر متوجه شدید آن‌ها را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

بازی Batman: Arkham Knight در تاریخ ۲ تیر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس عرضه می‌شود.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده