// سه شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

ولو قابلیت خرید و فروش مادها را از سیستم Steam Workshop حذف کرد

حدود یک هفته پیش کمپانی ولو قابلیت جدیدی را معرفی کرد که مادسازان می‌توانستند از طریق آن ساخته‌های خود را به فروش بگذارند و از این راه کسب درآمد کنند. جوامع بازیکنان در استیم اصلا به این قابلیت واکنش خوبی نشان نداند تا جایی که ولو بالاخره مجبور شد آن را حذف کند. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

یکی از نمایندگان کمپانی ولو اعلام کرد که به زودی قابلیت جنجال برانگیزِ خرید و فروش مادها از سیستم Steam Workshop حذف خواهد شد. آلدن کرول، یکی از کارکنان این کمپانی در طی پستی توضیح داد که این قابلیت به زودی حذف خواهد شد و تمام کسانی که در این مدت اقدام به خرید مادها کرده باشند پول خود را پس خواهند گرفت، او به شوخی اضافه کرد که این اقدام با دعای خیر کمپانی بتسدا همراه بوده است.

ما این قابلیت را اضافه کردیم چرا که واضحا نمی‌دانستیم قرار است چه کاری انجام دهیم. ما در طی این سال‌ها قابلیت‌های بسیار زیادی را به سرویس استیم اضافه کردیم تا به جوامع مادسازان اجازه دهیم که بتوانند از ساخته‌های خود بهره ببرند و در طی این مدت این اقدامات به خوبی پیش رفته بودند اما مشخص است که در این مورد اوضاع کمی متفاوت بود.

اگر بخواهم برایتان توضیح دهم که چرا ما فکر کردیم این ویژگی ایده بسیار خوبی است باید بگویم که هدف اصلی ما این بود که به مادسازان اجازه دهیم تا بتوانند با کسب درآمد و انگیزه به صورت تمام وقت بر روی ساخت مادهای بهتر فعالیت کنند و در مقابل نیز سازندگان را نیز تشویق کنیم که برای مادسازان پشتیبانی‌های بهتر و بیشتری فراهم کنند. ما فکر می‌کردیم که این اقدام باعث می‌شود در آینده مادهای بهتر و بزرگ‌تری را شاهد باشیم چه به صورت پولی و چه به صورت رایگان. ما قصد داشتیم مادهای بزرگ بیشتری تبدیل به محصولات بزرگ شوند مانند بازی‌های Dota، Counter-strike، DayZ و Killing Floor که ابتدا ماد بودند اما سپس به بازی تبدیل شدند. ما قصد داشتیم به صورت اساسی‌تر برای مادسازانی که چنین قصدی دارند این اتفاق بیفتد.

skyrim mod

کرول در ادامه گفت با اینکه این ویژگی شایستگی‌ها و خوبی‌های خودش را دارد اما معرفی آن توسط بازیی که مادهای آن بدون چنین مسائلی رونق گرفته است کار اشتباهی بود.

ما متوجه هستیم که پیش از این چه فرق‌هایی بین سیستم موفق و پردرآمدِ قبلی که سازندگان، مادهای خود را با دیگران به اشتراک می‌گذاشتند با سیستم خرید و فروش جدید که آن را به Skyrim اضافه کردیم، وجود دارد. ما جوامع بازیکنان در استیم را به خوبی می‌شناسیم اما شاید شروع معرفی این قابلیت در بازی Skyrim ، جایی که سال‌ها است برای بازیکنان درونش ماد ساخته می‌شود و به خوبی رونق گرفته است، کار درستی نبود. ما فکر می‌کنیم که این اشتباه باعث شد به کلی هدف خود را از دست بدهیم، با اینکه هنوز هم اعتقاد داریم ویژگی‌های خوبی در این قابلیت وجود دارد.

حال که شما دوستان صحبت‌ها و فحش‌های خود را از طریق سیستم انتقادات و پیشنهادات برای ما فرستاده‌اید ما آن‌ها را در نظر گرفته و این قابلیت را حذف کردیم. با این حال اگر هنوز نظراتی در این مورد دارید ما را نیز در جریان بگذارید.

به هر حال با اینکه ولو و کارکنانش نسبت به این قابلیت امیدوار بودند اما بازیکنان بازخوردهای خوبی نشان نداده و حتی اقدام به امضای دادخواستی بر علیه این قابلیت کردند که تا ۱۳۰ هزار امضا نیز رسید. گب نویل مدیرعامل کمپانی ولو چندی پیش اعلام کرده بود که اگر این قابلیت به بازی‌ها آسیب بزند آن را متوقف خواهند کرد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده