نویسنده: مرتضی تقوی
// دوشنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۵

سازنده بازی Mass Effect 4 از پیشرفت ها در فرایند تولید این بازی می گوید

همیشه همه ی ما به دنبال شنیدن از سرانجام یک عنوان و تحلیل های پس از عرضه هستیم. اما بیایید کمی هم از فرآیند ساخت بدانیم؛ فرایند ساخت بازی ای به بزرگی Mass Effect 4. در ادامه با زومجی همراه باشید تا کمی با فرایند تولید این بازی و پیشرفت‌های آن از زبان سازنده‌اش آشنا شویم.

ما همیشه اشتیاق داریم تا درباره ی یک بازیی خاص بیشتر و بیشتر بدانیم، اما آنچه ما گاهی فراموش می کنیم این است که به واقعیت تبدیل کردن یک ایده تجربه‌ای است که خود ارزش توجه و به اشتراک گذاشتن دارد، به خصوص اگر کسی روی بازی بزرگ مثل Mass Effect 4 کار کند.

خوزه هندریکس، طراح مراحل این بازی در استودیو Bioware، در حساب کاربری رسمی توییتر خود، تجربه اش را در خصوص طراحی مراحل این بازی و احساسش در خصوص مشارکت در ساخت را با ما در میان می گذارد. مهمترین چیز برای هندریکس بخشی از این پروژه بودن و در میان گذاشتن دیدگاهش با دیگران است. وی در این مورد می گوید:

یکی بخش های لذت بخش کار طراحی مراحل برای من، همکاری و کار کردن با دیگران برای ساخت چیزی است که در ذهن خود دارم.

او به برخی از مواردی که برای بازی Mass Effect 4 ساخته است اشاره هایی می کند، اما از آنجایی که تمرکز وی در صحبت هایش روی تجربه اش به عنوان بخشی از پروژه ی ساخت بودن است، چیز خاصی را از بازی فاش نمی کند:

یکی از مواردی که در انجام این کار برایم جالب بود این بود که در طول طراحی یکی از مراحل، طراح هنری ای که با من کار می کند طرحی را برای یک از مراحل رسم کرد. این طرح آنقدر مرا هیجان زده کرد که تصمیم گرفتم که آن را حتما به مرحله اضافه کنم.

البته باید اقرار کرد که تمام مراحل ساخت بازی بزرگی مانند Mass Effect 4 نه تنها جذاب است، بلکه شما را در خود غرق می کند. وی ادامه می دهد:

گاهی لازم بود که این مسائل را برای خودم یادآوری کنم، زیرا این پست ها در توییتر گاهی کار را جوری نشان می دهند که انگار تمام طراحی در طول تنها دو هفته اتفاق می افتد. در حالیکه واقعیت چیز دیگریست. با برنامه ریزی ها، تعطیلات، پستی و بلندی ها، میزان پیشرفت ها و تعیین اولویت ها، طراحی مراحل ماه ها به طول می انجامد.

ما هنوز زمان زیادی تا انتشار Mass Effect 4 داریم و لذا این فاصله، این مسئله که چرا چیز های زیادی از محتوای بازی گفته نشده است را توجیه می کند. هنوز تاریخ عرضه ی دقیقی از این بازی منتشر نشده است.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده