نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸

۲۳ حقیقت جالب درباره‌ی League of Legends که شاید نمی‌ دانید

League of Legends یکی از محبوب‎ترین بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین دنیا است. این بازی که در سال ۲۰۰۹ برای رایانه‌های شخصی ویندوزی و مک منتشر شد، روزانه حدود ۳۰ میلیون بازی کننده دارد. با زومجی همراه باشید تا ۲۳ حقیقت جالب درباره‌ی این بازی را برای‌تان بازگو کنیم.

League of Legends مانند Dota یک بازی چندنفره رایگان (Free-to-Play) است که توسط کمپانی Riot Games ساخته شده و مسابقات آن که به طور سالانه برگزار می‌شود، شرکت کنندگان زیادی دارد. در سال ۲۰۱۲ اعلام شد که League of Legends پرمخاطب‌ترین بازی رایانه‌های شخصی در امریکای شمالی و اروپا (بر حسب زمانی که بازیکن‌ها صرف انجامش می‌کنند) است. League of Legends علاوه بر بازیکنان غربی، نزد چینی‌ها، کره‌ای‌ها و تایوانی‌ها نیز بسیار محبوب است؛ به طوری که لیگ‌ و مسابقات این بازی، به طور منظم در این کشورها برگزار می‌شوند.

مسابقات قهرمانی جهان League of Legends، بزرگترین تورنمنتی است که طرفداران این بازی در آن شرکت می‌کنند. در سال ۲۰۱۳ جایزه‌ی این مسابقات ۱ میلیون دلار تعیین شده بود و تعداد بینندگان آن به حدود ۳۲ میلیون نفر می‌رسید. جایزه‌ی ۲.۳ میلیون دلاری این تورنمنت در سال ۲۰۱۴ نیز پنجمین جایزه‌ی گران‌قیمت تاریخ ورزش‌های الکترونیکی است.

در ادامه نکات جالب League of Legends را که شاید طرفداران این بازی هم از آنها بی‌اطلاع باشند فهرست کرده‌ایم.

 

1

۱. نام شخصیت زیلیَن از مدیر طراحی بازی گرفته شده است

نام زلین، که در بازی به عنوان نگهبان زمان شناخته می‌شود، از نام تام زلیس کدوِل، مدیر طراحی Riot Games گرفته شده است. کدول سوابق بسیار درخشانی دارد؛ او مدرک خود را در رشته‌ی علوم رایانه از دانشگاه MIT دریافت کرد و پس از ورود به کمپانی بلیزارد، در ساخت بازی‌های بزرگی چون Warcraft III: The Frozen Throne و World of Warcraft مشارکت کرد.

2

۲. ارجاعات به شوالیه‌ی قرن ۱۴ ایتالیایی

تاثیرات زیادی از فیوره دی لایبری، شوالیه و شمشیرزن معروف ایتالیایی، در بازی دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که سازندگان League of Legends علاقه‌ی زیادی به مطالعه‌ی دست‌نوشته‌های ۶۰۰ ساله‌ی فیوره داشتند که شخصیت فیورا در بازی را شبیه او طراحی کرده‌اند. علاوه بر شباهت اسمی با فیوره، فیورا در مبارزه هم از شمشیر به عنوان سلاح اصلی‌اش بهره می‌گیرد.

3

۳. سلاح شلیکی شخصیت تریستانا ادای دینی است به مجموعه‌ی مگامن

ظاهر شخصیت تریستانا به رنگ آبی است و یک سلاح شلیکی قدرتمند دارد؛ اما در دنیای بازی‌های ویدئویی، شخصیت قدیمی و معروف دیگری هم با این مشخصات می‌شناسیم! تا این حد شباهت واقعا عجیب است!

4

۴. وقتی در شکاف بزرگ به پیروزی رسیدید کمی صبر کنید

وقتی در مرحله‌ی شکاف بزرگ (Howling Abyss) به پیروزی رسیدید، کافی است حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید تا پس از آن، لیساندرا، جادوگر یخی، با آن لهجه‌ی سرد و متکبرانه‌ی خود شروع به صحبت کردن کند. آن زمان، بهترین و بدترین زمان‌ها بود؛ زمان سه خواهر ...

5

۵. شخصیت نیدالی شبیه ناویس از رمان فرانسوی Wake است

اگرچه این موضوع رسما توسط Riot Games تایید نشده است، اما به نظر می‌رسد که شخصیت نیدالی، شکارچی وحشی، بر اساس شخصیت ناویس از رمان تصویری Wake شکل گرفته باشد. در این رمان فرانسوی، ناویس یکی از ساکنین جنگل بود که با یک موجود بزرگ شبیه گربه زندگی می‌کرد.

6

۶. سینجد جزء اولین قهرمانان بازی است

شخصیت سینجد که یک شیمی‌دان دیوانه است، جزو اولین شخصیت‌های بازی محسوب می‌شود. او به همراه آنی، سای‌آن و سیویر، اولین قهرمانانی هستند که برای بازی طراحی شده‌اند.

7

۷. League of Legends دومین ورزش الکترونیکی از لحاظ ارزش جوایز است

League of Legends در بین ورزش‌های الکترونیکی، دومین بازی است که به بازیکنانش جوایز گران‌قیمت می‌دهد. در رقابت‌هایی که از زمان انتشار این بازی تا به امروز برگزار شده‌اند، حدود ۲۰ میلیون دلار به شرکت‌کنندگان اهدا شده که این مبلغ از مجموعه جوایز دو بازی Counter-Strike و StarCraft نیز بیشتر است!

8

۸. شخصیت آتروکس از روی شخصیت‌های ارباب حلقه‌ها الگوبرداری شده است

مایک لیگو، انیماتور ارشد League of Legends اعلام کرد که انیمیشن‌های شخصیت آتروکس بر اساس شخصیت‌های ارباب حلقه‌ها مانند بالروگ و سائورون طراحی شده‌اند. لیگو سابقه‌ی کار روی بازی‌های مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها را نیز دارد.

9

۹. می‌توانید برای پوروها سیبیل بگذارید!

پوروها یکی از دوست‌داشتنی‌ترین موجودات بازی هستند؛ این شخصیت‌های بامزه، با سیبیل زیباتر و جذاب‌تر هم می‌شوند. وقتی با شخصیت براوم بازی می‌کنید، کافی است تا به یک پورو مقداری پورو‌اِسنکس بدهید تا رویش سیبیل روی صورت این موجودات کوچک را شاهد باشید.

10

۱۰. صداگذاری زایرا، کاسیوپیا، فیورا، شیوانا و الیس توسط یک نفر انجام شده است

همه‌ی این پنج شخصیت توسط بازیگری به نام کارن استراسمن صداگذاری شده‌اند. اگر اسم استراسمن برای شما آشنا است شاید به این دلیل باشد که او در انیمه‌های مشهوری چون Gurren Lagann و Samurai Champloo و Code Geass نیز ایفای نقش کرده است.

11

۱۱. این شکل نتیجه ۱۰۰۰۰ مسابقه‌ی League of Legends به طور هم‌زمان است

وبسایت Rift Walk یک امکان جالب دارد که شما را قادر می‌سازد تا آمار بازیکنان League of Legends را در طول زمان مشاهده کنید. تصویر بالا از ترکیب آمار ۱۰۰۰۰۰ بازیکن در ۱۰۰۰۰ بازی به وجود آمده است.

12

۱۲. HotshotGG به خاطر دنبال کردن League of Legends دانشگاه را رها کرد

در حالی که همواره تاکید می‌شود که اولویت با درس خواندن است، اما جالب است بدانید یکی از بازیکنان سرشناس League of Legends به نام HotshotGG، برای دنبال کردن فعالیت حرفه‌ای‌اش در این بازی دانشگاه را رها کرده است. او دلیل اصلی این تصمیمش را استفاده کردن از نیروی جوانی برای انجام عکس‌العمل‌های سریع در بازی عنوان می‌کند.

13

۱۳. صدای چلپ‌چلوپ شخصیت زک به طور کاملا ابتکاری ایجاد شده است

طبق گفته‌ی لی اسمیث، گزارشگر معروف ورزش‌های الکترونیکی، صدای چلپ‌چلوپ شخصیت زک، با استفاده غذای سگ، لوبیا و یک کیسه‌ی پلاستیکی ایجاد شده است. سازندگان بازی غذای سگ و لوبیا را درون کیسه‌ی پلاستیکی ریخته‌اند و با کوبیدن آن به دیوار، صدای زک را به وجود آورده‌اند. باید به Riot Games بابت چنین ابتکار منزجرکننده‌ای تبریک گفت!

14

۱۴. بلیتزکرنک در اوقات فراغتش یک سرویس دوستیابی را اداره می‌کند

شخصیت بلیتزکرنک که یک آدم‌آهنی طلایی رنگ است، اوقات فراغتش را به اداره‌ی یک مجموعه از کافه‌های زنجیره‌ای می‌گذراند. در این کافه‌ها امکان پیدا کردن دوست و همسر برای مشتریان فراهم شده است. شما این موضوع را با خواندن مجله‌‌ی عدالت در بازی متوجه می‌شوید.

15

۱۵. شخصیت اُلافِ جنگجو با الگوبرداری از شخصیت فیلم Clerks ساخته شده است

یکی از شخصیت‌های فیلم Clerks فامیلِ سایلنت باب است که علاقه‌ی زیادی به موسیقی متال دارد و متن آهنگ‌های مزخرفی که می‌خواند در اینجا قابل ذکر نیست! اُلافِ جنگجو در League of Legends از روی این شخصیت ساخته شده است.

16

۱۶. شخصیت هایمردینگر احتمالا رُمان راهنمای کهکشانِ هیچهایکر را خوانده است

هایمردینگر یک مخترع قابل احترام و اهل مطالعه است. در جایی از بازی او می‌گوید: «۴۲ ... یک نکته درباره‌ی این عدد وجود دارد»؛ در واقع هایمردینگر به طور غیر مستقیم به رمان علمی‌تخیلی راهنمای کهکشان هیچهایکر نوشته‌ی داگلاس آدامز اشاره می‌کند. در این رمان عدد ۴۲ پاسخ نهایی زندگی، جهان و به طور کلی همه چیز است.

17

۱۷. از لباس جکسیموس استفاده کنید تا در یک امر خیر شرکت کرده باشید

به افتخار یکی از کودکان بیمار بنیاد خیریه‌ی Make-A-Wish که از استودیوی Riot Games دیدن کرده بود، شخصیت جکس گهگاه در بازی می‌گوید: «به افتخار تو بچه!»؛ جکس شخصیت مورد علاقه‌ی آن کودک است. Riot Games لباس جکسیموس را به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بنیاد Make-A-Wish ساخت و در بازی قرار داد تا سود حاصل از فروشش را به این بنیاد اختصاص دهد.

18

۱۸. بازیکنان کره‌ای بیش از امریکایی‌ها از طریق League of Legends پول درمی‌آورند

درحالی که امریکایی‌ها در League of Legends موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند، اما این بازیکنان کره‌ای هستند که در مجموع تا کنون بیش از ۵.۵ میلیون دلار از مسابقات مختلف این بازی برنده شده‌اند. این مبلغ سه برابر جایزه‌ای است که تاکنون بازیکنان امریکایی توانسته‌اند به دست آورند.

19

۱۹. شمشیر BF به سلاح معروف BFG9000 در بازی Doom اشاره دارد

شمشیر BF یک سلاح نسبتا گران‌قیمت در League of Legends است که درجه‌ی آسیبی معادل ۵۰ دارد. اما شاید قیمت بالای این سلاح خیلی هم غیرمنطقی نباشد، چون شمشیر BF به یکی از قدرتمندترین سلاح‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی اشاره دارد: BFG9000 از بازی خاطره‌انگیز Doom.

20

۲۰. نام شخصیت شَکو (Shaco) بهم‌ریخته‌ی کلمه‌ی Chaos (آشوب) است

شَکو یک دلقک شیطانی است که می‌تواند یادآور ترسناک‌ترین کابوس‌ها باشد؛ اما در عین حال به بازی کردن با کلمات علاقه‌ی زیادی دارد.

tumblr_nfcoib1Yie1tllzn6o1_500

۲۱. جینکس شبیه جیک از مجموعه‌ی Adventure Time می‌رقصد

یکی از کاربران یوتیوب به نام NeiLalwaysLeeT تصاویر رقصیدن جینکس و جیک از مجموعه‌ی Adventure Time را کنار هم قرار داد تا نشان دهد حرکات این دو شخصیت چقدر شبیه به یکدیگر است. شاید این موضوع کاملا اتفاقی باشد!

21

۲۲. شخصیت وی در اصل یک اسکیت‌باز است

طبق گفته‌ی یکی از انیماتورهای Riot Games، نام شخصیت وی ابتدا قرار بود روبی باشد. روبی از کفش‌های اسکیت برای حرکت کردن استفاده می‌کرد.

23

۲۳. شخصیت کاسادین بیش از سایر قهرمانان بازی دستکاری می‌شود

در بازی‌های چندنفره، زیاد اتفاق می‌افتد که سازندگان به منظور ایجاد بالانس در بازی، یک شخصیت یا کلاس را دستکاری می‌کنند و قدرت‌های آن را کاهش (و گاهی افزایش) می‌دهند. این کار معمولا تغییرات عمده‌ای در بازی ایجاد می‌کند، به همین دلیل بازیکن‌ها اصلا از این دستکاری‌ها استقبال نمی‌کنند. شخصیت کاسادین در League of Legends بیش از سایر قهرمانان بازی دستکاری می‌شود. آخرین تغییر ایجاد شده در این شخصیت، افزایش ۸ ثانیه‌ای زمان بازیابی جادوی تلپورت (Riftwalk) او بود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده