نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

سازنده‌ی Super Smash Bros: کلاهبرداری از طریق DLC در حال همه‌گیر شدن است

یکی از بازیسازان باسابقه‌ی نینتندو معتقد است روند تازه‌ای که در مورد انتشار محتواهای دانلودی پولی شکل گرفته، یک نوع کلاهبرداری است که روز به روز هم در حال افزایش است. برای اطلاع از جزییات صحبت‌های سازنده‌ی بازی Super Smash Bros با زومجی همراه باشید.

ماساهیرو ساکورای، که کارگردانی تمام بازی‌های مجموعه‌ی Super Smash Bros را به عهده داشته است، در ستون اختصاصی‌اش در مجله‌ی ژاپنی فامیتسو نوشت که از نظر او انتشار محتواهای دانلودی پولی، دقیقا به معنی کسب درآمد بیشتر از یک بازی است. ساکورای گفت:

این روزها کلاهبرداری از طریق DLC که در حال همه‌گیر شدن است، بازیکن‌ها را مجبور می‌کند تا پول بیشتری را بابت محصولی که هنوز کامل نیست بپردازند.

البته این بازیساز انتشار محتواهای دانلودی برای بازی‌ها را به طور کامل رد نمی‌کند، بلکه با انتشار ویژگی‌ها و بخش‌های اصلی یک بازی در قالب یک محتوای دانلود مخالف است. او در این مورد هیچ سازنده یا بازی خاصی را نام نمی‌برد و اشاره می‌کند که فشارهای اقتصادی منجر به شکل‌گیری چنین رویکردی در بین بازیسازان شده است.

اگر به دنبال کسب سود باشید، انتشار DLC یکی از راه‌های ممکن است. امروزه ساخت یک بازی هزینه‌های زیادی به همراه دارد، در حالی که قیمت بازی‌ها تغییری نکرده است؛ بنابراین درآمد بیشتر می‌تواند این عدم توازن را جبران کند.

ساکورای تاکید کرد که شیوه‌ی قدیمی انتشار بازی‌ به صورت تنها، دیگر سودمند نیست، اما انتشار DLC نیز به هیچ‌وجه نمی‌تواند راه‌حل کارآمدی باشد.

من کاملا می‌فهمم که بازیکنان خشمگین چه احساسی دارند. یک بازی باید در زمان انتشار به طور ۱۰۰ درصد آماده و کامل باشد و من بسیار عصبانی می‌شوم وقتی می‌بینم که آن را تقسیم می‌کنند و به صورت تکه تکه می‌فروشند.

این صحبت‌های ساکورای در حالی منتشر شده‌اند که نینتندو خود را برای عرضه‌ی محتوای دانلودی پولی نسخه‌های ‌‌Wii U و 3DS بازی Super Smash Bros آماده می‌کند. ساکورای می‌گوید که ساخت هیچ کدام از این DLC ها قبل از اتمام بازی اصلی آغاز نشده است.

محتوای دانلودی که ما برای Super Smash Bros منتشر می‌کنیم، پس از پایان ساخت بازی اصلی تهیه شده‌ است. البته گفته شده که این DLC به صورت پولی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا هزینه تولید این محتوای اضافی پس از بازی اصلی تامین شود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده