نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

دو بازی نقش‌آفرینی برای PSP در امریکا و اروپا منتشر می‌شوند

با اینکه سال‌ها است بازار بازی‌های PSP در غرب تقریبا تعطیل شده، اما هنوز هم انتشار نقش‌آفرینی‌های منحصربه فرد این کنسول دستی که قبلا فقط در ژاپن منتشر شده‌اند، می‌تواند برای بازیکن‌های غربی هیجان‌انگیز باشد.

دو استودیوی Gaijinworks و MonkeyPaw قصد دارند تا با همکاری یکدیگر، دو بازی نقش‌آفرینی کنسول دستی PSP را که در ژاپن با استقبال خوبی مواجه شده‌اند، به امریکا و اروپا بیاورند.

اویلن بازی Class of Heroes 3 نام دارد که یک نقش‌آفرینی فانتزی است و در سال ۲۰۱۰ برای ‌PSP و پلی‌استیشن 3 منتشر شده است. Gaijinworks قبلا نیز شماره‌ی دوم این مجموعه را در سال ۲۰۱۳ در غرب منتشر کرده بود. در گالری زیر تصاویری از گیم‌پلی این بازی را مشاهده می‌کنید.

بازی دوم، نقش‌آفرینی تاکتیکی سال ۲۰۱۳ به نام Summon Night 5 است. پیش از این هیچ یک از بازی‌های این مجموعه در خارج از ژاپن منتشر نشده بودند و به نظر می‌رسد انتشار شماره‌ی پنجم در غرب، یک تصمیم بزرگ برای Gaijinworks بوده باشد. ویک آیرلند، موسس Gaijinworks، در پاسخ به پرسشی در این باره گفت که به دلیل جدیدتر بودن شماره‌ی پنجم، امکان دسترسی به کدهای آن راحت‌تر بود و تغییر آنها به زمان کمتری نیاز داشت. آیرلند اعلام کرد که آنها مایل بودند تا قسمت‌های سوم و چهارم را نیز برای انتشار در غرب بازسازی کنند، اما این کار به زمان زیادی نیاز دارد، در حالی که چیزی به پایان عمر کنسول دستی قدیمی سونی باقی نمانده است. او همچنین تاکید کرد که Summon Night 5 یک بازی بسیار بزرگ است و حدود ۴۵۰۰۰ خط دیالوگ دارد.

در گالری زیر تصاویری از این بازی را مشاهده می‌کنید.

هر دوی این بازی‌ها به صورت دیجیتالی در شبکه‌ی پلی‌استیشن منتشر خواهند شد. همچنین Gaijinworks قصد دارد تا در آینده‌ی نزدیک یک نظرسنجی ترتیب دهد و میزان استقبال از نسخه‌ی فیزیکی بازی‌ها را نیز تخمین بزند. نسخه‌های فیزیکی (اگر منتشر شوند) شامل آیتم‌های اضافی مثل نسخه‌های دیجیتالی و UMD خواهند بود تا خریداران آنها بتوانند بدون دست زدن به نسخه‌ی اصلی هم بازی را اجرا کنند.

مانند سایر بازی‌های PSP، این دو بازی روی PS Vita و تلویزیون پلی‌استیشن نیز قابل انجام هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید به وبسایت Gaijinworks مراجعه کنید.

منبع: GameSpot