نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵

با بروزرسانی جدید ایکس باکس وان، به وسیله تلفن همراه کنسول خود را روشن کنید

مایکروسافت به تازگی لیست تغییرات و بهبودهای ایکس‌باکس وان را که در بروزرسانی ماه می رخ خواهند داد، منتشر کرده است. یکی از این قابلیت‌های جدید و جذاب، روشن و خاموش کردن کنسول به وسیله‌ تلفن همراه است. با زومجی همراه باشید.

همانطور که در سایت رسمی ایکس‌باکس اشاره شده، در بروزرسانی ماه می می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن SmartGlass روی گوشی اندرویدی یا ویندوز فونی خود کنسول را روشن یا خاموش کنید. این اپلیکیشن را می‌توانید با جستجوی نام Xbox One SmartGlass Beta در گوگل پلی یا ویندوز استور پیدا کنید.

از دیگر ویژگی‌های اضافه شده می‌توان به امکان تغییر تنظیمات حالت‌های صرفه‌جویی انرژی اشاره کرد. لری هرب، مدیر انجمن مایکروسافت در این باره توضیح می‌دهد:

حالت صرفه‌جویی انرژی، حالتی کم‌مصرف است که در آن برای روشن کردن کنسول باید دکمه‌ی ایکس‌باکس روی کنترلر را فشار دهید.

همچنین با گفتن عبارت Xbox On، از این پس می‌توانید اطلاعات مربوط بروزرسانی‌های سیستم‌عامل کنسول، بازی‌ها و برنامه‌ها را دریافت کنید. ویژگی مورد انتظار پیام‌های صوتی هنوز هم در دسترس عموم نیست و کاربران برنامه‌ی پیش‌نمایش به آن دسترسی دارند.

بروزرسانی‌هایی نیز برای برنامه‌ی ایکس‌باکس در ویندوز ۱۰ در نظر گرفته شده است. قابلیت ضبط ویدیو هنگام بازی برای اعضای برنامه‌ی پیش‌نمایش در دسترس خواهد بود و هنوز به صورت عمومی عرضه نشده است. کاربران با این ویژگی قادر خواهند بود کلیپ‌های ۳۰ ثانیه‌ای از گیم‌پلی بازی خود تهیه کنند. برای این کار، دکمه‌های ویندوز و G را فشار دهید و روی گزینه‌ی «ضبط کن» کلیک کنید. همچنین کلید‌های میانبر Windows + Alt + G هم برای ضبط ویدیو تعبیه شده‌اند.

همچنین با فشردن دکمه‌های Windows + Alt + PrtScr می‌توانید از بازی عکس بگیرید یا از گزینه‌ی «عکس» در نوار بازی برای این کار استفاده کنید. نسخه‌ی پیش‌نمایش اپلیکیشن ایکس‌باکس برای ویندوز ۱۰ همچنین برنامه‌ی آواتار را دریافت خواهد کرد. ویژگی‌های به اشتراک‌گذاری اسم واقعی کاربران و حساب کاربری هم در بروزرسانی ماه گذشته به این برنامه اضافه شده بود.

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده